Najveći svjetski šoping-događaj na udaru kineske vlade
DAN SAMACA, najveći svjetski šoping-događaj, jučer je započeo u Kini i obećava desetke milijardi dolara prodaje za najveće kineske kompanije e-trgovine.
No ove godine naglasak jena puno više opreznosti nego što je to bilo prijašnjih godina jer se kompanije bore s rastućom inflacijom, usporavanjem gospodarstva i regulatornim udarom na svoje poslovanje, prenosi CNN.
Priču pokrenuo Alibaba
Alibaba je 11. studenoga 2009. godine pokrenuo prvi Shopping Festival na Dan samaca. Događaj koji je također poznat kao Double 11 vezan je za kineski neformalni antivalentinovski praznik koji slavi ljude koji nisu u romantičnim vezama.
Datum 11.11. je odabran jer sadrži četiri jedinice, odnosno četiri samca. Otkako je uveden, Dan samaca prerastao je u ludnicu kupnje ne samo u Alibabi nego i drugim kompanijama za e-trgovinu koje nude velike popuste i promocije. Ponude traju tijekom nekoliko dana ili čak tjedana. Ovaj običaj proširio se izvan Kine, a Alibabina podružnica u jugoistočnoj Aziji, Lazada, nudi popuste i povoljne cijene u Singapuru, Maleziji, Indoneziji, Tajlandu i Vijetnamu.
Nevjerojatno unosan događaj
Radi se o nevjerojatno unosnom događaju. Prošle godine Alibaba je imao ukupnu prodaju od otprilike 75 milijardi dolara. Njegov konkurent JD.com objavio je prodaju od 41 milijarde dolara. Alibaba i JD.com možda će ove godine postići nove prodajne rekorde. Analitičari Citija nedavno su prognozirali da će Alibabin ukupni bruto volumen robe (GMV) dosegnuti čak 90 milijardi dolara u prvih 11 dana studenog, što je povećanje od 15 posto u odnosu na prošlu godinu. Ali ta stopa rasta bila bi puno sporija nego u prošlim godinama.
Prošle godine, Alibaba je zabilježio skok tog pokazatelja od 26 posto u odnosu na godinu ranije. Analitičari Citija također očekuju da će se rast GMV-a JD.com za ovo razdoblje usporiti na 22 do 26 posto, u usporedbi s prošlogodišnjih 33 posto, prenosi CNN.
Kineska ekonomija raste najsporijim tempom ove godine
Iako su Citijevi analitičari u nedavnom izvješću napisali da su promotivne kampanje naišle na snažnu potražnju potrošača, dodaju da su oprezni jer bi cjelokupno raspoloženje moglo biti narušeno slabljenjem temeljne ekonomije. Kinesko gospodarstvo raste najsporijim tempom ove godine jer energetski problemi, poremećaji u transportu i sve dublja nekretninska kriza uzimaju danak na drugom najvećem svjetskom gospodarstvu. Inflacija je u međuvremenu porasla i nagriza profitne marže i kupovnu moć potrošača.
Cijena robe koja izlazi iz kineskih tvornica ponovo je u listopadu porasla rekordnom stopom. Kineski indeks cijena proizvođača skočio je 13.5 posto u listopadu u odnosu na godinu dana ranije. Kineski indeks potrošačkih cijena porastao je za 1.5 posto u listopadu u odnosu na prethodnu godinu, što je dvostruko više od prethodnog mjeseca i najbrži tempo rasta od rujna 2020.
"S jedne strane, rastući ulazni troškovi značajno su smanjili maržu proizvođača, što zauzvrat ograničava prostor za ponudu velikog popusta ove godine. S druge strane, domaća potrošnja još se nije vratila na razinu prije pandemije pa se usporila čak i online maloprodaja, koja je ostala relativno otporna 2020. godine", rekla je za CNN Alicia Garcia Herrero, glavna ekonomistica za Aziju i Pacifik u Natixisu, francuskoj investicijskoj banci.
Dan samaca u sjeni vladinog napada na privatni biznis
Ovogodišnji Dan samaca također se održava u sjeni sveobuhvatnog vladinog napada na privatni biznis. Ni kompanije za e-trgovinu nisu izbjegle taj nadzor i umnogome su bile u njegovom središtu. Alibaba je ranije ove godine pogođen rekordnom kaznom od 2.8 milijardi dolara zbog monopolskog ponašanja i kompanija je zbog reformi kineske vlade izgubila stotine milijardi dolara tržišne vrijednosti. JD.com, Tencent, Pinduoduo, Meituan i druge tvrtke također su pod istragom ili su kažnjene zbog navodnog antikonkurentskog ponašanja.
Mnoge kompanije također su požurile donirati milijarde dolara iz vlastite dobiti za društvene ciljeve koje promovira država, budući da je kineski predsjednik Xi Jinping jasno istaknuo prioritet preraspodjele bogatstva i postizanje zajedničkog prosperiteta. Alibaba se obvezao donirati 15.6 milijardi dolara do 2025. godine u potporu kampanji za zajednički prosperitet. Pinduoduo je u kolovozu rekao da će cjelokupnu dobit za lipanjsko tromjesečje donirati projektima ruralnog razvoja u Kini te očekuje da će uplatiti ukupno 1.5 milijardi dolara. JD.com je krajem prošle godine predstavio plan za revitalizaciju ruralne Kine, koristeći novac i svoju logističku infrastrukturu.
Udar Pekinga
Dan samaca našao se na udaru Pekinga. U subotu je Državna uprava za regulaciju tržišta, antimonopolsko regulatorno tijelo, zabranila platformama e-trgovine sudjelovanje u nepoštenim praksama tijekom blagdanskog razdoblja kupnje, kao što je povišenje cijena artikala prije nego što ih puste u prodaju. Prošlog tjedna, ministarstvo industrije i informacijske tehnologije, koje se bavi internetskom industrijom, pozvalo je Alibabu, JD.com, Pinduoduo i Meituan i upozorilo ih da ne šalju neželjenu poštu potrošačima tijekom Dana samaca.
"Čini se da su velike internetske platforme ove godine opreznije u marketingu i promocijama kako ne bi kršile antimonopolske propise", rekla je García Herrero iz Natixisa.
"Moramo iskoristiti snagu 11.11."
Kompanije također žure podržati vladine inicijative namijenjene jačanju društvene jednakosti ili smanjenju emisija ugljika, što su također Xijevi glavni politički ciljevi. Klima je bila u posebnom fokusu, a Kina je ovog tjedna čak obećala da će povećati svoje klimatske ambicije u sporazumu sa Sjedinjenim Američkim Državama.
Kina je, međutim, još uvijek najveći svjetski potrošač ugljena i dosad nije potpisala izjavu na COP26 kojom se obvezuje na postupno ukidanje upotrebe ugljena. Alibaba je rekao da će fokus prebaciti s čistih prodajnih brojki na održivost i inkluzivnost.
"Ovogodišnji festival označava novo poglavlje za 11.11. Vjerujemo da moramo iskoristiti snagu 11.11. kako bismo potaknuli održivi razvoj i promicali uključenost potrošača, trgovaca i partnera u cijelom našem ekosustavu", rekao je Chris Tung, direktor marketinga Alibaba Grupe.
JD: Najveći Dan samaca na kojem se koristi obnovljiva energija
Kompanija je rekla da će ponuditi energetski učinkovite proizvode i podijeliti "zelene" bonove u vrijednosti od 15.6 milijuna dolara kojima će potaknuti ljude da kupuju održivije proizvode. Također želi smanjiti ugljikov otisak cijelog festivala recikliranjem ambalaže koju koristi. Kompanija je također rekla da želi podržati ranjivu populaciju, a njena aplikacija Taobao uvela je opciju "starije osobe".
Nova značajka osmišljena je kako bi bila pristupačnija za starije osobe s ažuriranim sučeljem i tehnologijom potpomognutu glasom. JD.com je također najavio da će ovogodišnji Dan samaca biti najveći na kojem se koristi obnovljiva energija i na kojem će se JD.com zalagati za smanjenje ugljikovog otiska.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati