Što najčešće gledaju žene, a što muškarci? Evo rezultata naše ankete
S PROMJENAMA koje se događaju na tehnološkom području mijenjaju se i naše navike po pitanju konzumacije videosadržaja.
Videosadržaj sve češće gledamo na različitim uređajima, često i istovremeno, a osim kod kuće, videosadržaj pratimo i na poslu, dok čekamo u redovima te u kafićima.
Kakve su navike Hrvata kada je u pitanju gledanje videosadržaja, gdje ga najčešće pratimo i na kojim uređajima te koji sadržaj preferiramo, odlučili smo provjeriti u kratkoj anketi.
U anketi na našem portalu provedenoj od 16. do 17. prosinca 2021. godine sudjelovalo je 1213 ispitanika. Evo što ste nam sve otkrili.
Žene u većem postotku prate videosadržaje na mobitelu
TV uređaj je uvjerljivo prvi izbor za praćenje videosadržaja (83.2%), a slijede ga osobno računalo/laptop i mobitel, koje koristi 43.1%, odnosno 33.9% osoba. Zanimljiv je podatak kako žene u većem postotku prate videosadržaje na mobitelu.
Kada pogledamo dobne skupine, ne iznenađuje kako videosadržaje na TV-u češće prate osobe u dobi od 40 do 59 godina dok je gledanje videosadržaja na PC-ju/laptopu i mobitelu najčešće kod mlađih od 30 godina.
Pitali smo vas i gdje najčešće konzumirate videosadržaj.
Gledanje videosadržaja kod kuće prakticiraju gotovo svi (98.5%), a sljedeća popularna mjesta/situacije za gledanje videa su: posao (22.8%), čekanje u redu (17%) i u kafiću/restoranu (10.7%). Muškarci češće prate videosadržaje na poslu i u kafićima ili restoranima, dok ih žene češće gledaju dok čekaju u redu i u javnom prijevozu.
Serije i filmovi su omiljeni videosadržaj
Više od 70% sudionika u našoj anketi otkrilo nam je kako su im serije i filmovi omiljeni videosadržaj, a više od polovine sudionika najradije gleda dokumentarce. Sportski sadržaji našli su se na četvrtom mjestu.
Žene češće prate serije, dok su muškarci prema našoj anketi skloniji filmovima, dokumentarcima te sportskom sadržaju. Muškarci se češće od žena odlučuju na praćenje videoisječaka.
Kada se osvrnemo na dobne skupine, sve generacije preferiraju serije i filmove. Sportski sadržaji i kratki videoisječci su popularniji među mlađima od 40 godina, a dokumentarci u skupini od 50 do 59 godina. Informativni program češće biraju stariji od 50 godina.
Videosadržaji se ipak ne prate najviše preko ''klasičnog'' TV programa
Najveća promjena u navikama gledatelja vidljiva je po pitanju platformi na kojima prate videosadržaje. Oni se najčešće prate preko plaćenih streaming servisa (65.5%) i YouTubea (64.4%), a linearna TV našla se tek na trećem mjestu (56.7%). Videosadržaj na zahtjev se koristi rjeđe od ostalih platformi, koristi ga 13.7% osoba.
Muškarci češće od žena prate videosadržaje na YouTubeu, dok se žene češće odlučuju na praćenje videosadržaja na društvenim mrežama.
Ne iznenađuje podatak kako se udio korisnika plaćenih videoservisa i gledatelja videosadržaja na društvenim mrežama smanjuje s godinama. YouTube je daleko najpopularniji u najmlađoj skupini (81.5%), a emitirani program postaja kod starijih od 40 godina. Sadržaje na zahtjev češće prate osobe u dobi od 40 do 49 i stariji od 60 godina.
Zanimljivo je i kako oko dvije trećine osoba za praćenje TV i videosadržaja koristi usluge streaminga i TV usluge nekog od operatora telekoma. Zemaljsku TV koristi jedna trećina, točnije 33% osoba.
Muškarcima je važno gledanje videosadržaja u HD rezoluciji dok žene prakticiraju bingeanje
U anketi smo vas pitali i koje su vam karakteristike usluge posebno važne.
Veliki izbor filmova i serija i mogućnost otkazivanja u svakom trenutku su važne karakteristike usluge za osam od 10 osoba. Muškarcima su važniji gledanje videosadržaja u visokoj (HD) rezoluciji i veliki izbor sportskih programa dok žene u većem postotku prakticiraju bingeanje i žele imati promo period od 30 dana.
Pogledamo li dobne skupine, veliki izbor filmova i serija su važniji mlađima od 50 godina. Taj segment i češće prakticira bingeanje. Mogućnost otkazivanja usluge bilo kada i HD rezoluciju naglašavaju mlađi od 40 godina, među kojima su popularniji i sportski sadržaji i kratki videoisječci, a upravo ova dobna skupina i najčešće surfa preko mobitela za vrijeme gledanja TV programa.
Ove zime uživajte u videosadržaju na popularnoj platformi
Ako je i vama, kao i sudionicima naše ankete, važan velik izbor filmova, serija i dokumentaraca te promo period od 30 dana, upravo te mogućnosti vam nudi popularna platforma EON.
U Video klubu možete potpuno besplatno gledati preko 19.000 filmova, serija i dokumentaraca, a tu je i više od 160 televizijskih kanala, uključujući više od 80 u HD-u, koje možete gledati do čak sedam dana unatrag.
Ova platforma najbolji je izbor i za sve ljubitelje sporta jer nudi pristup ekskluzivnim sportskim sadržajima, a nudi i poseban profil za djecu - EON Kids - s omiljenim programima za djecu i posebnim daljinskim upravljačem EON Kids koji je jednostavan za korištenje.
Uz desktop i mobilnu verziju aplikacije, EON je dostupan i putem aplikacije za Smart TV te EON SMART BOX-a. Povezivanjem televizije HDMI kabelom EON SMART BOX pretvara svaki TV u Smart TV te uz gledanje EON sadržaja, korisnicima omogućuje pretraživanje interneta, gledanje YouTube sadržaja i korištenje drugih aplikacija za Android.
Više detalja pronađite ovdje.
Sadržaj donosi Index u suradnji s Telemach Hrvatska te u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti