Prodaja Forda u Europi se urušila
FORD je zaključio još jednu poslovnu godinu koja definitivno neće ostati upamćena po velikim dostignućima.
Daleko iza nas su vremena kad se Ford natjecao za titulu najprodavanije europske marke. Nošen tržišnim uspjehom Fieste i Focusa, mogao je s osmijehom kovati planove za osvajanje tržišta. Ta su vremena ostala iza Forda i kompanija sada iz korijena mijenja svoju sliku.
Prema službenim podacima ACEA-e, europskog udruženja proizvođača automobila, Ford je prošlu godinu zaključio u debelom prodajnom minusu. Kompanija je u Europi (EU + EFTA + UK) prodala 426.307 automobila, što je za čak 87.174 primjerka ili 17% manje u odnosu na 2023. godinu.
Time je Fordov udio dodatno pao, s 4.4 na tek 3.3%. Time se Ford pozicionirao čak i iza korejskih marki. Kia i Hyundai su dohvatili udio od 4.1%. Da ne govorimo da je i Dacia na 4.5%, dok je vodeći Volkswagen uspio zadržati 10.6% tržišta.
Zašto Ford pada?
Dovoljno je vratiti se malo u prošlost. Ford je dodatno suzio gamu, pa je tako ukinuo Mondeo, a prošla godina je prošla bez Fieste. Bit će i gore jer Focus odlazi u vječna lovišta ove godine. Prevedeno, izuzmemo li Mustang, svi preostali Fordovi modeli su SUV, crossover ili gospodarsko vozilo.
Uzevši u obzir da je Focus priskrbio 85.366 kupaca prošle godine a da nasljednika nema, jasno je kako će Ford i ove godine pasti na ljestvici prodaje. Pitanje je samo hoće li ideja Fordova čelnika Jima Farleyja o Fordu kao Porscheu offroada zaživjeti.
Doista, Ford ima dva nova električna modela. Capri i Explorer su vezani na Volkswagen i veliko je pitanje kolika je njihova tržišna snaga. S jedne strane Ford nema proizvod za mase koji kumulativnom prodajom može osigurati profit, a nije ni premium, gdje bi većom maržom mogao nadoknaditi pad prodaje.
Dolazak i ostanak u premium društvu nije jednostavan, a još manje jeftin. Jaguar, DS i Lancia su to već jako dobro osjetili.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati