Nestašica radnika: Danas na intervjuima kandidat bira poslodavca, a ne obrnuto
SITUACIJA na tržištu rada u Hrvatskoj u posljednjih se nekoliko godina drastično promijenila. Val iseljavanja stvorio je veliki nedostatak zaposlenih u gotovo svim sektorima, a posebno je izražena potražnja za različitim IT stručnjacima koje firme obasipaju ponudama za posao.
Takva situacija promijenila je i odnos poslodavca i zaposlenika u samom procesu zapošljavanja. Došlo je do toga da se firme pokušavaju svidjeti potencijalnim zaposlenicima, a ne, kao što je do sada bio slučaj, da kandidati za posao pokušavaju ostaviti što bolji dojam u nadi da će dobiti posao.
Ana Petrović, voditeljica ljudskih resursa u Fiveu, jednoj od naših najuspješnijih agencija koja se bavi razvojem digitalnih produkata za globalno poznate klijente - npr. radili su na aplikaciji za Game of Thrones, u razgovoru za Index otkriva kako oni pristupaju potrazi za zaposlenicima i čime ih pokušavaju privući.
“Kao osoba koja se bavi zapošljavanjem, dosta duboko morala sam ući i u marketing, razmišljati koji je najbolji način da ljudima koje želimo privući pokažemo kako je zaista raditi kod nas. Ljudima je danas u fokusu radno okruženje, žele osjetiti atmosferu, detalje. Konstantno se trudimo biti kreativni oko načina na koji ćemo im to prezentirati. Ne možete se tu služiti samo klasičnim marketingom, staviti oglas, jer to ljudi gledaju s dozom skeptičnosti, nego naći direktne kanale. Prisutni smo na raznim sajmovima, konferencijama, razvijamo čak i individualne, dugoročne odnose s ljudima koji su kandidati i stalno razmišljamo o novim, inovativnim pristupima. Recimo, netko vam je bio na intervjuu prije pet godina i vi ga, ako uspijete ostati u kontaktu, pozovete na neki event, predavanje. Tako razvijate personalizirani odnos i ističete se pred drugima”, kaže Ana Petrović.
Zaposlenici koji danas rade u IT sektoru svakodnevno dobivaju ponude za posao, tako da svugdje mogu dobiti dobre financijske uvjete. Zbog toga je plaća pala u drugi plan pa se danas više gledaju neke druge stvari, poput kvalitete projekata na kojima se radi, kao i mogućnost razvoja.
“Ljudi su toliko bombardirani ponudama za posao da je to nevjerojatno. Nama naši ljudi govore da dobivaju nekoliko upita tjedno, izravnih upita iz domaćih i stranih firmi. Plaća više sigurno nije presudan faktor, zato što dobre financijske uvjete mogu dobiti u svim IT firmama. Nama je tu uvijek važno da smo iznad prosjeka, to je osnovna higijena. Zaposlenicima su postali jako bitni drugi uvjeti u smislu finih detalja - s kojim ljudima će raditi, tko su ti ljudi, kakvi su, na kakvim projektima će raditi, što i koliko će moći učiti, koliko su napredne tehnologije, kolika je fleksibilnost - te finese su postale jako bitne. Pravi motivator, ono što pokreće zaposlenika, mora se gledati individualno. Na primjer voli li osoba raditi na nekim dugoročnim projektima ili voli promjene. Na takve stvari ljudi reagiraju, a na nama je da uspijemo adresirati sve individualne potrebe kako bismo gradili dugoročan odnos sa svojim ljudima. Sve firme imaju hranu, voće, pivo, ljubimce u uredu, jogu, fleksibilno radno vrijeme, team buildinge - to više nikoga neće privući”, kaže Petrović.
Promijenio se i način intervjuiranja kandidata. Danas, umjesto kandidata, većinu vremena pričaju ljudi iz firme.
“Prije pet ili 10 godina kandidati su na razgovoru pričali 80 posto vremena, danas mi pričamo 80 posto vremena. Izokrenula se situacija jer se danas mi kao firma moramo predstaviti na najbolji mogući način i osigurati da čovjek dođe i na sljedeći razgovor. Nama se najbolje pokazalo da na intervjuu bude osoba s kojom će kandidat raditi, da vidi tko će mu biti šef, mentor itd. Želimo da kandidati kroz intervjue vide kakvi su i međusobni odnosi u firmi. Također, kandidatima pokazujemo kako radimo, kako kod nas izgleda rad na nekom projektu. Često smo znali čuti da su oduševljeni jer vide da na razgovoru vlada dvosmjerna komunikacija - znaju da je onda tako i kasnije u poslu”, kaže Petrović.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati