Imali su utjecaj, milijarde dolara i velike holivudske zvijezde, ali nisu uspjeli
PRIJE skoro tri mjeseca, u travnju, streaming eksperiment zvan Quibi započeo je svoj put na izuzetno klimavim nogama. Naime, ambiciozni projekt težak gotovo dvije milijarde dolara i prepun velikih holivudskih zvijezda koje su pristale sudjelovati trebao je postati konkurencija velikim igračima kao što su Netflix, Amazon, HBO Max, Disney+ i Apple TV+.
Ideja je jednostavna. Promijeniti način na koji uživamo u streaming sadržaju. Primarna platforma bili bi mobilni uređaji, a sadržaj bi također bio prilagođen i dolazio bi u "manjim zalogajima" kao što i sam naziv servisa sugerira (Quibi ili Quick Bites).
Svoje projekte su osim glumica i glumaca dobili i poznati sportaši i celebovi, a radi se o ideji suosnivača DreamWorks Animationa, Jeffreyja Katzenberga i bivše izvršne direktorice Hewlett-Packarda Meg Whitman. Dvoje milijardera imalo je podršku Hollywooda i Silicijske doline, ali ne i publike koja je bila presudna za ovo lansiranje.
Jako loš početak
Početkom travnja platforma je krenula s radom, a otada ih prati niz nezgoda. Osim što nisu dobili očekivani broj pretplatnika, napustili su ih izvršni direktori. Katzenberg je za sve javno počeo kriviti pandemiju, a broju pretplatnika nije pomogao ni probni besplatni period od 90 dana. Na to treba dodati i da je platforma pokrenuta samo u SAD-u i Kanadi što također utječe na broj pretplatnika.
S druge strane, malo je tko vjerovao da je ovo poslovni zicer. Štoviše, bilo je više onih koji su bili uvjereni da će ovo biti podbačaj.
U samo tjedan dana nakon što se pojavio, Quibi je ispao s liste 50 najskidanijih aplikacija, a do kraja svibnja privukao je tek nešto više od milijun i 500 tisuća aktivnih korisnika.
Sve je to smiješno malo u usporedbi s 50 milijuna pretplatnika koje je privukao također novi Disney+, a da ne govorimo o 183 milijuna globalnih korisnika koje ima Netflix. Quibi će do kraja godine imati možda nešto više od dva milijuna pretplatnika, a to je osjetno manje od sedam i pol milijuna korisnika koje su planirali do kraja godine.
To je, naravno, izazvalo probleme s financijama, a mediji pišu kako će Quibi do kraja trećeg kvartala potrošiti milijardu dolara i bit će im potrebno još 200 milijuna kako bi se u drugoj polovici 2021. održali na površini. Veliki oglašivači zatražili su promjenu ugovora zbog pandemije, a to bi moglo i vjerojatno će izazvati dodatne probleme.
Želi li itko Quibi?
Osim toga, počelo se pisati i o neslaganju Katzenberga i Whitmanove što je izazvalo i mnoge otkaze, a nisu pomogli ni suludi honorari kao što je onaj od šest milijuna dolara isplaćen Reese Witherspoon za naraciju šestominutnih epizoda dokumentarne serije Fierce Queens. I problema ne bi bilo da zbog lošeg financijskog stanja zaposlenicima ne prijete otkazi, a suprug Reese Witherspoon Jim Toth zadužen je za angažman talenata pa je supruzi sredio ovaj milijunski "poslić".
Osim toga, serije i filmovi su grozno prihvaćeni, a Katzenberg je za sve krivio pandemiju. Realno, dokumentarac o ženkama geparda i o tome što iz toga možemo izvući o pravima žena sve je samo ne sadržaj koji bilo koga zanima. Ovo je jednostavno rezultat lošeg izbora sadržaja.
Da stvar bude gora, koncept kratkih epizoda već je implementiran u postojećim streaming platformama, a potrpati gomilu slavnih koji nemaju što raditi u loše napisanim serijama i emisijama nije dobar način da se nametnete na tržištu. Tim više jer Instagram, Twitter, YouTube i TikTok imaju vlastite zvijezde kratkog formata, a uz to su besplatni. Primjerice, zašto biste gledali kratke sadržaje s Chrissy Teigen ako je svakodnevno dobivate na društvenim mrežama? Pogotovo ako je to u čemu se pojavljuje loše.
Naravno, dio krivnje otpada na pandemiju, ali prvenstveno u kontekstu toga da su ljudi češće zatvoreni i manje koriste mobilne uređaje, a češće klasične metode konzumiranja filmova i serija u zatvorenom prostoru.
Ono što bi ih moglo spasiti je to da su već sad odlučili da će ipak opustiti svoje strogo pravilo o tome da će sadržaj biti dostupan samo na mobilnim uređajima. Ukratko, Quibi će postati još jedan Netflix i sve se svodi na to što će gledateljima ponuditi.
Pitanje nije "što ljudi žele gledati u doba pandemije" već što ljudi žele gledati.