Testirali smo Talismana Grandtour, najveći i najatraktivniji Renault
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: M.N.
RENAULT Talisman je najveći model u ponudi Renaulta i prvi u nizu modela koji donose novi vizualni potpis Renaulta. Atraktivan, moderan i tehnološki napredan model je dosad najozbiljniji pokušaj u rušenju tržišnog prokletstva velikih francuskih limuzina.
Renault 25 je bio odličan automobil predvođen vrhunskim V6 motorom i brojnim naprednim rješenjima, no svejedno nije uspio postići očekivani uspjeh. Uslijedio je konzervativni Safrane, a zatim je stigao VelSatis, no javnost usprkos početnom oduševljenju jednostavno nije pristajala na ponuđeno. I kad se već mislilo da je Renault poput ostalih francuskih marki odustao od pravih poslovnih limuzina preimenovavši Samsungovu limuzinu u Latitude stigao je Talisman. I stvari su konačno počele sjedati na svoje, a sve je širi krug onih koji misle da je urok skinut, a Renault konačno na pravom putu.
I doista, model koji dijeli ime sa prelijepim istoimenim konceptom izgleda vrlo privlačno, a posebno dojmljiv je u karavanskoj izvedbi. Novi dizajnerski potpis u prvi plan stavlja prednjicu vozila s novim vizualnim potpisom. Obilje kroma i LED svjetla osiguravaju moderan izgled, a jedinu zamjerku neki će vidjeti u doista velikoj Renaultovoj znački.
Bočna silueta je usprkos estetski nezahvalnoj karavanskoj koncepciji vrlo privlačna, a dio zasluga vrijedi upisati i na poveće 19-inčne alu naplatke. Posebno dojmljiva je bočna linija obruba stakala u kromu koja se idući prema straga podiže tvoreći sa strujno oblikovanim krovnim nosačima jednu zasebnu cjelinu.
Stražnji kraj vrlo sličan onom na manjem Megane jedan je od boljih koje smo vidjeli u zadnje vrijeme, što estetski ovaj model podiže na visoku razinu. Nema sumnje kako je s Talismanom francuska marka ponudila vrlo privlačan karavan dovoljno originalnog vizualnog izraza.
Kad se radi o automobilu duljine od nepunih 4,9 metara i širine gotovo 1,9 metar jasno je kako kabina ne oskudijeva prostorom. Međutim, ono što veseli je masivnost vrata koja će izmamiti osmjeh i prije nego što se zavalite u poslovično ugodne fotelje. Da, pliš je stvar prošlosti, no i sa modernijim materijalima Talisman jasno pokazuje poveznicu sa prije spomenutim legendama. Uzornu prostranost prati i prtljažnik kapaciteta osnovnih 572 litara.
Osim obilja prostora automobil se nameće i privlačnom prednjom armaturom. Ploča ispred vozača je u potpunosti digitalna, a nadovezuje se na Multi Sense sustav prilagodbe cjelokupnog karaktera vozila. Apsolutno sve se može prilagoditi, od ambijentalne rasvjete i izgleda brojčanika, pa sve do načina prikaza informacija na središnjem info zaslonu i primjerice načina masaže sjedala. Da, oprema je prvoklasna, a ne govorimo o top izvedbi.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Vozačko sučelje je posebno dojmljivo. Prednja instrumentna ploča obiluje informacija, a ovisno o željama moguće je dodatno individualizirati način prikaza informacija. Osim klasičnih podataka vozač može pratiti pritisak zraka u gumama, razmak do vozila ispred i kretanje eko parametara vožnje. Prednja sjedala su prilagođena vožnji autocestom, kraljevski udobna i odlično podesivih oslonaca za glavu. Preglednost je zadovoljavajuća, a prati ju snažna sigurnosna logistika poput nadzora mrtvog kuta i potpune pomoći pri parkiranju.
Gama motora stavlja naglasak na dizelske motore, a među njima se ističe 1.6 dCI motor sa 160 KS i 380 Nm. Potpomognut dvama turbopunjačima promjenjive geometrije svojim karakteristikama posebno dobro udovoljava potrebama Talismana, i to u kombinaciji sa EDC automatskim mjenjačem dvije spojke i šest stupnjeva prijenosa.
Dobru potporu potvrđuju i službeni podaci. 213 km/h i 9,6 sekundi za sprint do 100 km/h su više nego dovoljni za svakodnevno korištenje uključujući suvereno vladanje autocestom. A na otvorenoj cesti Talisman se najbolje snalazi. Vrhunska udobnost i dobro držanje ceste dolaze u prvi plan, a prije spomenuti Multi Sense prilagodit će automobil željenom stilu vožnje, i to kroz desetak parametara uključujući i one bitne: 4Control, amortizeri, upravljač. Praksa je pokazala da ni dinamični stil vožnje ne tjera potrošnju u nebo, prosjek od 7 l/100 km nije sporan.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Bogatu serijsku opremu koje se ne bi postidjeli niti "premium" marke moguće je još dobrano nabildati. U slučaju testnog primjerka sa Zen razinom popis opcija podiže cijenu za oko 35.000 kn, a uključuje sustav 4Control s upravljanjem na sva 4 kotača, elektronički nadziranim amortizerima te spomenutim 19-colnim naplatcima. Tu su dakako i metalik boja i dodatno zatamnjena stražnja stakla te kvalitetan Bose Surround system s 12 zvučnika i funkcijom Active Noise Control putem koje je Talisman u vožnji doista izrazito tih.Zasmetati će tek poneki nedefinirani zvuk iz armature što ćemo optimistično pripisati samo dotičnom automobilu.
4Control sustav definitivno olakšava kretanje na skučenim prostorima zahvaljujući aktivnom postavljanju zakreta stražnjeg kotača. Do brzine od 50 km/h (u Sport načinu do 80 km/h) stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od prednjih, i to do kuta od 3,5 stupnja, dok se pri većim brzinama zakreću u istom smjeru kao i prednji. Osim bolje okretnosti automobil pri većim brzinama zadržava odličnu stabilnost. Pridodamo li svemu vrlo potentne kočnice Talisman spada definitivno u red automobila u kojima se na otvorenoj cesti osjećate vrlo sigurno.
Renault Talisman GrandTour na tržištu starta cijenom od 181.400 kn za dCI 110 izvedbu, odnosno 212.400 u ponudi benzinaca koliko stoji snažnija i opremljenija TCE 150 izvedba. Testni primjerak stoji 251.400 kn do registracije, odnosno 287.322 kn sa prije spomenutim doplatama. Zvuči puno, ali direktni rivali su u pravilu i skuplji, posebno ako nivelirate opremljenost.
Nema sumnje kako se radi o modelu koji u svim područjima dostojno mijenja Lagunu podižući istovremeno letvicu vrlo visoko. Karavanska izvedba osim obilja prostora i modernog izgleda nudi pregršt modernih tehnologija i uvjerljive motore, a pritom najviše daje na otvorenoj cesti. Talisman je definitivno brz i vrlo stabilan obiteljski automobil niske razine buke i vrlo umjerene potrošnje što ga na tržištu izdvaja kao jednu od pametnijih kupovina.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati