FOTO Ovo je A8 budućnosti, Audi Grandsphere
DRUGI od tri najavljena koncepta najavljuje novi model u segmentu poslovnih limuzina.
Nakon inovativnog dvosjeda s promjenjivim razmakom između osovina (Skysphere), iz Audija nam dolazi atraktivna limuzina s tzv. boat tail stražnjim krajem koja između ostalog uključuje sustav autonomne vožnje razine 4.
Cilj je jasan, to je ponuditi ugođaj vožnje prvom klasom, a pritom mislimo na zrakoplovni prijevoz. Kako tvrde u Audiju, ovdje je doživljaj samog automobila sporedan, a u fokusu su dizajn i interijer vozila. Tako je ovdje i raspored sjedenja opet okrenut. Sjedala su 2+2 koncepta, a vlasnik ne mora nužno biti straga. Pritom je u centru hladnjak za pića, vjerojatno bezalkoholna.
U autonomnom modu su volan i nožne komande skrivene, a kabina poprima tzv. lounge karakter gdje su putnici straga zavaljeni u kauč, a na raspolaganju su im sve blagodati komunikacije i multimedije. Primjerice, ako na svom mobilnom uređaju čitate vijesti pri ulasku u auto te iste vijesti će se odmah prikazivati na zaslonu vozila – cilj je uživanje u online blagodatima bez ikakvih prekida.
Grandsphere prepoznaje vozača, otvara mu vrata i prilagođava sjedala. Inače, sjedala se mogu zakrenuti do 60 stupnjeva, a tada se odlično uklapaju opuštajući elementi poput postavki klime i mirisnog osvježavanja zraka. Čak su i zvučnici izvedeni tako da svaki putnik može nesmetano slušati svoju glazbu ili što već, kao u vlastitoj kapsuli.
Iz fotografija se vidi kako nema klasičnog kokpita. Sustav sve informacije projicira na drvenu površinu ispod vjetrobrana, i to u visokoj rezoluciji i vrlo čitku bez obzira na svjetlosne uvjete u okolini. Također, mogu biti korišteni kao veliko projekcijsko platno za gledanje filmova ili videokonferencije.
Nova multimedija nosi naziv MMI Touchless Response s haptičkim komandama, ali i praćenjem pogleda vozača i sposobnosti učenja. Vjerojatno će uskoro stići i u serijsku ugradnju.
Najnoviji Audi je ogroman. Dugačak je 5.35 m, širok 2 i visok 1.39 m. Dizajn govori sam za sebe, a jedino što traži naglasak je izostanak B nosača. Postavljen na 23-inčne kotače djeluje moćno, ali zadržavajući fluidnost siluete.
Pokreće ga električni pogon kojeg čine dva elektromotora ukupnog maksimuma od 710 KS i 960 Nm. 100 km/h postiže za oko 4 sekunde, maksimalac je nepoznat, a doseg s ogromnom baterijom od 120 kWh oko 750 km. I ono najzanimljivije je da je osnova stigla iz proizvodnje, Grandsphere koristi PPE platformu Volkswagena.
Audi to još nije potvrdio, ali gotovo je sigurno da se u ovom konceptu kriju linije novog A8 koji će u svijet poslovnih limuzina donijeti mnoštvo novina. I to početkom 2024. godine.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati