Poplava "prljavih" dizelaša iz Njemačke? Prijetnja koju sanjaju svi na Balkanu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Volkswagen
DANAŠNJA vijest kako Njemačka može zabraniti pristup dizelašima u sva veća urbana mjesta odjeknula je svijetom, ali i zagolicala maštu svakog pravog germanofila na Balkanu.
Nebrojeno puta smo čuli onu o tome kako se sve vrati onamo otkud je krenulo, a najčešće se o tome govorilo kroz prizmu državnih prevrata i ratnih sukoba na Balkanu. U novijoj povijesti dogodilo se to Volkswagenu, koji je nakon što je označen kao svjetski krivac broj 1 u pogledu zagađenja prihvatio osudu. No, i prije nego što je osuđen kod kuće krenuo je u katarzu, električno pročišćenje koje je brzinom munje uklonilo TDI ime iz svega njemačkog u autoindustriji. Stječe se dojam kako je ta kratica uklonjena iz svih glasila, medija i svakodnevnog razgovora, a sada jedino što preostaje je da bude zabranjena zakonom. Baš kao što su to simboli i sve vezano uz pokret s polovice prošlog stoljeća.
No na Balkanu vrijede neka druga pravila. I dok po fasadama zgrada i travnjacima opetovano izranjaju ti simboli aveti prošlosti, tako u oglasnicima doslovno šljašte ti isti TDI&Co proizvodi. I traženi su, pa nema razloga da se nakon ove zabrane ne sliju u još većem broju put Lijepe naše, i dalje sve do granica Starog kontinenta. Neka, to znači i manju cijenu, pa će svi ti tamo gore nepoželjni pakleni proizvodi ovdje biti dostupniji, a o poželjnosti da i ne govorimo. Kamo sreće da u svakoj kući bude jedan Golf TDI star par godina, sa svim onim zračnim jastucima, ABS-om i elektronikom koja spašava živote i klimom koja smanjuje stres. Sa obzirom da se zabrana odnosi na automobile sa Euro 5 i starijim standardima to u prijevodu znači da su automobili godišta 2014 ili nešto stariji.
U zemlji u kojoj je jedino govedina u šoping centrima starija od voznog parka svaka promjena ce biti nabolje, pa i dolazak "starih dizelaša". S prosječnom starosti od oko 14 godina, i to sa uračunatom redovito obnavljanom državnom ergelom, "hrvatski auto" je odavna odustao od svih trendova, pa i od onih sa eko standardima. Ti dizelaši kojih se Nijemci odriču za Hrvatsku su tehnološki napredna prometala naglašenog eko karaktera i najveći doprinos sigurnosti u prometu. Država je ionako sve napravila da demotivira hrvatskog kupca od kupovine novog, sigurnog i štedljivog automobila. Kamo sreće da su se prije slili ti nepoželjni dizelaši u naše krajeve, možda bi netko od stotina poginulih na hrvatskim cestama danas još bio živ.
A što se tiče zabrana dizelaša u hrvatskim gradovima ne treba brinuti. Ako smo u nečemu zaostali onda su to poticaji za nove tehnologije, posebno u svijetu automobila. A dok se to ne dogodi neće biti ni zabrana, odluka koje bi oštetile vjerno glasačko tijelo. No to je već visoka politika u kojoj su najčešće igra ispod svake razine.
*Stavovi izneseni u kolumnama i komentarima su osobni stavovi autora i ne odražavaju nužno stav redakcije Index.hr portala
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati