STUDIJA Plug-in hibridi su veći zagađivači od klasičnih motora na fosilna goriva
NAJNOVIJA studija potvrdila je sumnje mnogih koji su koristili plug-in hibridno vozilo.
Najporazniji su rezultati utjecaja na okoliš, koji kažu kako zbog izuzetno malog električnog dosega ovi automobili mogu imati veću CO2 emisiju od automobila s konvencionalnim motorima, bilo benzinskim ili dizelskim.
Rezultati istraživanja koje su proveli njemački istraživači su pokazali da je, u slučajevima kada se baterije na PHEV vozilima ne pune redovito, negativan utjecaj osjetno gori od onog što se proklamira. Autori studije idu korak dalje i savjetuju vladi i regulatornim tijelima da ukinu sve subvencije i olakšice vezane uz ovu klasu vozila.
Snažan je to udarac brojnim proizvođačima, a posebno domaćim premium markama koje su posljednjih mjeseci "pojačale" gamu upravo ovakvim hibridima, a sve kako bi smanjili prosječnu emisiju CO2 svoje ponude.
A konkretni rezultati s Fraunhofer ISI instituta koji je istraživanje proveo s ICCT (International Council on Clean Transportation ) na oko 66 modela i preko 100.000 primjeraka kažu sljedeće. PHEV vozila će u najboljem slučaju emitirati dvostruko više CO2 od onog definiranog testnim ciklusom, bilo NEDC ili WLTP. U najgorem slučaju emisija CO2 se učetverostručuje, što znači da emisija CO2 može biti i do 200 g/km.
Sve rečeno dobiva potvrdu u praksi, posebno kod flota gdje kompanije koriste ovakve automobile, a dnevne potrebe nadilaze deklarirani električni doseg.
Zaključak studije je da je, "ako želimo manju potrošnju i CO2 emisiju u praksi, potrebno smanjiti snagu pogonskih motora te istovremeno povećati električni doseg", kaže voditelj studije Patrick Plotz.
Njegova je procjena kako električni doseg plug-in hibrida treba povećati s trenutnih 30 do 60 km na minimalno 80 do 90 km.
Kontradiktoran voditelj studije
Ovu studiju mnogi uzimaju s rezervom, posebno oni koji znaju kako je Plotz ne tako davno, još 2017. godine, govorio kako studije idu na ruku plug-in hibridima i potvrđuju njihovu kvalitetu. Na Plotza se referirao i Volkswagen, i to još prošlog mjeseca, naglašavajući "dokazanu" kvalitetu PHEV vozila.
Plotz se pritom brani i kaže: "Tada smo gledali isključivo električni doseg, a ne devijacije od testnog ciklusa“, piše AutoNews Europe. U svakom slučaju, radi se o snažnom zaokretu jer u zadnjoj studiji PHEV prikazuju kao automobile koji su štedljivi samo na papiru.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati