Vozili smo najatraktivniji japanski auto novitet, Toyotu C-HR!
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: M.N.
TOYOTA C-HR je ne samo najatraktivniji model u gami japanskog proizvođača, već i jedan od najzanimljivijih auto noviteta koji su u posljednjih godinu dana stigli na hrvatsko tržište.
Kažu stariji da kad nekom smrkne, drugom svane, a u ovom slučaju to je u neku ruku doista istina. Posljednji Scionov uradak bio je upravo C-HR i kada je predstavljen očarao je publiku i stručnu kritiku. No, Scion nije dočekao svoje tri minute, već je nedugo zatim ugašen, a C-HR je postao najznačajniji novitet pod kapom Toyote. Na putu do proizvodne izvedbe dizajn se minimalno mijenjao, no tehnika koja se krije iza svemirskog odjela je sazrijevala.
Novi C-HR je tako osim pogonskog motora u hibridnoj izvedbi od Priusa posudio i podvozje, tzv. TNGA (Toyota New Global Architecture) platformu, a pritom su se promijenili odnosi glavnih dimenzija. Upravo je zbog implementacije nove platforme C-HR bio jedno vrijeme na čekanju. Dobiveno je relativno nisko težište usprkos izraženoj visini podvozja, čvrsta konstrukcija i multilink stražnji ovjes. Ustvari, u Toyoti su posebno pažnju posvetili upravo upravljivosti, kao da je u pitanju rasni sportaš, a ne samo urbani šminker.
Međutim, ono bitno je da C-HR već na prvu privlači originalnim nastupom. Svemirski dizajn ovdje je prisutan u potpuno novom pakiranju, s naglašenom visinom i gotovo agresivno skrojenim nastupom. Ovo je definitivno jedan od onih automobila s kojim su se tehnolozi u CAD alatima itekako morali namučiti. Ravnu plohu je nemoguće naći, a nema ni detalja posuđenih iz aktualne game.
Toyotin crossover nećete moći zamijeniti s niti jednim drugim. C-HR je kratica za coupe-high rider što ovaj model uistinu jest. Coupeovska silueta propinje se u visinu, a pritom ne ostavlja nikog ravnodušnim. Veliki kotači odlično pristaju, dijamantni otisak u boku također, a techno izgledu pogodovala bi i neka upečatljiva vanjska boja. Pritom da ne bude zabune, impresivni C-HR nije odgovor crossoverima kalibra Jukea kako bi mnogi u prvi mah pomislili, već se radi o broj većem vozilu. Trenutno ga se najčešće uspoređuje sa Seat Atecom, pa to imajte na umu.
Skraćenog međuosovinskog razmaka i povećanog traga kotača C-HR u dinamici nema nikakvu poveznicu sa prije spomenutim Priusom. Vozačka pozicija je primjetnih 12 cm viša, a crossover u vožnji odaje dojam vrlo ozbiljnog vozila naglašene solidnosti konstrukcije.
Pristup kabini je očekivano pojednostavljen sprijeda, te nešto teži straga gdje je potrebno malo se i nakloniti. No to je najmanje što možete učiniti pred automobilom koji će vas dočekati osvjetljavajući vam ulaz u kabinu natpisom modela na asfaltu (izvor svjetlosti je u kućištu retrovizora).
Unutrašnjost najnovije Toyote dojmom kvalitete puno je bliža Lexusu, a pridodamo li kontrastne detalje plastike takav je i vizualni dojam. Posebno u sumrak kada će ambijentalno osvjetljenje začiniti atmosferu, a pokazivači smjera vam namignuti kao na Audiju. Bar sprijeda, jer je straga usprkos dovoljnom prostoru u predjelu glava putnika pomalo klaustrofobično. Posljedica je to minimalnih dimenzija bočnih stakala, dodatno zatamnjenih i visoko odrezanih. To je ujedno i najveća mana koju smo detektirali u prvim satima korištenja vozila.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ogromna peta vrata otkrivaju prtljažnik solidnog kapaciteta od 377 litara. Sa obzirom na vanjske gabarite vozila to je sasvim dovoljno da se zadovolje potrebe manjih obitelji. Od pomoći je plastična kadica u podnici, a nedostaje tek pretinac za sitnije predmete i pokoja kukica. Po visini podesiva podnica također ne bi smetala.
Sam dojam koji interijer ostavlja je vrlo povoljan. Toyota se doista potrudila i osim novog dizajna posegla je za najkvalitetnijim materijalima kojima raspolaže. Da, ovdje se nije štedjelo kao u nekim premium crossoverima koje smo imali prilike isprobati.
Testni primjerak pokretao je 1.2-litreni turbobenzinac poznat iz Aurisa s maksimalnih 116 KS. Već od 1.500 o/min daje maksimalnih 185 Nm, a pogoni isključivo prednje kotače. Ne zvuči ni upola uzbudljivo u odnosu na izgled vozila, ali objektivno gledano radi se o razumnom odabiru. Pogotovo u kombinaciji šest-stupanjskog ručnog mjenjača koji šalta kao kroz putar, a zahvaljujući iMT tehnologiji osigurava glatki bestrzajni prijelaz između stupnjeva prijenosa.
Posljedica je odlično držanje ceste i predvidivo ponašanje vozila. Automobil se lako postavlja u pravu putanju, a podupravljanje je svedeno na minimum. Tvrdo postavljeno podvozje ulijeva sigurnost, kao i uzorna mehanika predvođena potentnim kočnicama.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Od baznog benzinca ne treba očekivati čuda. Sasvim je jasno da voli višu turažu, ali i da će pri iole većem opterećenju gubiti dah. Pritom računajte da je njegovo radno područje u rasponu od 2.000 do 5.500 o/min. To je posebno vidljivo na autocesti pri višim putnim brzinama kada je za pretjecanje potrebno uzeti zalet, a svaka uzbrdica generira neželjenu buku. No, C-HR će u bar 90% vremena posao odraditi uzorno na zadovoljstvo svih putnika. Posebno dobro apsolvira poglavlje potrošnje goriva, pa prosjek od 7 l/100 km postavlja model u rang štedljivijih modela na tržištu. Pritom su 10,9 sekundi za sprint do 100 km/h i 190 km/h maksimalne brzine jasni pokazatelji kako C-HR spada u red agilnijih crossovera.
Najnovija Toyota poglavlje sigurnosti polaže sa odličnim uspjehom. Radarski navođen tempomat, sustavi automatskog kočenja (PCS) i upozorenja prilikom napuštanja prometne trake (LDA) su standardni dio opreme svih izvedbi. Doplata od 10.900 kn donosi potpuna LED svjetla, ali i sustave detekcije mrtvog kuta (BSM) i poprečnog nadzora (RCTA) zajedno sa prepoznavanjem prometnih znakova (RSA) što daje snažnu potporu vozaču. A kad je pak komfor u pitanju dovoljno je spomenuti grijana prednja sjedala i grijano kolo upravljača. No ipak, nama se najviše dopao JBL hi-fi audio sustav sa 9 zvučnika, koji vrijedi svake kune od 5.900 kn koliko ga prodavač cijeni.
Početna cijena za C-HR je 163.900 kn za izvedbu sa 1.2 T benzincem, dok hibrid starta od 194.900 kn. Zanimljiva (i skupa) opcija je i pogon na sve kotače, no potencijalnim kupcima će biti puno zanimljiviji podatak o četiri osnovne razine opreme, te opcijskim paketima na popisu dodatne opreme.
Toyota C-HR je nešto skuplja od direktnih rivala i pritom nudi nešto manje prostora na stražnjoj klupi i u prtljažniku. No sve ostalo je na strani Toyote, od originalnog dizajna i premium štiha u kabini, pa sve do razine opreme, vozne dinamike i sigurnosti.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati