Bivši prvi časnik Bourbon Rhodea: Taj brod nije građen za Atlantik
"DO TRAGEDIJE Bourbon Rhodea došlo je u prvom redu zbog odluke da brod isplovi na putovanje preko Atlantika. Čak i da je bio u posve ispravnom stanju, taj brod nije bio građen za prekooceanska putovanja, a nakon godina provedenih u raspremi u Nigeriji, uslijed krize u off-shoreu i kompaniji Bourbon, tehnička ispravnost broda, svih uređaja i opreme bila je više nego upitna", kaže za Novi list umirovljeni pomorac koji je kao prvi časnik palube nekoliko godina radio upravo na Bourbon Rhodeu.
Podsjetimo, Bourbon Rhode je potonuo prije nešto više od mjesec dana u olujnom nevremenu, usred Atlantskog oceana, pri čemu su poginula četvorica članova posade, a još sedam je nestalo, zajedno sa zapovjednikom Dinom Miškićem iz Šibenika.
"Brod nije smio ići na Atlantik"
"Na tom sam brodu radio nekoliko godina, do 2012. godine, kada je već počela kriza koja je ozbiljno pogodila off-shore industriju i samu kompaniju Bourbon. Moram prije svega istaknuti da su, prije krize, uvjeti rada u kompaniji bili zaista dobri, od plaće do toga da je kompanija plaćala sve tečajeve, dnevnice, zdravstveno osiguranje i sve ostale troškove, u rangu s najboljim svjetskim brodarima. No to je bio brod čija je prvenstvena namjena bila “anchor handling”, odnosno pomoć u održavanju pozicija platformi u dubokom moru, kao i tankera prilikom ukrcaja goriva, sve to na nekoliko desetaka milja od obale. I to u tropskim morima i uvjetima kakvi vladaju u Nigeriji, a koji se nipošto ne mogu uspoređivati s uvjetima na moru prilikom prelaska Atlantika u sezoni tropskih ciklona", objašnjava.
"Brod jednostavno nije bio građen za takva putovanja, bio je sklon jakom valjanju ako su na moru bili iole veći valovi, a ni konstrukcijom ni veličinom jednostavno nije bio pogodan za prelaske oceana i dugačke navigacije, tako da je prvi i glavni uzrok tragedije koja se, nažalost, dogodila, upravo to što je uopće isplovio, a pogotovo kad se već znalo da je na tom dijelu Atlantika nevrijeme", kaže pomorac.
Upitna ispravnost komunikacije
Bivši prvi časnik s Bourbon Rhodea kaže kako je prema do sad poznatim infromacijama vrlo upitna bila i ispravnost komunikacijske opreme na brodu.
"Potpuno je nevjerojatno da zapovjednik nije koristio Inmarsat C, satelitski telefon ni radio da pošalje poziv upomoć. Bojim se da je veći dio te opreme također bio neispravan pa je nisu ni mogli koristiti", kaže u razogovoru za Novi list.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati