Ako vozite neke od ovih automobilskih klasika, mogli biste dobro zaraditi
BEZ BRIGE, na popisu nema niti jednog od oldtimera koji se na našim oglasnicima pokušavaju prodati po basnoslovnim cijenama.
Svaka čast Zastavinim klasicima, starim Škodama i Ladama, ali svi oni poput još nekih francuskih i njemačkih klasika osim emotivne nemaju ni približno onu vrijednost za koju su se spremni aktualni vlasnici rastati. Uostalom to govori i činjenica da se pojedini primjerci mjesecima, pa i godinama nalaze u oglasnicima.
Ipak, ne treba odustati jer postoje oldtimeri kojima bi u bliskoj budućnosti mogla porasti cijena. Svim iole upućenijima u tržište polovnjaka nije iznenađenja što su očuvani Mercedesi W123 i posebno W124 cijenom odavna prešlo novijeg, modernijeg, ali očito ne i boljeg "okca“. Isto vrijedi i u pogledu primjerice BMW-ove serije 7 E32 i E38, ili pak Porschea 911 kojem cijena rapidno raste.
Jednu zanimljivu prognozu daje Hagerty, a koju temelji prvenstveno na iskustvu s američkog tržišta. Dali su popis deset modela kojima će cijena najbrže rasti u bliskoj budućnosti. Zanimljivo, na popisu su i neki modeli koje je još uvijek moguće naći i u Hrvatskoj, i to po relativno razumnim iznosima.
Na popisu je 10 modela, a to su:
1963-1967 Mercedes-Benz 230SL
1965-1970 Cadillac DeVille
1966-1967 Pontiac GTO
1969-1974 Ferrari 246 Dino
1975-1993 Volvo 245
1979-1985 Mazda RX-7
1983-1997 Land Rover Defender
1985-1995 Suzuki Samurai
1992-1995 Porsche 968
2008-2012 Tesla Roadster
Svima je jasno da će jednom Mercedesu 230 SL poznatijem kao Pagoda cijena rasti, baš kao i Ferrariju 246 Dino. Međutim, malo tko bi očekivao da je prvi Teslin Roadster temeljen na Lotusu pametno ulaganje.
Hagerty kaže da je Pagodi vrijednost u godinu dana narasla čak 35 posto, što ulaganje u automobilske klasike čine itekako opravdanim.
Međutim, što reći za Mazdu RX-7 koju su mnogi davno otpisali zbog Wankel motora. Vrijednost joj je u samo pet godina porasla čak 137 posto. Loša je vijest da ćete je u Hrvatskoj teško pronaći. Jedna obnovljena prodaje se za 10.000 eura.
Drugi model koji će samo neke iznenaditi je Suzuki Samurai. Prethodnik Jimnyja je legendarno terensko vozilo, a i danas ga biraju svi koji vole na četiri kotača ući u šumu. U oglasniku ih uvijek ima, najčešće su restaurirani, ali nažalost i prerađeni. Svakako u kupovinu povedite dobrog poznavatelja automobila i pripremite barem 3000-4000 eura.
Konačno, tu je i Volvo serije 200. Jedan je to od modela zbog kojih se Volvo doživljava kao siguran automobil. Švedsku ciglu u očuvanom izdanju je teško naći, a kad je pronađete vlasnik će pokušati s izrazito visokom cijenom. Cjenkanje je tu normalna stvar, a računajte da biste mogli proći s iznosom od oko 5000 eura.
A kad smo kod legendi tu je i Land Rover Defender. Kad se model na tržištu nalazi sedam desetljeća nije ga potrebno posebno predstavljati, ali ga je svakako teško pronaći. Ovdje ćemo vam svakako savjetovati posjete nekim od grupa obožavatelja na društvenim mrežama gdje biste mogli doći do relevantne informacije.
I na kraju svakako moramo spomenuti klasike koji su bili i uvijek će biti tražena roba. Tu prije svega mislimo na automobile koji su doslovno promijenili svijet automobila poput primjerice Citroena DS, Saaba 99 ili vječne ljepotice Lancije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati