Testirali smo Peugeot 508 SW, najljepši karavan na tržištu
TRAŽITE li obiteljski karavan atraktivnog izgleda, vrhunskog komfora i moćne tehnološke osnove, ponuda iz Peugeota spada u red najpoželjnijih.
Odavna se karavani više manje uspješno nose s trendovima te svakom novom generacijom dolaze oku sve ugodniji zadržavajući pritom osnovni adut - povećani tovarni prostor. Volvo i Audi su karavane uveli u svijet premiuma, a onda su stigla i Shooting Brake izdanja, posebno ona iz Mercedesa i Porschea. U takvom odabranom društvu našao se i Peugeot s drugom generacijom 508-ice.
Zavodljive linije
Teško da postoji uspješnije dizajnirana limuzina posljednjih nekoliko sezona od 508-ice, a kad je osnova tako dobra, tvrdnju ćemo proširiti i na segment karavana. Osnova, coupe 2+2 koncepta je već opjevan, a kod SW izvedbe vrijedi sve rečeno uz jedan dodatak, 508 izgleda moćno. I to usprkos visini od tek 1,42 metara. Ovaj automobil je pravo osvježenje u sveprisutnoj navali crossovera i drugih (pre)visokih rivala. Pritom zahvaljujući izraženoj širini djeluje razlijepljeno na cesti poput kakvog sportaša, dok će agresivan izgled diktirati pomalo mustangovska prednjica.
Istina, manja visina znači nešto teži ulazak i izlazak, ali koga briga kad ispred sebe imate ovakvog ljepotana, pa čak i vrata bez okvira. Faca ćete biti i kad se približite autu, a on na pritisak tipke na daljinskom upravljaču namigne prednjim LED-icama te odradi performans stražnjima s 3D efektom. Ako i to ne učinite, dovoljno je proći nogom ispod branika pa će se aktivirati elektromotorni pogon i otvoriti poklopac prtljažnika s krom dekoracijom.
Da ne duljimo više, u pogledu vanjskog dizajna nakon dugo vremena možemo samo reći da pravu manu ne vidimo.
Svemirski interijer
Visok ritam i u kabini. Zavaljeni u fotelje ispred sebe možete vidjeti najbolje što francuska autoindustrija trenutno nudi, bar kad su velikoserijski automobili u pitanju. Prednja armatura definitivno miriše na premium, a ovaj put čak ćemo reći da se i moderni i-Cockpit fino uklopio. Mali mesnati volan savršeno sjeda u ruke, dok poglede privlači središnji greben s dominantnim zaslonom infotainmenta te dva reda tipki ispod njega.
Osim mogućnosti podešavanja stila vožnje, na raspolaganju su i relax/boost funkcije prilagodbe raspoloženju vozača te nekoliko opcija prikaza prednje ploče s instrumentima. Visoka rezolucija, brz odziv i inovativni prikaz pojedinih informacija većini će se svidjeti. Mi ćemo radije pohvaliti smještaj dodatnog pretinca s integriranim bežičnim punjačem te ambijentalnu rasvjetu izvedenu u nizu traka.
Pohvalit ćemo i prednja sjedala, posebno sustav grijanja koji reagira izuzetno brzo. Opcijski Focal audiosustav s 10 zvučnika je na razini očekivanja - nije najbolji u klasi ali je dostojan hi-fi predznaka. Recimo i kako prtljažnik guta 530 litara tereta, više od konkurencije, a jedini ima pomičnu prekrivku koja se može postaviti na dvije visine. I da, tu su i šine s kromiranim kukicama za pričvršćenje tereta.
Dizel i automatik - dobitna kombinacija
Sasvim logično, kada na test dobiješ model opremljen najjačim dizelašem u ponudi, onim od 177 KS, ne može se žaliti na dinamiku. U maksimumu je već na 3.750 o/min, a 400 Nm okretnog momenta daje od 2.000 o/min. Bilo što osim one da snažno vuče od starta, pa debelo preko zakonske tolerancije, bila bi laž.
Motor je doista moćan i odlično paše naravi 508-ice, a ono što dodatno veseli je niska razina buke. Stoga, bit će i onih koji neće primijetiti da se voze u dizelašu. Dio zasluga tu ide i na račun odlične zvučne izolacije. Stvar donekle mijenja Sport način rada kada revniji odziv na gas znači i nervozniju zvučnu kulisu motora, ali iz zvučnika.
Vozna dinamika je uzorna, no 508-ica se ipak najbolje snalazi na autocesti. Kilometre guta poput limuzine visoke klase, bez problema drži brzinu i na uzbrdicama, a prosječno će teško piti više od 7 litara. U gradu pak treba pripaziti, auto je dugačak 4,8 metara, a 18-colni naplatci lako se izbruse na rubnjaku. Mjenjač s osam stupnjeva prijenosa šalta brzo i bez trzaja, a na raspolaganju su i poluge iza upravljača za ručnu promjenu brzina.
Službeni podaci kažu da 100 km/h ima za 8,4 sekundi, vozi do 231 km/h te troši u prosjeku 4,7 l/100 km.
Prvoklasna oprema
Testni Peugeot je imao GT razinu opreme, a to znači da je sve uključeno, bilo da govorimo o sigurnosnoj opremi ili dodacima vezanim uz ugodu u vožnji.
Stoga startna cijena testne izvedbe od nekih 327.884 kn ne treba čuditi, kao ni s par opcija podignuta cijena na iznos od 338.130 kn. Imajte na umu da njemački rivali tu uzimaju i 100 tisuća više, ali i da sa smanjenim apetitima ovaj model u dizelskoj izvedbi možete imati za 217.180 kn.
Važnija serijska oprema:
Prednja ergonomska AGR sjedala ● Grijanje prednjih sjedala ● Full LED prednja svjetla, stražnja LED svjetla ● 3D Navigacija, Mirror Screen, Bluetooth ● Paket Safety PLUS ● Kamera za pomoć pri parkiranju u nazad ● i-Cocpkit Amplify, opcije Boost/Relax ● Hi-Fi sustav Focal 515W ● 18'' Alu naplatci SPERONE Diamantee Bi-ton ● Sigurnosni vijci kotača ● Aktivni ovjes AMVAR
Dodatna oprema testnog automobila:
● Elektromotorna stražnja vrata i otključavanje bez korištenja ključa 3.800 kn
● Rezervni kotač 900 kn
● Wireless punjenje mobilnog telefona 800 kn
● Metalik boja 3.900 kn
Cjenik novi Peugeot 508 SW by Index.hr on Scribd
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati