Testirali smo novi Citroen C3, najoriginalniji model u klasi
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: M.N.
SEGMENT gradskih automobila nije vidio ovakvu novost još od prve generacije majstorski dizajniranog Citroena C3. Povijest se ponavlja, a novi C3 sada nudi i puno više.
I dok je prva generacija modela aktualizirala retro dizajn, donijevši poveznicu sa legendarnim modelima iz sada već daleke povijesti, novi ide drugim smjerom. Nakon što se dizajnerski izlaz s C4 Cactusom pokazao kao puni pogodak, bilo je jasno kako ćemo taj stil viđati i dalje. A Citroen je napravio upravo to, ubacivši ga u mlinac zajedno sa dvostrukim svjetlima te ostalim dizajnerskim rješenjima viđenim na zadnjem C4 Picassu. Pritom je zadržan gotovo crossoverski nastup, pa premda simpatičan na prvu, novi C3 djeluje i vrlo solidno, pa čak i moćno.
Međutim, ono bitno je da novi C3 u pogledu dizajna nema prave konkurencije. Postavi li se uz bok bilo kojem gradskom modelu, jasno je tko je pobjednik u pogledu atraktivnosti vanjštine. Jedino je pitanje koliki je udio kupaca koji se žele baš toliko istaknuti.
Osim originalnog dizajna upotpunjenog atraktivnim detaljima predvođenim AirBump štitnicima, tu je i mogućnost izbora boje krova, gdje nam se možda najboljom čini upravo crveno-bijela kombinacija testnog primjerka. Poveći naplatci i LED svjetla idu u prilog otkačenom svemirskom izgledu. Kada se sve zbroji, novi je model u odnosu na prethodnika narastao oko 5 cm u duljinu, 2 cm je širi, a visina je, suprotno dojmu, manja 4 cm.
I dok je izvana tipični Citroen, u kabini ništa nije prepušteno slučaju. Citroen je prepoznatljivu inovativnost i avangardu potisnuo te stavio upotrebljivost u prvi plan. I doista, izuzev remenja umjesto klasičnih ručki na vratima te lakirane plastike, nema ničega što bi moglo izazvati. Kao i vani, sve je u znaku pravokutnika sa zaobljenim rubovima, od dezena tkanine do istaknutih otvora ventilacije. I sve izgleda jako dobro, i što je bitno, kvalitetno.
Čim se sjedne za upravljač, postaje jasno kako C3 spada u red komfornijih automobila. Ergonomija je odlično pogođena, a sjedala su velika i udobna. Produljeni međuosovinski razmak pogoduje ponudi prostora straga, a jedino što je ostalo na razini prethodnika i prosjeka klase je prtljažnik s 300 litara zapremine. Realno, više od automobila duljine nepuna četiri metra i ne treba tražiti.
U pogledu dizajna prednje armature nema zamjerki. Središnji info zaslon infotainmenta je osjetljiv na dodir, čime se prorijedio broj tipki i rasteretio središnji greben. Operativni sustav nije preveden na hrvatski, ali je intuitivan, a preglednost zadovoljavajuća. Isto vrijedi i za ploču s instrumentima koja nudi sve informacije.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Novi C3 nudi i jednu posebnost. Za protuvrijednost od oko 2.000 kn, Citroen će vam ugraditi Connected Cam sustav sa Full HD kamerom smještenom ispod središnjeg retrovizora. Njome se lako upravlja, a slike i videa možete naknadno pregledavati putem aplikacije na vašem smartphoneu. U slučaju sudara, automatski se aktivira snimanje te se omogućuje pohranjivanje snimke duge minutu i pol (30 sekundi prije/1 minuta nakon sudara). Nasreću nismo isprobali, ali tako piše u katalogu.
Ispod poklopca je stari znanac, 1.2 PureTech trocilindraš, sada nešto mirniji, ali sa tipičnom zvučnom kulisom. Maksimalnih 82 KS daje pri 5.750 o/min, dok je maksimalan okretni moment od 118 Nm dostupan pri 2.750 o/min. Realno, prosječnom vozaču više i ne treba, posebno ako se uzme u obzir kako će ovako motorizirani C3 u gradu biti živahan. Posustaje tek na otvorenoj cesti i višim brzinama, a tada od pomoći nije ni pet-stupanjski ručni mjenjač. Nominalni maksimalac je 168 km/h, a 100 km/h postiže za okruglih 13 sekundi. Prosječna potrošnja na testu bila je zadovoljavajućih 7,3 l/100 km.
Citroën C3 1.2 PureTech Shine odličan je izbor za gradski automobil, posebno za one koji traže originalan dizajn i visoku dozu praktičnosti. S druge strane, cijena od 102.900 kn, u što ulazi i pet-godišnje jamstvo (ili 80.000 km), ne čini se pretjeranom. U slučaju testnog primjerka, gdje je automobil, između ostalog, dobio 17-inčne kotače, kamere i navigaciju, cijena se popela na 123.841 kn, na razinu kojom je moguće uhvatiti štedljiviju dizelsku izvedbu. Što god odabrali, dobit ćete auto s tipičnim Citroenovim imidžem, uvrnutog, ali vrlo ugodnog suputnika u gradu i izvan njega.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se Pročitajte još
Učitavanje komentara