Testirali smo Nissan Qashqai koji pije benzin, ali vozi na struju: Isplati li se?
NISSAN koristi poznato rješenje koje do sada nisu mnogi koristili, a nudi bezbrižan prelazak na struju.
Iako je elektromobilnost neizbježan put kojim autoindustrija hrabro gazi kreirajući novu politiku cestovnog prijevoza, dobra je stvar što je i dalje ponuda raznovrsna, pa se većina modela još uvijek nudi i u kombinaciji konvencionalnih pogona, ali i različitih vrsta hibrida.
U toj šumi elektrificiranih pogona Nissan je odlučio ići svojim putem, predstavivši koncept koji bi trebao olakšati prelazak na struju, ali i premostiti činjenicu da se dizelaš više ne nudi. Iza oznake e-Power krije se koncept prema kojem vozač uvijek vozi na struju, ali automobil nema mogućnost vanjskog punjenja (struje). Za to se brine benzinski motor koji služi kao generator i puni bateriju.
Bolji od dizelaša?
A sada i konkretne vrijednosti. Benzinac s ulogom generatora je 1.5 trocilindarski turbak sa 163 KS i 250 Nm, a njegova uloga je po potrebi puniti bateriju kapaciteta 1.97 kWh. Baterija pak napaja elektromotor s maksimumom od 190 KS i 330 Nm koji pokreće prednje kotače.
Sad će se većina pitati kako ovakav princip funkcionira u praksi. Odgovor je - odlično, stalno se koriste benefiti elektromotora i na raspolaganju su uvijek moćna ubrzanja. Dobra je vijest da je benzinac vrlo tih te ne stvara izraženu buku niti se voli zavrtjeti kao hibrid.
Dakle, osjećaj vožnje je kao kod vožnje klasičnog električnog automobila, a jedina razlika je što se povremeno u pozadini čuje rad benzinskog motora. Zanimljivo, nema nikakve buke karakteristične za trocilindraše, a kako nije mehanički vezan uz pogon, ne može utjecati na finoću klasičnog električnog pogona. Dakle, nema zbunjujućeg automatskog mjenjača, već je tu samo gas putem fiksnog prijenosnog omjera.
Nissan Qashqai se odlično snalazi u gradskoj vožnji, a tada dobro dođe i tzv. e-Pedal sustav, pri čemu se vozi jednom nogom jer svako pomicanje noge s gasa znači i snažno (regenerativno) kočenje. Tvornički podaci kažu kako do 100 km/h stiže za 7.9 sekundi, dok je maksimalac ograničen na 170 km/h. Naravno, pri punom gasu se i benzinac čuje jer mora jače puniti bateriju.
Potrošnja varira o stilu vožnje, pa se i kreće od nekih 5, pa do 7.5 l/100 km. Očekivano, pun gas na autocesti znači i više, ali Qashqai će bez većih napora trošiti ispod 7 litara. S jednim spremnikom pažljiviji će vozači dohvatiti možda i 1000 km, ostali oko 900 km.
Miris premiuma
Ako vam se Qashqai čini samo interesantan kao ovakav hibrid, znajte da dizajnerski izvedbom puca jako visoko, posebno u pogledu interijera koji je vrhunski izveden po pitanju kvalitete, a kod najboljeg Tekna+ paketa i po opremljenosti.
Ergonomija je odlično pogođena. Sjedi se visoko, sve je nadohvat ruke, a više ne treba ni stigmatizirati zastarjeli infotainment. U Nissanu nude i potpuno digitalni kokpit s prilagođenim pokazivačima, a tu su i uvijek dobrodošli prečaci i zasebne kontrole klime.
Qashqai odiše kvalitetom, ali i opremljenošću, pa se na top verziji možete veseliti masažnim prednjim sjedalima, odličnom Bose audiosustavu, HUD zaslonu ili pak staklenom panoramskom krovu. Na ovoj razini nema puno opcija doplata, osim primjerice dvobojne karoserije ili pak 20-inčnih kotača koje zbog komfora u vožnji ne preporučujemo.
Solidnosti i komfor
Osjećaj solidnosti izrade je prvo što vam pada na pamet pri kontaktu s novim Nissanom Qashqaijem. Naravno, danas više nema onog "aha" osjećaja koji je nudila inovativna prva generacija. Ponuda crossovera nikad nije bila veća, a Nissanov se tu nameće zrelošću i inovativnom elektromobilnosti.
Iako je u vožnji itekako uvjerljiv, nedostaje malo rafiniranosti u odzivu upravljača, što utječe na osjećaj u vožnji kod aktivnijih vozača. Ne idete li na više od 18“, nećete trpjeti ni u pogledu udobnosti, ali to ne znači da je Nissan lelujav i sklon naginjanju.
Dodatni plus je izuzetna zvučna izolacija te detalj koji nećete naći na drugim automobilima. Vrata se otvaraju gotovo pod pravim kutom, što znači olakšan izlazak iz vozila i ulazak u njega. Obitelji s malom djecom u jajetu to će itekako cijeniti. Još kad bi sjedala bila uzdužno pomična...
Nissan Qashqai kreće cijenom od 30.256 eura za osnovnu benzinsku izvedbu. Naša preporuka za većinu ne bi išla puno dalje, vjerojatno u smjeru nešto opremljenije opcije, što Nissanov adut čini vrlo konkurentnim.
Zahtjevnijim korisnicima kao opcije su tu 4WD verzija, kao i spomenuti e-Power (od 38.561 eura) koji nudi najbezbolniji ulazak u svijet elektrificiranih vozila brojnim prednostima u odnosu na klasične hibride. Izbor je na vama, a pritom računajte i na neke aktualne ponude s produženim jamstvom i popustom.
Cjenik Nissan Qashqai by Index.hr on Scribd
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati