Ovo su Volkswageni za koje nikad niste čuli
LAVIDA, SAGITAR, Virtus… Hrvatska slabo poznaje ove VW modele, ali oni su među najprodavanijim Volkswagenima na svijetu. Osim u Europi, VW je tijekom desetljeća proširio svoju prisutnost i na druga tržišta i kontinente. Budući da su ukusi različiti, ponekad su potrebni i različiti automobili - ili barem automobili s različitim imenima - kako bi se zadovoljilo tržište.
Glavni su Kina i Južna Amerika
U Južnoj Americi, na primjer, VW Virtus je hit: Polo s prtljažnikom nalik Passatu prodaje se u šesteroznamenkastim ciframa. Ali ne samo u Južnoj Americi, modeli "s repom" vrlo su popularni i u Kini. Azijsko-pacifičko tržište je uz Europu najvažnije za Wolfsburg pa je i ponuda VW modela široka.
VW tamo prodaje jedanaest limuzinskih modela. Velik je i izbor SUV-ova, a na američkom se tržištu ističu modeli Taos, Atlas i Atlas Cross. Ali dosta priče, evo pregleda Volkswagena za koje još niste čuli.
VW Lamando L
Notchback coupe s četvera vrata Lamando L služi kao mlađi brat Arteona i stoga je namjerno dizajniran da bude moderan. Kineski ogranak Volkswagena čak je ponudio prvu generaciju kao GTS s 220 KS (162 kW). Od 2022. Kina radi drugu, još upečatljiviju generaciju, koja će prije ili kasnije također biti opremljena većom snagom od trenutnih 150 KS (110 kW).
VW Lavida
Jedan od najuspješnijih VW modela za koji nitko ne zna zove se VW Lavida. Model je sada u trećoj generaciji, a Lavida se također temelji na modularnoj transverzalnoj matrici naziva MQB. Od 2019. limuzina se nudi i s električnim motorom od 100 kW (136 KS) iz e-Golfa.
VW Phideon
Nakon što je Phaeton propao, VW se više nije usudio zalaziti u luksuznu klasu. Najdosljedniji pokušaj limuzinske perjanice zove se Phideon i pozicioniran je kao brat Audija A6, a između Passata i Phaetona koji je davno ukinut. Ono što posebno upada u oči je iznimno dugačak međuosovinski razmak modela MLB, koji je popularan u Kini. Ponuda motora uključuje četverocilindrični motor od 224 KS (165 kW) i V6 od 299 KS (220 kW).
VW Sagitar
VW Sagitar također se temelji na MQB platformi. Otprilike je ekvivalent američkoj Jetti, ali ima nešto duži međuosovinski razmak. Raspon motora prilično je običan, s benzinskim motorima od 116 do 150 KS (85 do 110 kW).
VW Santana
Neki ljudi još pamte ime VW Santana iz prošlosti, ali sada ga nosi kompaktna limuzina u Kini. Zajedničko ulaganje Volkswagena u Šangaju proizvelo je prvu kinesku VW Santanu 1983., kada je limuzina zasnovana na Passatu još uvijek bila u salonima njemačkih trgovaca. VW Santana je do danas ostao vjeran svom konceptu.
VW Taos
Budući da se VW Tiguan prodaje samo kao veći Allspace u SAD-u, ima mjesta za Taos koji je broj manji od spomenutog SUV-a. Ovaj, pak, nije baziran na europskom Tiguanu, već na kineskom Tharu. Također se očekuje da će Taos/Tharu uzdrmati svoj segment u Južnoj Americi i (jednom) u Rusiji te će se prodavati u barem 400.000 primjeraka.
VW Virtus
Ime Virtus dolazi iz latinskog i znači nešto poput "hrabrosti". Već na prvi pogled limuzina se ne ističe po nečem posebnom. U osnovi to je Polo s repom, a nalik Passatu, i svojevrsna je reinterpretacija VW Derbyja iz kasnih 70-ih i hit u Južnoj Americi
VW Atlas
Što se tiče dimenzija, veliki brat Touarega lansiran je 2016. u SAD-u kao Atlas, a u Kini je dostupan s četverocilindričnim motorom od 238 KS (175 kW) ili V6 s 280 KS (206 kW) pod imenom Teramont. U otprilike 5.11 metara dugačak SUV stane sedam osoba, a od facelifta 2020. automobil može biti opremljen i pogonom na sve kotače.
VW Atlas Cross
Godine 2020. VW USA predstavio je Cross coupé varijantu Atlasa, koja nudi manje sjedala, ali je malo sportskija. Kao i normalni Atlas, temelji se na MQB tehnologiji i koristi iste motore. Zanimljivo, VW ne dodaje dizajnersku premiju na cijenu, već Cross nudi nešto jeftinije.
VW Bora
S druge strane, VW Bora - Golf s repom do 2005. godine - prerastao je nekadašnjeg velikog brata Santanu. 18 cm duži, deset centimetara širi, model na platformni MQB ima pregršt prostora. Kineski kupci to posebno cijene pa je Bora jedan od najuspješnijih VW modela za koji nitko ne zna.
VW Gol
Ali na međukontinentalnim tržištima ne prolaze dobro samo limuzinski modeli, što dokazuje VW Gol. Golf iz Brazila, koji je manji od Golfa upravo za to jedno slovo, može se ponositi na 40-godišnju tradiciju; 2012. godine proizvodnja je prešla brojku od sedam milijuna.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati