Renault Captur je najpoželjniji gradski SUV i testirali smo ga
SPOJ vrhunske opreme i tržišno najpoželjnije forme u Renaultu nosi ime Initiale Paris, Captur Initiale Paris. I s najpoznatijim agentom nema ništa zajedničko, osim da je mnogima uzor i visoko na popisu želja.
Iz Renaulta smo već navikli da kroje trendove. Alijansa je već u nekoliko navrata imala pionirske podvige u posljednja dva desetljeća, a vjerojatno zadnji je bio upravo Captur. Premda je Juke već bio u ponudi, Captur je 2013. godine dolaskom na tržište postao pravo osvježenje, ali i pokretač lavine novih modela. U godinama koje su uslijedile gotovo sve marke su izbacile svoje kandidate, no Captur je ipak ostao poseban. To je potvrdilo i tržište, pa je Renaultovo crossover bio 2016. godine najprodavaniji model u klasi u Europi. Već smo u prvom testu odrađenom upravo te godine konstatirali kako je ideja povišenog Clia tržišno odlična, jer ovaj model gledaju mladi, obitelji, ali i samci. Model je to koji donosi poznatu tehnologiju, ali ju sada čini puno privlačnijom.
Prošle je godine model ipak temeljito redizajniran. Začudo, facelift nije donio promjene gabarita novim dizajnom odbojnika već su se u Renaultu odlučili na dotjerivanje simpatičnog izgleda atraktivnijom grafikom svjetala i ponekim novim detaljem. Sprijeda je stigao i srpasti LED potpis, a Initiale Paris znači i kromirane detalje, te atraktivne 17-inčne naplatke s gumama mjera 205/55.
Teška šminka nastavlja se i u kabini. Sjedala su presvučena kožom u vrlo dopadljivom uzorku nijansa od bijele preko krem i sive do crne. Naravno, oprema je prvoklasna, a pritom su zadržane sve prednosti prethodnika, uzorna prostranost, inovativnost detalja i visoka doza praktičnosti. Vrlo dopadljivo rješenje suvozačevog pretinca u konceptu horizontalno pomične ladice je zadržano, kao i simpatičan analogni kokpit s primjesama digitalnog ispisa u sredini.
Naravno, središnji zaslon je i dalje tu, a pritom ćemo pohvaliti kako se kondicioniranjem zraka u kabini i dalje odrađuje posebnim kontrolama. Praktično rješenje koje je i dalje nemjerljivo bolje od onog koje je integrirano u infotainment.
Ono što Captur izdvaja od konkurencije je ta simpatičnost u dizajnu, ali i dalje u korištenju. Jednostavan dizajn kabine, iako nakrcan opremom, ne plaši kompleksnošću, dok vrlo udobna sjedala pozivaju na putovanje. A više od toga ni ne trebate, posebno kad znate da prostora ima i straga, a prtljažnik guta od početnih 377 do 455 litara, ovisno o položaju konfiguraciji stražnjeg sjedala i dvostruke podnice.
Najprestižnija izvedba se nudi u kombinaciji EDC automatskog mjenjača, a onda je jedina opcija 1.5 dCi, i to u slabijoj izvedbi. A to znači 90 KS i 220 Nm, odnosno 13,5 sekundi za ubrzanje do 100 km/h i 170 km/h maksimalca. Nije za pamćenje, no zato podatak o deklariranih 3,9 l/100 km neke će baciti u trans. Praksa pak pokazuje nešto više, razinu od 5,5 do 6 l/100 km što je s povećim udjelom gradske vožnje i upaljenim električnim potrošačima više no solidan rezultat.
Kao što smo već konstatirali u prvom testu, podvozje je mekano podešeno i podređeno udobnosti. Kočnice zaslužuju svaku pohvalu, dok je upravljač odzivom na razini ostalih karakteristika modela. Kad se sve zbroji, epitet povišenog Clia je upravo u području performansi više no očit. Pritom je udobnost čak i bolja za sve putnike, a sasvim logično i preglednost.
Kada imate posla s Initiale (Paris) paketom opreme kod Renaulta je doslovno sve uključeno. Ušminkan i siguran, to je najkraći opis onoga što možete očekivati. Mi ćemo ovaj puta umjesto višestruko dokazano R-Link sustava pohvaliti audio sustav. Potpisuje ga Bose, a kvalitetom zvuka spada u sam vrh ponude na tržištu. Nudi 7 zvučnika i što je bitno, isporučuje se standardno. A kad smo kod opreme recimo da će ovdje uz kožu, kompletnu pomoć pri parkiranju (kamera i nadzor okoline) Renault bez doplate ugraditi grijanje sjedala, navigaciju i sustav parkiranja "Slobodne ruke".
Polako dolazimo i do cijene. Renault Captur starta cijenom 122.400 kn za osnovni paket opreme i benzinski motor, dok dizelaši kreću od 137.400 kn. Initiale Paris je priča za sebe i u ovom pogledu, a to znači da je izvedba koja kombinira slabiji dizelaš i EDC mjenjač ujedno najskuplji Captur na tržištu. Stoji 188.900 kn.
Da, radi se o iznimnom iznosu za koji možete gledati i osjetno veće i naoko ozbiljnije automobile, ne i opremljenije. No, Captur je odličan i u jeftinijim izvedba, a to je hrvatsko tržište već prepoznalo postavivši ga u sam vrh prodaje u ovom ekstremno popularnom segmentu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati