Seat (još) ne želi električni model

SEAT u ponudi još uvijek nema električni model.
A tako će i ostati. Nimalo čudno s obzirom na aktualno stanje. Naime, na europskom tržištu, koje bilježi pad i na kojem se brojni europski proizvođači bore kako bi zadržali prodaju, Seat odlično kotira. S 310.000 prodanih primjeraka španjolski je proizvođač zabilježio rast od 7.5 posto.
Struja tek iza 2030. godine
I to usprkos činjenici da je primat preuzela nekadašnja podmarka Seata, atraktivna Cupra. Podsjetimo, Cupra u postavi ima i dva zanimljiva električna modela Born i Tavascan. Time je još čudnije što Seat nije dobio ni svoj prvi električni model.
Ako se, pak, pita prvog čovjeka Seata, stvari su sasvim logične. Wayne Griffiths samouvjereno kaže da je "Seat trenutačno na sasvim solidnoj poziciji" te ne želi narušiti sklad i prije spomenuti rast. Unatoč tome, Griffiths je priznao: "Kako bi Seat imao sigurnu budućnost, moramo imati električnu budućnost."
Da Cupra nije transformirana u zaseban brend, Seat bi mogao lansirati vlastitu verziju Volkswagena ID.3 s drugačijim oznakama. Umjesto toga, stigao je Cupra Born. U razgovoru za Autocar Griffiths je rekao da bi Seat mogao "razmotriti" model temeljen na VW ID.1 kao svoj prvi električni automobil, ali konačna odluka još nije donesena. To znači da španjolski brend službeno ne radi na električnom vozilu do 2030. godine.
Ništa bez profita
Griffith pritom otkriva i pravi razlog apstinencije. Bez obzira na to koji će model biti prvi električni Seat, on "mora biti profitabilan" jer je tvrtki sada prioritet "ostvariti zaradu i ulagati u budućnost."
Podsjetimo, Seat uz modele s klasičnim motorima s unutarnjim izgaranjem nudi i hibridne te plug-in hibridne verzije modela Leon i Leon. Oni nude do 120 km dosega u potpuno električnom načinu vožnje.
Vrijeme će pokazati hoće li odgađanje lansiranja električnog vozila, i to nakon 2030. godine, naštetiti Seatu. Prodaja električnih vozila je usprkos izazovima dosegnula nove maksimume u 2024. godini.

bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati