Zašto je Beroš dao milijun kuna za koronavirus.hr? "Oni su prvi kupili domenu"
NAKON otkrića Indexa da je Beroševo ministarstvo bez natječaja agenciji isplatilo 1.1 milijun kuna za stranicu koronavirus.hr i to bez provedenog javnog natječaja, USKOK je počeo istraživati Ministarstvo zdravstva.
> USKOK nakon otkrića Indexa istražuje Beroševo ministarstvo i koronavirus.hr
Samog Beroša su danas novinari na press konferenciji Stožera pitali o tome, a on je rekao da je očekivao to pitanje te krenuo čitati odgovor.
Beroš na pitanje o istrazi USKOK-a spominjao domaćice koje su kupovale zalihe kvasca
"Malo sam se pripremio za to pitanje, obično ne čitam tekst, ali sad moram. Da bih odgovorio, potrebno je malo se vratiti u ožujak 2020, kad su vladali specifični elementi. Danas imamo po 2000 dnevno novozaraženih i živimo s time kao da je normalno, ali lani smo u Italiji imali situaciju da epidemija buja, da se povećava broj novozaraženih i broj umrlih. Police su se počele prazniti, domaćice su kupovale zalihe kvasca, to je bio trenutak kad se ugroza približavala Hrvatskoj", rekao je Beroš na početku.
"To je bio period kad smo se snalazili kako smo znali i umjeli"
"25. veljače smo imali prvi slučaj zaraze i 11. ožujka 2020. sam kao ministar zdravstva na temelju mišljenja struke, odnosno HZJZ-a, proglasio epidemiju u Hrvatskoj. Stoga smo od prvog dana u stožeru i vladi točnu, jasnu i pravovremenu informaciju stavili kao imperativ u borbi protiv nepoznatog virusa koji je dosad odnio više od 7000 života u Hrvatskoj. Zato smo u početku, ponekad i po dva puta dnevno, imali konferencije za medije, ali na njima nismo mogli odgovoriti na brojne upite građana. To je bio period kad smo se svi skupa snalazili kako smo znali i umjeli. Sjećam se prvih pokušaja da u ministarstvu formiramo komunikacijske kanale, pa se javila potreba da se žurno uspostavi mjesto za višesmjernu komunikaciju, odnosno servis za građane", rekao je ministar zdravstva.
"Domena koronavirus.hr je uzeta od strane agencije koja je to potom prepustila državi, ne prodala, nego prepustila. U tom razgovoru s agencijom prezentirana je i mogućnost uspostave platforme i to u roku od nekoliko dana. Ponuđena je tada testna verzija u roku od 2 dana, znam da su bili subota i nedjelja, u ponedjeljak smo imali testnu verziju, a stranica je zaživjela u nekoliko dana", rekao je Beroš.
Beroš od Ministarstva gospodarstva tražio izuzeće od javne nabave
"Mi smo kao odgovorna vlada na temelju traženja zakonitog rješenja u tim izvanrednim okolnostima pribavili mišljenje od nadležnog ministarstva gospodarstva u želji da građani dobiju najbrži odgovor na svoja pitanja. To rješenje smo dobili i u njemu piše da se može primijeniti članak 42. Zakona o javnoj nabavi budući da se radilo u svrhu zaštite bitnih sigurnosnih interesa RH, u konkretnom slučaju zaštite zdravlja. Zatražili smo, dakle, mišljenje jedinog relevantnog tijela o mogućnosti izuzeća od javne nabave", rekao je Beroš.
Beroš rekao da su platili gotovo 900.000 kuna bez PDV-a: "To nije bila obična stranica"
"Što se tiče cijene, imamo podatak da je isplaćeno 899.696 kuna bez PDV-a. Puno je važnije reći i što je sve angažman uključivao. To nije bila obična stranica koja se može napraviti za 50-ak tisuća kuna. To nije bilo samo dizanje web stranice, nego i žurna uspostava svih ostalih pratećih društvenih mreža te upravljanje komunikacijom na svim tim kanalima, uz samu izradu i dizajn", rekao je.
"Ta agencija nije napravila samo web stranicu i kanale na društvenim mrežama, nego je 6.5 mjeseci svaki dan, i vikendom i praznikom, do prvog popuštanja mjera, od 7-22 sata pratila stanje mjesečnih i dnevnih analiza, pripremila i obrađivala sadržaj, postove, vizuale i grafike te odgovarala na sve upite građana, odmah ili u najkraćem roku. Svakodnevno su komunicirali s nama u Stožeru i svim ostalim institucijama, od HZJZ-a preko MUP-a, HTZ, uprave za granicu", pročitao je Beroš s papira.
Nabrajao koliko su objavili postova na Facebooku
"U sklopu toga uloženo je 6036 radnih sati, objavljeno više od 3000 tekstova, odgovoreno na više od 10 tisuća upita. Na jednom mjestu su dostupne sve mjere i preporuke. Bilo je 5.5 milijuna jedinstvenih posjetitelja, mnogi su bili i iz inozemstva. Objavljeno je preko 900 postova na Facebooku, uključujući i raspored za škole, pa i sve one zabavne videe na Instagramu", dodao je.
"Sve je to odrađeno s jednim ciljem, informiranjem građana. Niti jedan jedini dan se nije dogodio da platforma nije dobro funkcionirala. To sve treba uzeti u obzir kad se govori o iznosi", rekao je Beroš.
"Potpuno je legitimno da USKOK istraži poslovanje, ali stručne službe u vladi i ministarstvu su ovaj posao odradile u skladu sa zakonom", dodao je ministar.
"Imali smo iskustva od ranije kad je to ministarstvo pokušalo raditi, to nije bilo adekvatno"
Novinari su potom pitali Beroša je li agencija Media Val, kojoj je Beroš bez natječaja dodijelio posao težak 1.1 milijun kuna, uzeta zato što je na vrijeme uzela domenu koronavirus.hr.
"Ne samo zato nego i jer su vladi ponudili korištenje iste i jer je detektirano da treba brzo izraditi takav servis. Oni su to ponudili u roku od par dana. Imali smo iskustva od ranije kad smo u Ministarstvu zdravstva pokušali izraditi takve servise i to nije bilo adekvatno", rekao je Beroš.
Novinare je zanimalo i kako je točno formirana cijena, ali Beroš tu nije imao konkretan odgovor.
"Ja sam taj zadatak dao svojim stručnim službama. Nije zadatak ministra miješati se u rad stručnih službi, moj zadatak je bio da pazimo na zakonitost. Postoji način kako se formira cijena sukladno radnim satima i onom što netko nudi", rekao je Beroš.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati