Testirali smo najprestižniju francusku krstaricu, obnovljeni Renault Talisman
OBNOVLJENI Talisman bez kompleksa staje uz bok njemačkim rivalima, a u mnogočemu nudi i više.
Francuzi se godinama bore za svoje mjesto pod suncem kad su u pitanju poslovne limuzine. O kojoj god marki govorili, Europa je teško prihvaćala njihove proizvode, i to bez obzira na to koliko oni dobri bili. Sjetimo se Citroenovog XM-a, Renaulta 25 ili Peugeota 605 i sve će vam biti jasno.
Citroen je tu odustao na neko vrijeme, dok se Peugeot zaustavio na 508-ici. Renault je odlučio opet svojim putem, pa je ukinuo i Lagunu te je odlučio ponuditi Talismana. Automobil je prikupio pohvale na račun dizajna, komfora, pa i cjelokupne ponude, ali tržišni rezultat je izostao. Potom je stigao i redizajn s dodatno ušminkanim izgledom i još moćnijom tehnološkom potporom, što mnogi ocjenjuju kao labuđi pjev modela, ali i limuzinske ponude Renaulta.
Odličan izgled
Već prvi pogled upućuje da je Talisman dizajnerski automobil bez mana. Dodatno zatezanje bora kroz redizajn je malo osvježilo auto, koji se može pohvaliti možda najboljom kombinacijom klasike i modernizma, taman onakvom kakva u svijetu poslovnih limuzina mora biti. I da, za razliku od prethodnika (R25, Safrane, pa i Vel Satis), petih vrata ovdje nema, već je za takve korisnike predviđen jednako privlačan karavan.
Estetske zamjerke neki će usmjeriti prema prevelikoj sličnosti s manjim Meganeom. Licemjerno, jer se istog recepta još tvrđe drže premium igrači. Pokušajte iz daljine razlikovati Audije, BMW-e, pa i Mercedese. Teško ćete uspjeti bez metra.
Kako god gledali, činjenica govori da Talisman u svojoj petoj godini izgleda jednako privlačno kao i kada je startao. Recimo i da ćete ga najlakše prepoznati po krom lajsni straga te LED Matrix Vision svjetlima s dinamičkim pokazivačima smjera.
Moćan dizelaš za duge staze
Ispod poklopca smo, kao što i dolikuje top izvedbi, dobili top izvedbu. Prevedeno to znači 200 KS snažan dizelaš u kombinaciji automatskog mjenjača. Odlična mjera, jer Talisman uvjerljivo vuče, zna zarežati, a pritom odbija popiti "prikoviše".
Novi Talisman nudi se s benzinskim motorima TCe 140 FAP i TCe 160 EDC FAP te dizelskim motorima 1.6 Blue dCi 160 EDC i 2.0 Blue dCi 190 EDC. Mi smo na testu imali inačicu dCi 200 EDC, koja više nije u ponudi, ali nudi vrlo slične performanse. Konkretno, radi se o 225 km/h maksimalca, 9 sekundi do 100 km/h i prosječnoj potrošnji od 5.7 l/100 km i 6.7 l/100 km po našem testu. Odlično za motor od 200 KS i 400 Nm u kombinaciji šest-stupanjskog automatskog mjenjača.
Ako se bojite voziti velik auto, Talisman je dobra opcija. Ne zbog gabarita, već zbog 4Control sustava zakretne stražnje osovine koja se posebno osjeti u gradu s osjetno manjim krugom okretanja. Velik plus je to u odnosu na konkurenciju, ali i dokaz da se autom od 4849 mm duljine i 1868 mm širine može fino upravljati i skučenim prostorima. Konkretno krug okretanja je smanjen s 11.6 na 10.8 m. Pri većim brzinama sva četiri kotača zakrenuta su u istom smjeru za dodatnu sigurnost i dinamičku stabilnost.
Odlična ergonomija
Međuosovinski razmak od izdašnih 2808 mm jasno upućuje zašto Talismani stalno dajemo prefiks poslovna (limuzina). Komfor je prvoklasan, sprijeda i straga, a ne smetaju ni relativno tanke gume na 19-inčnim naplatcima. Redizajn je doveo ambijentalnu rasvjetu, krom detalje, ali i, u testnom slučaju, vrlo efektnu površinu sivog drveta istaknute strukture. Po uzoru na druge modele tvrtke, osvježen je i prilagodljivi digitalni kokpit (10.2"), dodan head-up zaslon te poboljšan središnji zaslon (9.3"). Sve u svemu, uz odlična sjedala nema se čemu zamjeriti, osim možda malo više smjelosti kako bi se kabina ipak estetski snažnije distancirala od ostatka game.
Zato su tu dodaci poput funkcije masaže, grijanja i prozračivanja prednjih sjedala, što u kombinaciji kožnih prevlaka čini ukupno dojam daleko povoljniji, ali i govori kako valja i dalje ići u smjeru Initiale Paris razine opreme.
Renault Easy Link sustav nećemo posebno izdvajati, ali hoćemo Bose audiosustav s 13 zvučnika, koji zvuči poslovično odlično u Renaultovim automobilima.
Novost u ponudi su sustavi pomoći u vožnji u okviru kojeg je adaptivni tempomat sa sustavom zadržavanja vozila u prometnom traku te održavanja razmaka pri brzini do 160 km/h. Dakle, auto može sam stati i krenuti, a aktivni sustav kočenja sada prepoznaje moguće nalete pješaka i biciklista.
A cijena?
Renault Talisman u obnovljenom izdanju starta cijenom od 206.900 kn za baznu izvedbu ZEN TCe 140 FAP po cijeni od 206.900 kn, dok dizelska ponuda kreće od 244.900 kn za jednako opremljeni dizelaš sa 160 KS-a s EDC mjenjačem.
Testni model Talisman Initiale Paris dCi 200 EDC s dodatnom opremom stoji 344.402 kn sa svim davanjima. U kombinaciji nove izvedbe motora cijena je 324.900 kn. Znajte i da uz taj model Renault gotovo redovito opravdava značajne pogodnosti. U tu cijenu nije uračunat Renaultov popust od 15.000 kn.
Dodatna oprema:
rezervni kotač
Paket ZIMA PLUS - Grijani upravljač, sustav za čišćenje prednjih svjetala - 2300 kn
Paket VOŽNJA PLUS (9) - Upozorenje na dolazeći promet straga, autonomna vožnja - 6800 kn
Cjenik Novi Talisman i Talisman Grandtour by Index.hr on Scribd
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati