Prometni stručnjak o nesreći u Zagrebu: Čini se da je motor doletio s oko 150 km/h
PROMETNI stručnjak Željko Marušić u komentaru jutrošnje nesreće u Zagrebu na Autoportalu ustvrdio je da je očito brzina motorista bila strahovita.
Iako još nije završio očevid te policija nije izvijestila kojom brzinom je jurio motociklist koji je naletio na biciklista, Marušić piše kako stravične posljedice te dinamika motocikla i tijela motociklista nakon sudara ukazuju na to da je doletio brzinom od oko 150 km/h.
Marušić dodaje kako sve ukazuje na to da je nesreću primarno izazvao biciklist, koji je vjerojatno nepropisno prelazio raskrižje, no, dodaje, je li zaista tako i je li on prelazio na crveno, ipak mora utvrditi policija očevidom.
"Bit problema je što se zlosretni motociklist, kao ni njegovi kolege, koji su praktički svakodnevno u brzinskom prekršaju (!), nimalo nije plašio voziti prebrzo.
Da na raskrižju s Ulicom Hrvatskog sokola nije naletio na biciklista, zapadnim dijelom Zagrebačke avenije vjerojatno bi potegao i brže. Mjerača brzine s kamerama nema, a policijske kontrole su rijetke te za motocikliste neučinkovite. Bi li se sličnu 'avanturu' usudio napraviti već u Ljubljani, pogotovo u Beču, Milanu, Münchenu, Zürichu…? Svi znamo da ne bi", poručuje Marušić.
Pravila koja bi trebalo uvesti
Marušić u tekstu navodi i pravila koja bi, po njemu trebalo uvesti:
"1. Kaznenim zakonom treba definirati i propisati najteže i izravno pogibeljno kršenje propisa, iznad odredbe 'obijesne vožnje', koje se može tretirati 'prometnim terorizmom'. Za to bi trebalo propisati izravno poništenje vozačke dozvole (12 kaznenih bodova), izravnu zatvorsku kaznu i oduzimanje vozila, bez obzira na to tko je vlasnik vozila koje je vozač, kao jutros, pretvorio u oružje za ubijanje.
2. Policija treba hitno unaprijediti metode i sredstva (opremu), u sustavnom, multidisciplinarnom postupku, kako bi bila u stanju hvatati i zaustavljati pomahnitale motocikliste koji teško, izravno ugrožavaju živote ostalih sudionika u prometu.
3. Integralni sustav videonadzora, uz sve ostale benefite, itekako bi disciplinirao takve prometne prijestupnike, pogotovo nakon pooštravanja kazni za najteže prekršaje i unapređenja pravosuđa.
4. Za motocikle snage veće od 50 kW (68 KS) treba uvesti dodatnu 'osiguravateljsku trošarinu', koja bi se izravno uplaćivala u fond za promicanje sigurnosti vožnje
5. Treba pojačati kontrole pješaka i biciklista na pješačkim prijelazima, posebice na zabranjene prelaske preko crvenog svjetla, korištenje mobitela i slušalica te vožnju umjesto guranja bicikala.
Posljednja je točka i posebno zanimljiva, jer vožnja, odnosno guranje bicikla, kad je preko pješačkog prijelaza označena crvena staza, nije dovoljno definirana. Čak je i sudska praksa dvoznačna - neki suci prosuđuju da je moguće voziti označenom stazom kad je svjetlo zeleno ili kad nema semafora, a drugi to kažnjavaju.
Treba uvesti striktnu odredbu da biciklist preko pješačkog prijelaza uvijek mora sići s bicikla i hodati, gurajući bicikl. To je važno jer tako mogu bolje ispunjavati obvezu da se štite u slučaju da vozač automobila ne poštuje njihovo pravo. Usto, spriječile bi se mogućnosti da na nesemaforizirane zebre biciklisti dođu nesmanjenom brzinom i iznenade vozače automobila.
Zbog toga bi trebalo promijeniti horizontalnu cestovnu signalizaciju te bi crvene biciklističke staze, preko pješačkih zebri, trebale biti isprekidane."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati