Britanski električni bolid donosi tehnologiju Formule 1 uz pristojnu cijenu
KONCEPT ima sve osim zvučnog imena.
Britansko tržište sportskih automobila uskoro bi trebalo postati raznovrsnije, jer je Apex predstavio električni koncept čije se predstavljanje očekuje u budućnosti.
Apex AP-0 trebao bi izbjeći penale koje električna vozila dobivaju zbog svoje mase. Ultra lagana karoserija izrađena je od karbonskih vlakana, s modularnim okvirima i centralnim uzdužnim nosačem. Automobil je težak svega 1200 kg, a na baterije otpada gotovo pola mase.
Inače, Apex nije među najistaknutijim imenima u industriji električnih automobila, ali se kompanija može pohvaliti izradom Elemental RP1 EcoBoosta. Pokreće ga Fordov 2.0 EcoBoost motor s četiri cilindra snage preko 320 KS, a vozilo teži 600 kilograma.
AP-0 pokreće električni motor snage 484 kW/650 KS i okretnog momenta od 580 Nm. 100 km/h postiže za 2,3 sekundi, a maksimalac je 305 km/h. Imajući na umu da nema pogon na sva četiri kotača ovo su odlični rezultati.
Za brzo punjenje tu je CCS punjač koji puni 80% baterije kapaciteta 90 kWh za samo 15 minuta. Standardnom punjaču tipa 2 potrebno je osam sati za isti postupak. Ukupno doseg je oko 515 km.
Litij-ionske ćelije baterije smještene su u podnicu čime je automobil zadržao nisko težište. Baterija ima 550 kg.
Po uzoru na Formulu 1, Apex je svoj koncept opremio tzv. push rod ovjesom kod kojeg je komfor sekundaran.
Kako bi zadržao mogućnost izvući maksimum i na stazi dobio je vrhunske kočnice. Karbon-keramički kočioni diskovi dimenzija 360 mm x 32 m sa šest-klipnim čeljustima postavljeni su na prednjim kotačima. Straga su diskovi od 340 mm x 30 mm s četiri-klipnim čeljustima.
Vozilo je dizajnirao Guy Colborne. Prije Apexa radio je za Opel, BMW i Ford. 2012. je suosnivač Elemental Motor Companyja nastavio samostalan rad. Njegov najnoviji rad AP-0 odlikuju oštre linije, kompaktne mjere i naglašena minimalistička forma. Jedna od posebnosti su 19-inčni prednji i 20-inčni stražnji kotači, te aerodinamikom diktirana forma vozila.
Ravna podnica i aerodinamični efekti čine da zadnje krilo bude suvišno. Široka rešetka i prednja trostrana LED svjetla naglašavaju širinu vozila, dok su stražnja svjetla dizajnirana tako da pružaju nezaboravan pogled na logotip Apex.
Kada je riječ o interijeru, minimalizam je vidljiv i kod trostrane kontrolne ploče koja se nalazi odmah iznad volana. Karbonska vlakna vidljiva su na unutarnjim površinama uključujući obloge tzv. "lambo vrata"
Napredni modul elektronskog sustava pruža vozaču informacije o događajima iza stražnjeg branika, zahvaljujući senzorima (uključujući LiDAR) koji registriraju objekte u blizini vozila. 3D kamera visoke rezolucije registrira događaje na 100 metara, bez obzira na vremenske prilike, piše Car advice. Rezultat toga je mogućnost autonomne vožnje razine 3 s automatskim kočenjem u hitnim slučajevima, tempomatom, pomoći u održavanju pravca na cesti i kartom za dinamičku navigaciju za izbjegavanje gužvi.
Apex planira prodaju na globalnoj razini, a proizvodnja bi trebala početi u krajem 2022. godine. Početna cijena kretat će se oko 150.000 funti, što je osjetno manje od cijene nekih drugih električnih bolida.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati