Ovo je najinovativniji automobil u povijesti. Slavi 90. rođendan
TRACTION AVANT bio je jedinstven po tome što je u jednom modelu objedinio sva najmodernija tehnička rješenja tog vremena, poput pogona na prednje kotače, monokok strukture, hidrauličkih kočnica i neovisnog ovjesa na sva četiri kotača. U to vrijeme smatran je automobilom koji najbolje leži na cesti, najsigurnijim i najudobnijim koji je moguće kupiti.
Prodano više od 760 tisuća primjeraka
Tijekom svog trajanja imao je koristi od tehnološkog razvoja i nazvan je automobilom sa 100 patenata. Njegov osebujni aerodinamični stil, inspiriran modelom Streamline, brzo ga je učinio simboličnim modelom Citroëna koji će izdržati test vremena i izazvati maštu boraca protiv otpora i gangstera. Prodano je 760.000 primjeraka Traction Avanta, a proizvodnja je završila 1957. godine.
Kada je početkom 1933. godine odlučio zamijeniti Citroëne 8, 10 i 15, koji su predstavljeni u listopadu 1932., André Citroën je imao ideju ostvariti značajan utjecaj i nadmašiti svu konkurenciju lansiranjem potpuno revolucionarnog automobila.
Automobil iz budućnosti
Njegov je cilj bio dobiti najmanje dvije godine prednosti kako bi se također zaštitio od učinaka globalne ekonomske krize iz ranih 1930-ih koja se tada osjećala diljem Europe. Ovaj bi novi automobil stoga bio posebno značajan i sadržavao bi maksimum tehničkih inovacija.
Predstavljeno je vozilo bilo uistinu revolucionarno, ali je razvoj ujedno bio toliko skup da se tvrtka našla pred bankrotom. Jedan od najvećih vjerovnika, gumarska kompanija Michelin, preuzeo je vlast nad tvrtkom, a Andre Citroën umro je samo godinu dana potom.
Međutim, Traction Avant sa svojim inovacijama je ostao. To su potpuno čelična monokok karoserija koja je eliminirala potrebu za šasijom i značajno snizila težište. Zatim pogon na prednjim kotačima, motor s ventilima iznad glave motora, hidraulička kontrola kočnica, neovisni torzioni ovjes na četiri kotača i automatski prijenos. Međutim, zbog vremenskih ograničenja, automatski mjenjač je izostavljen iz početnih proizvodnih modela iz 1934. godine.
Superiorno držanje ceste
Osim ovih tehničkih inovacija, Traction bez šasije imao je spuštenu, aerodinamičnu karoseriju. Na kraju, njegov kompaktni sklop motora i mjenjača, uz vrlo nisko težište, omogućio je maksimalnu raspodjelu težine sprijeda. Prvi novinari i vozači bili su oduševljeni novim Citroënom. Nikada prije automobil nije omogućavao tako sigurnu i laku vožnju u svim uvjetima, a njegovo držanje ceste postavilo je novi standard.
Motor je bio moćan, kočnice snažne, a sigurnost besprijekorna. Ove kvalitete, koje su se stalno poboljšavale, kao što je usvajanje upravljanja letvom i zupčanikom u lipnju 1936., osigurale su Tractionu vodstvo nad svim ostalim automobilima, što je dovelo do briljantne i iznimno duge karijere koja je završila tek u srpnju 1957.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati