Rimac priznao da Nevera u prometnoj dozvoli ima 760 kW, objasnio gdje je razlika
BROJNI su prijepori između dva klana, onih koji podržavaju sve što Rimac radi i onih koji propituju djelovanje Mate Rimca i njegovih tvrtki.
Trenutno oni neskloni Rimcu najveća pitanja imaju o informacijama vezanima uz prvu registriranu Neveru. Nakon što je Mate Rimac, na doduše krajnje neprimjeren način, odgovorio na pitanje o cijeni Nevere koju je platio Nico Rosberg, u zraku je visjela informacija koja se pojavila na društvenim mrežama. Ona pokazuje kako Nevera s upisanim VIN brojem raspolaže sa 760 kW maksimalne snage, što je osjetno manje od snage koja se spominje još otkako je javnosti obznanjen C2.
Objavu Mate Rimca posvećenu ovoj raspravi, u kojoj nastoji razjasniti nedoumice, prenosimo u cijelosti:
"Da riješimo još jedan misterij - deklarirana snaga električnog automobila.
Nevera je homologirana na svoju punu vršnu snagu - 1.352 kW mehaničke snage (na izlazu pogonskih osovina) što je više od 1.4 MW (1.900 ks) iz baterije. U prilogu su homologacijski testovi gdje je ta snaga potvrđena, i to sa uračunatim padom napona baterije (što čini ogromnu razliku).
Još imamo potencijala izvući više iz sustava tako da i sama mehanička snaga bude iznad 1.4 MW - to će doći vremenom i SW update-ovima.
Tu se radi o vršnoj snazi. U prometne dozvole se, iz nekog glupog razloga, ne upisuje vršna snaga nego konstantna na 30 minuta. To nema baš nikakvog smisla jer bi prema tom principu i snaga motora SUI trebala biti sasvim drugačije deklarirana - ne može niti benzinski motor davati vršnu snagu duže od nekoliko sekundi ili minuta. U tih 30 minuta se čak samo uzima u obzir pogon a ne baterija. Recimo za Neveru je navedena snaga od 760 kW snage (30 min. konstantno) što bi značilo da bi za pola sata takvog pogona bilo potrebno 380 kWh energije - 3 puta više nego Nevera ima. Dakle niti iz tog aspekta nema smisla. Stvarno mi nije jasno zašto se navodi 30-minutna snaga ali dobro - tako je kako je. Uglavnom, snaga električnog auta u prometnoj je uvijek značajno niža od vršne snage koju auto doista može isporučiti. Ovdje je objašnjeno na konkretnom primjeru Tesle: https://tmcc.club/.../upustvo-prve-registracije.../
Nevera je homologirana na 1.352 kW vršne mehaničke snage (što je više od 1.4 MW električne snage), dok u prometnoj dozvoli piše da ima 760 kW snage. Nadam se da je i ovaj misterij razriješen."
>> Ovdje možete pročitati i pojašnjenja vezana za upis snage pogona električnog vozila u prometnu dozvolu.
Zanimljiva rasprava u komentarima
Sudeći po komentarima, ovo pojašnjenje je otvorilo novu temu, onu ispravnosti upisa snage pogona električnih vozila u prometnoj dozvoli, što za posljedicu ima utjecaj na cijenu osiguranja.
Neki su se zapitali i koliko stoji kasko osiguranje za Neveru, a na to pitanje Rimac nije znao odgovor.
Iz komentara smo doznali i o potrošnji Nevere. "Ogromna je razlika u potrosnji EV-eva. Taycan Turbo S ili Nevera nikad ne mogu dostici ispod 15 kWh/100 km, bez obzira kako se vozis", rekao je Rimac i dao objašnjenje: "siroke gume, hrpa rashlasnih sustava, 4 pogonska sustava koji imaju prijenosni omjer za 412 km/h…"
Rimac je otkrio i kako se razmišlja o nastupu na Nürburgringu, ali još uvijek bez ikakvih konkretnih informacija: "Taycan i Tesla su puno godina na trzistu. Mi smo do sad razvijali i homologirali auto, prototipovi su bili rastegnuti po testovima, svi su se borili za svoj dan sa autom. Ici na Ring oboriti rekord nije mali podvig. Za to treba puno vremena, auta (nije dovoljno otici sa jednim) i fokusa na to. Bude i to doslo na red", bio je jasan Rimac.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati