Testirali smo e-2008, električnu verziju najprodavanijeg crossovera u Europi
NAJATRAKTIVNIJI je model u gami, a plijeni pažnju raznolikom ponudom koja uključuje i električnu izvedbu.
Nema sumnje, 2008 je od bezličnog povišenog MPV-a postao najuspješnije dizajniran crossover segmenta. To su nagradili i europski kupci, pa je ovaj model u svom usponu na ljestvici najprodavanijih stigao do samog vrha.
Time je ponovio uspjeh 208-ice, najprodavanijeg modela u Europi ove godine, ali i modela s kojim uz atraktivan izgled dijeli i električni pogon. Upravo je ta električna izvedba kod mnogih bila i najveći upitnik jer su se pitali kako će pogon koji funkcionira na manjim modelima poput 208 i Corse odraditi posao na crossoveru koji nije baš tako mali. Upravo tako, radi se autu koji sada u duljinu mjeri 431 cm, širinu 177 i visinu 152 cm.
Primjera radi, model 307 koji je još uvijek čest na cestama je osjetno kraći, ali i uži. O visini da i ne govorimo. Kad je pak dizajn u pitanju, evo i nekoliko detalja. Prvi i bitan je da se automobil gotovo ničime ne razlikuje od braće pokretane fosilnim gorivima. Tek stidljivo postavljene oznake "e" na boku i drugačiji naplatci upućuju na razlike. A to uopće nije loše jer je 2008 jedan od auta za koje neki kažu kako su "predizajnirani" zato što je gotovo nemoguće naći komad ravne plohe. Impozantan sprijeda i bezvremenski straga, 2008 je estetski pun pogodak u tržišnom smislu.
Ni u kabini nećete odmah pronaći bitne razlike, pa su tako ekrani isti, kao i ručica mjenjača. Tek davanjem kontakta, kad se upale ekrani, vidjet ćete nekoliko dodataka u vidu info stranica koje se tiču električnog pogona. Također, tu je i tipka odabira načina rada pogona koja ide od Eco preko Normal do Sport, a osim na odziv gasa i dostupnu snagu utječe na rad ventilacije i klimatizacije. Naime, kod elektromotornog pogona nema grijanja motorom, već je za to potreban dodatni potrošač.
U svakom slučaju, uređenje interijera definitivno spada u gornji dom ponude, a osim oku ugodnih detalja veseli praktičnost poput zatvorenog pretinca s bežičnim punjačem ili praktično postavljenih središnjih tipki. Već smo na ranijim testovima hvalili kvalitetu, ergonomiju i ponudu prostora, ali ćemo ipak konstatirati da bi Peugeot trebao ubrzati svoj virtualni kokpit, bar tijekom izmjene info ekrana ispred vozača.
Konačno dolazimo i do pogona. Kao što je poznato, PSA koncern u ovom segmentu nudi kombinaciju koju čine elektromotor sa 136 KS i 260 Nm te baterije kapaciteta 50 kWh. Ovakav koncept podiže masu vozila, a to se osjeti u vožnji prilikom posrtanja i podizanja vozila, ovisno o tome ubrzavate li ili kočite. Višak kilograma možda osjetite na volanu, ali u zavojima auto suvereno drži cestu zahvaljujući masi baterija u podnici koje spuštaju težište po vertikali. Ukupno govorimo o nešto više od 1.5 tona, na što treba dodati dopušteno opterećenje.
Što se tiče samih performansi, ovo je u svakom slučaju prava mjera. U normalnom i Sport modu ubrza suvereno, a ne posustaje sve do maksimalnih 150 km/h, odnosno 152 km/h po brzinomjeru. I u tom pogledu apsolutno ništa više od ponuđenog nije potrebno. Uostalom, ovakvo linearno ubrzanje i 9 sekundi do 100 km/h nisu nešto nad čime se rogobori.
Jedno posve drugačije poglavlje je doseg. Nominalno bi trebao nuditi 320 km, no mi smo punjenjem do nekih 95% uspjeli doseg natući do maksimalno 260 km prema putnom računalu. I to je prilično točno sve dok se ne pretjera s gasom i ne izađe na autocestu. U tim slučajevima kazna je trenutačna, a osjeti se itekako na dosegu.
Gledajmo to ovako, u punom gasu potrošnja energije je logično najveća i iznosi do 40 kWh/100 km, što bi značilo da ćete nakon 150 km na punjenje. Moguće, no mi smo odlučili voziti bliže realnim potrebama i stvar je sljedeća.
Pola sata smo dopunjavali na 50 kW CCS priključku i dobili oko 5.5 kWh. Krenuli smo iz Murskog Središća put Zagreba s 92% baterije i dosegom od 258 km. Nakon 24 km lagane vožnje (54 km/h) do naplatnih kućica i potrošnje od 14 kWh/100 km doseg je bio na odlična 242 km. Vozimo prema Zagrebu i nakon sat vremena i 120 km potrošnja raste na 20 kWh/100 km, a preostali doseg je 85 km uz dosadašnji prosjek od 82 km/h. Kad sve zbrojimo, s 92% kapaciteta i uz temperature oko nule prelazimo oko 220 km, ali pod uvjetom da se vozi laganijim ritmom. Isti put smo odradili i uzbrdo, uz temperature u minusu, što smo uz sporiju vožnju odradili s nekih 50 km preostalog dosega.
Vjerujemo da će za toplijeg vremena rezultati biti bolji. Isto vrijedi i za punjenje, pa očekujemo da ćemo na 50 KW punjaču u pola sata moći doći do više od 100 km dosega. Priču o struji završavamo podatkom kako je priključak za punjenje na standardnom mjestu, a u dvostrukoj podnici smo imali i kablove za punjenje na kućnu utičnicu. Ponekad može biti spasonosno, a ako imate garažu, noćno punjenje na jeftinoj tarifi je AC jednofaznom priključku (14A) sasvim dovoljno da se napune baterije.
Konačno dolazimo i do poglavlja koje najviše bode u oči kad govorimo o električnim automobilima. To je cijena, a ona je u ovom slučaju za izvedbu s vrlo bogatom opremom 272.590 kn. Nije malo, ali veseli da će opet poticaji, a to znači smanjenje cijene od 70.000 kn. I da, jamstvo na auto je pet godina ili 100.000 km, a na bateriju 8 godina ili 160.000 km.
Tražite li auto na struju odličnog izgleda, uzornih performansi i opremljenosti kojim se možete uputiti i na dalje destinacije, e-2008 je definitivno vrijedan razmatranja. U slučaju da nemate tolikih potreba za prostorom, e-208 će zbog manje mase i bolje aerodinamike biti i bolji izbor. U oba slučaja Peugeot je na vrhu izbora, baš kao što to pokazuje europska prodaja.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati