Evo zašto je A1 Adria League jedan od najvažnijih esport projekata u Hrvatskoj
REBOOT InfoGamer 2018 powered by A1 je ponovo ispunio očekivanja, vjerojatno će službene brojke pokazati da je srušio i poneki rekord. Sajam je ove godine proširio ponudu većim brojem izlagača na još većem prostoru, a u sklopu sajma održala se i završnica druge sezone A1 Adria League. Esport je na InfoGameru imao svoj dom, pravu arenu s prekrasnom pozornicom i odličnim programom. Tehničke poteškoće malo su pokvarile ukupnu sliku, ali treba ukazati na to kako će esport u Hrvatskoj ubuduće izgledati.
>Najbolji regionalni igrači stižu u Zagreb na završnicu A1 Adria League
>FOTO Evo što ste propustili na zagrebačkom InfoGameru
A1 Adria League je počela kao Vip Adria League i najavljena je u prvoj polovici 2017. Održana je prva sezona, o kojoj smo ranije i pisali, a nakon rebrendiranja Vipneta u A1 Hrvatske i liga je promijenila naziv. Druga sezone trajala je duže, čak od 21. travnja pa sve do 25. studenoga, kada je završila finalom u League of Legendsu na Reboot InfoGameru. Od kvalifikacija do završetka lige u njoj se natjecalo više od 1300 igrača i odigrano je više od dvije tisuće mečeva. Tijekom LAN završnice koja se održavala posljednjih nekoliko dana okrunjeni su najbolji igrači i timovi u četiri igre, uz spomenuti League of Legends te Hearthstone, Counter-Strike: Global Offensive i Clash Royale, a podijeljeno je i 24 tisuće eura novčanih nagrada.
Foto: Index.hr/Luka ŠangulinProgram na pozornici A1 Adria League počeo je u četvrtak s Red Bull River Runes 1v1 turniru u Doti 2, čije će se globalno finale održati na Dota PIT Minoru u Splitu, natjecanju koje će ponovo najbolje svjetske Dota 2 igrače dovesti u Dalmaciju te time dodatno obogatiti turističku ponudu tog grada tijekom predsezone.
Clash Royale
Petak je bio rezerviran za Hearthstone i Clash Royale, igre koje su uvedene u drugoj sezoni. Logičan je to potez A1 Adria League jer mobilni esport bilježi nevjerojatan rast i uskoro će biti ključan za razvoj čitave esport industrije. Upravo su pametni telefoni najpristupačnija platforma putem koje se djeca i mladi mogu natjecati i pratiti esport. Tako će se dobna granica ulaska u esport smanjiti i time osigurati konstantan priljev nove publike i igrača koja će tijekom godina početi pratiti ili igrati igre i na drugim platformama. Tako je najmlađi natjecatelj u Clash Royaleu imao tek 16 godina, a ni njegovi protivnici nisu bili puno stariji. Po svakoj definiciji Clash Royale je esport, o tome više nema rasprave. Na kraju je slavio Saša "Sasaa" Mišković koji je u zanimljivom finalu nadigrao Dominika "Domija" Štokana.
Hearthstone
Nakon završetka Clash Royalea, na red je došao Hearthstone. Već u prvom polufinalnom meču gledali smo dvojicu veterana regionalne scene, Luku "Lavveka" Črnelija i Stefana "Djuka93" Đukića. Nakon odigranih pet partija ipak je slavio Lavvek, a Djuka nastavio natjecanje kroz donji dio ljestvice. Nakon zanimljivog turnira u finalu su završili Lavvek i Luka "Vulee" Vulović. Finale nije moglo biti napetije i na kraju je slavio Vulee. Igrači su bili primjer sportskog ponašanja na pozornici i izvan nje. Ljubav prema igri i natjecanju bila je važnija od svega, a stisak ruke i zagrljaj nakon svakog meča nije bio samo formalnost, već iskrena čestitka. Vulee ima tek 18 godina i već bogato igračko iskustvo. Prije godinu dana je na turniru na Games.CON-u u Srbiji izgubio upravo od Lavveka. Tako se odgajaju mladi igrači koji napokon imaju priliku stjecati iskustvo koje će im omogućiti da i na međunarodnim turnirima budu konkurentniji.
Foto: A1 Adria LeagueCounter-Strike: Global Offensive
U subotu je na red došao Counter-Strike: Global Offensive. Najiščekivanije finale od sva četiri dana. Moguće da nisam potpuno objektivan jer me upravo najviše toga veže za tu scenu i za te igrače, a kada ih upoznate nije problem shvatiti zašto. Locastic Esports je u svega nekoliko mjeseci napravio nevjerojatno priču. Od hrvatske petorke koja se kvalificirala za ligu napravili su ozbiljan brend te u vrlo kratkom periodu došli do slikanja u odjelima za Varteks te igranju LAN završnice A1 Adria League. Kada su Locastic Esports i Valiance&CO izašli na pozornicu, krenulo je ludilo. Međutim, najbolja regionalna ekipa bila je prejaka. GamePub je u prvom polufinalu nakon infarktne treće mape nadigrao KlikTech i finalisti su bili poznati. Ipak, Valiance&CO je bio premoćan i tako drugu sezonu zaredom osvojio prestižnu titulu. Zbog tehničkih problema i kašnjenja narušio se cjelokupni dojam tog dana. Ono što je bilo pokazatelj kako bi esport u Hrvatskoj mogao izgledati ubrzo se pretvorilo u ono kako zaista izgleda. Treba biti realan i priznati pogreške te napraviti potrebne iskorake kako se one više ne bi ponavljale.
Foto: Index.hr/Luka ŠangulinLeague of Legends
League of Legends u nedjelju je također pružio odlične mečeve, pogotovo onaj odlučujući između ekipa ASUS ROG ELITE i x25 eSports u velikom finalu. Na kraju je ASUS ROG ELITE, baš kao i Valiance&CO dan ranije, pokazao zašto je najbolja regionalna ekipa. Razlika u kvaliteti je prevelika i trebali bi biti ponosni što nam takve ekipe predstavljaju regiju. Jedini put da ih i dalje stvaramo i da esport ima budućnost na ovim prostorima su projekti poput A1 Adria League.
Foto: A1 Adria LeagueEsport je izazov, ne u Hrvatskoj i našoj regiji, nego svugdje na svijetu. Nitko nema savršenu formulu kako uspjeti, kako se pune velike dvorane, koji format natjecanja je najbolji, čak ni iste igre na prolaze u različitim zemljama, kamo li u različitim regijama ili dijelovima svijeta. Tržišta su specifična, zajednice zahtjevne, sponzori još nedovoljno upoznati s industrijom. Projekti propadaju jednakom brzinom kojom se najavljuju, a nakon njih ostane samo neiskorištena prilika i prokockano povjerenje te narušeni sustav vrijednosti. U isto vrijeme, potencijal je nezamisliv.
Foto: A1 Adria LeagueKoliko vrijedi biti kvalitetno pozicioniran za nešto što će za desetak godina biti pandan nogometne Lige prvaka ili NBA lige? Nešto što će biti idući nogomet ili košarka? Kako bi se esport industrija razvijala potrebno je razvijati kvalitetan kadar koji će osigurati njeno razvijanje u budućnosti. Nije potrebno educirati samo organizatore, već i sponzore, igrače, timove i gledatelje, a jedan od najboljih načina im je dopustiti da u esportu rade. Bit će grešaka, bit će problema, ali na kraju i vrlo vrijednog iskustva koje će biti najveće ulaganje za budućnost. Bez obzira na to kako se stvari činile, A1 Adria League je regionalni proizvod, u određenoj mjeri i hrvatski i to ga čini iznimno vrijednim. Hrvatski igrači, zaposleni, volonteri, tvrtke i partneri dali su veliki doprinos projektu te tako dobili vrijedno znanje i iskustvo za koje se nadamo da će ga znati iskoristiti.
U drugoj sezoni A1 Adria League odrađen je važan proces učenja, kako za organizatore tako i za igrače i za sve involvirane strane. Često smo nestrpljivi i netolerantni. Gledamo danas Intel Extreme Masters, DreamHack, LoL World Championship, StarLadder i tko zna što sve ne, a često propustimo onaj mali broj u naslovu koji stoji na kraju kompliciranog imena. IEM je utemeljen 2007., DreamHack 1994. League of Legends World Championship se prvi put održao 2011. A1 Adria League prošle godine. Čak i najveća regionalna liga Esports Balkan League ima dužu povijest organiziranja natjecanja u obliku Fortuna Championship Seriesa. Biti mlad ne znači da se greške trebaju praštati ili ignorirati, već da će ih biti i iz njih se mora učiti. Pubertet je prošao, vidjet ćemo što će nam donijeti mladost A1 Adria League.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati