Peugeot 207 1.6 VTi: U nove pobjede
Tekst i foto: Miljenko Nikolić
PEUGEOTOV ljepotan i nasljednik sada već legendarne 206-ice opravdao je očekivanja potvrdivši se kao jedan od predvodnika segmenta. Popularan je i na hrvatskom tržištu, a nedavnim osvježenjima u okviru kojih je i osjetno povoljnija cijena Peugeotov ljepotan kreće u borbu za ulazak u Top 10.
Posljednjim redizajnom model je estetski unaprijeđen, na popisu standardne opreme je nešto više stavki, a našlo se volje i za neka tehnološka dotjerivanja.
Dostupan u tri karoserijske izvedbe i nošen promotivnom cijenom 207 ulazi spreman u godinu u kojoj bi konačno trebao krenuti uzlaznom putanjom, čak i na hrvatskom tržištu gdje mu je prodaja u prošloj godini stigla na korak do četiriznamenkastog iznosa.
Premda predstavljen 2006. godine Peugeotov treći model po veličini u ponudi i dalje djeluje vrlo svježe i poput ostalih u gami, oku vrlo ugodno. Stoga je sasvim jasna odluka vodstva kako drastičnije estetske promjene nisu potrebne, čak ni poželjne. Čak štoviše, novosti na eksterijeru su toliko male da većina neće ni primijetiti da se išta promijenilo. Ili su možda toliko dobro odrađene da se stječe dojam kako su oduvijek tu, još od izvornog modela?
Prva ideja je kudikamo bliža istini. Ono jedino uočljivo sprijeda je nova prednje maska s izmijenjenom geometrijom maglenki, te LED tehnologija svjetala s crveno-bijelim pokrovom straga (foto). Stječe se dojam kako ima i nešto više kroma, a vrijedi reći kako je testni primjerak imao jednu od dvije nove nijanse karoserije - crvenu Erythrée. Vanjske novosti završavaju novim dizajnom aluminijskih naplataka, inače serijskom opremom na najbogatijem paketu.
Iako u kabini ne nalazimo nikakvih novosti, dojam je povoljan. Kvaliteta izrade je poboljšana, a na testnoj izvedbi osjeća se ekskluzivnost u vidu staklenog krova ili pak automatske dvozonske klimatizacije.
Ergonomija je standardno dobra, a ostaje tek da se podsjetimo kako 207 nije rekorder ponude prostora na stražnjoj klupi. S prvim kilometrima primjećujemo i jedan novi detalj, indikator optimalne promjene stupnja prijenosa (GSI: Gear Shift Indicator) smješten u okviru info zaslona.
Ponuda motora ostala je ista, ali sada u okviru Euro 5 norme i smanjene emisije CO2. Nas je dopao najsnažniji (atmosferski) benzinac, višestruko hvaljeni plod suradnje s BMW-om. 1.6 VTI razvija 120 KS i 160 Nm, a opremljen je tehnologijom podešavanja faze ventila. Usuglašen je sa pet-stupanjskim ručnim mjenjačem, i to začudo korektnih karakteristika. Naime, iako smo jednako motorizirani 207 SW (prije redizajna) kudili upravo zbog mjenjača (link), ovdje je sve radilo puno bolje. Vjerovat ćemo kako se ovdje ne radi o izoliranom slučaju.
Motor kojeg smo već imali prilike isprobati na nekoliko tržišno vrlo dobro prihvaćenih modela spada u red boljih na tržištu. Vrlo povoljna momenta karakteristika doprinosi povoljnom dojmu u vožnji, gdje i pri većem opterećenju 207 zadržava visoku dozu agilnosti. Nemala snaga motora lako se kontrolira, a predvidivo ponašanje nešto tvrđe podešenog ovjesa (i 16-inčnih kotača) opravdava dinamičnost prokazanu kroz ime razine opreme.
I doista, ovako motorizirani 207 nudi natprosječne performanse, hvata 100 km/h za manje od 10 sekundi i postiže čak 200 km/h maksimalne brzine. Bijela podloga instrumenata ovdje definitivno ima smisla, u prilog čemu ide i zavodljiva zvučna kulisa.
Sve u svemu, ovaj se automobil pokazao kao solidna baza za prva brzinska iskustva. Još kad bi upravljač bio malo izravniji, a mjenjač zeru precizniji i brži. Evo nas opet na mjenjaču, reći će neki, i zaključiti kako se našao još jedan da nam soli pamet o sportskoj vožnji.
Djelomično će imati pravo, no za smireniju vožnju dovoljan je 1,4 motor osjetno niže cijene. Stoga ćemo tek reći kako usprkos velikoj snazi potrošnja goriva nije izražena. Prosjek testa od oko 8 l/100 km zvuči odlično, posebno s obzirom da ovaj put nije puno odskakao od tvorničkih podataka.
I na kraju koja riječ o cijenama. Peugeot 207 u izvedbi s pet vrata starta akcijskom cijenom od 79.900 kn, iznosom koliko je donedavno stajao 206+. Testni pak primjerak ima kudikamo višu cijenu, ali i nudi puno više. Najveća pohvala ide na račun motora, a potom ćemo pohvale uputiti na skladan dizajn i odličnu opremljenost.
Važnija serijska oprema (razina Sport): |
|
Zračni jastuci za vozača i suvozača |
|
Prednji bočni zr. jastuci |
|
ABS+AFU+REF |
|
Tempomat s regulatorom brzine |
|
Daljinsko centralno zaključavanje |
|
Varijabilni servo upravljač |
|
Kolo upravljača podesivo po visini i dubini | |
Kolo upravljača i mjenjač presvučeni kožom | |
Vozačevo sjedalo podesivo po visini | |
El. podizači prednjih stakala |
|
EL. pokretani i grijani bočni retrovizori |
|
Klima uređaj |
|
Audio sustav RD4 MP3 (6 zvučnika) |
|
Kontrola audio-sustava ručicom kraj volana |
|
Putno računalo |
|
Paket Privilege: |
|
Paket VIP: |
|
Sportska sjedala i interijer |
|
Djeljiva stražnja klupa (60:40) |
|
Detalji u boji vozila + krom dekoracija |
|
Prednja sportska maska |
|
Krom završetak ispušne cijevi | |
16" alu naplatci | |
Dodatna oprema Cijena (kn) |
|
|
2.520 |
Paket sigurnost: |
1.510 |
Stakleni krov Cielo |
3.530 |
Peugeot 207 1.6 VTi Sport (5V) |
123.100 |
Cijena testiranog vozila |
130.660 |
Cijena testiranog vozila (popust) |
119.460 |
Akc. cijena: 207 1.4 Active (5V) |
79.900 |
Cijene vrijede od 01.01.2010.g |
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati