New York Times piše o Pelješkom mostu: "EU se boji Kineza"
THE NEW York Times objavio je veliki članak u kojem tematizira izgradnju Pelješkog mosta od strane Kine.
Ističe se da Hrvatska već desetljećima želi povezati dva dijela svojeg kopna koje razdvaja izlaz BiH na more u Neumu, ali da su to zaustavljali ratovi, korupcija, globalne financijske krize i političko prepucavanje. ''Sve dok krajem ljeta nisu stigli Kinezi'', navodi američki list.
Čini se da bi China Road and Bridge Corporation (CRBC), velika građevinska tvrtka iz Kine u vlasništvu države, mogla konačno napraviti Pelješki most, što je mnogim lokalcima razloga za slavlje.
Kineski radnici
''No projekt je i test za Europsku uniju, koja je dugo vremena bila suzdržana kada je kineskim državnim tvrtkama trebalo dodijeliti sredstva za izgradnju velikih europskih infrastrukturnih projekata, zbog bojazni da bi kineske kompanije mogle potkopati tržišno natjecanje, smanjiti prava radnika i plaće'', piše NYT. Naime, Pelješki most je prvi veliki infrastrukturni projekt EU-a koji europskim novcem gradi kineska kompanija.
Ističe se i da većina poslova koje će stvoriti gradnja mosta neće otići u ruke radnika iz istočne Europe jer kineske kompanije imaju običaj dovesti vlastitu radnu snagu iz Kine. Čini se da hrvatske vlasti uopće ne znaju koliko će CRBC plaćati kineske radnike, s obzirom na to da nisu odgovorile na upit lista o toj temi.
Utjecaj Kine u jugoistočnoj Europi
NYT je razgovarao s inženjerom Jaroslavom Šegedinom iz Hrvatskih cesta koji kaže da će Pelješki most postati ''hrvatski nacionalni simbol'', no ističu se i prigovori konkurenata poput austrijskog Strabaga koji je CRBC optužio da forsira dampinške cijene, ali je tužbu zbog dodjele izgradnje mosta Kinezima izgubio na sudu.
Dodaje se kako Kina želi imati veći utjecaj u Hrvatskoj te da je dio te politike i održavanje summita Kine sa zemljama istočne Europe u Dubrovniku, koji je zakazan za sljedeću godinu.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati