Novi detalji o zagrebačkoj žičari: Može izdržati i potres od 7 po Richteru
POSLJEDNJI tehnički pregled nove zagrebačke žičare prošao je u redu te se ne očekuju dodatni problemi kod izdavanja zadnje uporabne dozvole, rekao je voditelj projekta Žičara Sljeme Goran Radić poručivši i kako je žičara sigurna.
"Prvi dojmovi su pozitivni jer mjerenja zadovoljavaju razinu buke utvrđenu novim pravilnikom koja je ispod 65 decibela. Najveća dopuštena buka na jednom mjernom mjestu je 62 decibela tako da ne očekujem posebne probleme", rekao je Radić nakon tehničkog pregleda.
Državni inspektorat je uzeo izvještaj o mjerenju buke od ovlaštene firme i oni će se u roku od osam dana očitovati.
Ima nekih pozvanih koji se nisu odazivali na preglede, Ministarstvo poljoprivrede i Hakom, pa taj zakonski rok mora proći jer se i oni u tom roku mogu očitovati. Predsjednik komisije za tehnički pregled rekao je da će nakon toga napisati uporabnu dozvolu, rekao je Radić.
"Tek idući ponedjeljak, utorak će napisati uporabnu dozvolu, a onda moramo tražiti dozvolu za rad od Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Da bi to napravili, moramo priložiti sigurnosno izvješće izrađeno od ovlaštene firme koje mora sadržavati uporabnu dozvolu", dodao je Radić.
Ocijenio je da je za to potrebno desetak dana ako su svi uvjeti zadovoljeni.
Ovo će biti zadnja dozvola
Do sada je izdano osam dozvola, a ovo će žičari biti zadnja, deveta uporabna dozvola. Obavljena su dva tehnička pregleda, a danas je odrađena dopuna tehničkom pregledu, istaknuo je Radić.
Svi ostali sudionici su 29. travnja prošle godine dali pozitivno mišljenje da se može izdati uporabna dozvola, a ostala je samo Sanitarna inspekcija Državnog inspektorata koja je imala primjedbu na razinu buke za donju postaju.
"Napravili smo izmjenu projekta, novi elaborat o razini buke i izmjenu građevinske dozvole. U toj proceduri se izgubilo mjesec dana, ali to je čak i brzo napravljeno s obzirom na rokove", naveo je Radić.
Žičara može prevesti 1000 putnika u satu
U operativnom planu predviđeno je da na žičari bude zaposleno 32 ljudi, a vozit će brzinom od četiri metra u sekundi. U jednu gondolu stane 10 putnika i žičara može prevesti oko 1000 putnika u satu, a vožnja će trajati 22 minute.
Radić je napomenuo kako brzina nije smanjena zbog buke, već je to radna brzina za prijevoz putnika.
"Proizvođač opreme je dao namjenu raznih brzina koje se kreću od dva do šest metara u sekundi. Maksimalna brzina koja se spominje se koristi za ispitivanja kočenja pod punim opterećenjem, za evakuaciju i hitne prijevoze, ne prakticira se za prijevoz putnika", pojasnio je, dodavši kako se ni automobil ne vozi maksimalnom brzinom.
Bi li žičara vozila po jakom vjetru?
Novinari su upitali i bi li žičara danas vozila da je u funkciji s obzirom na jak vjetar jutros koji je puhao tijekom tehničkog pregleda, a Radić je odgovorio kako se to vidi u kontrolnoj sobi, a žičara se zaustavlja pri brzini vjetra od 70 kilometara na sat, što je olujni vjetar.
"Ja sam se vozio prije dva dana kada je sjeverac puhao, bilo je negdje 65 kilometara na sat, bilo je malo neugodno, malo se ljuljalo, ali dobro je. Sigurna je žičara", dodao je.
Istaknuo je kako je žičara projektirana i ojačavana nakon dva potresa na razinu sigurnosti 7 Richtera.
Na pitanje o informaciji da se sajla može podmazivati samo uljem tvrtke Doppelmayr te da se gubi garancija ako se uzima drugo ulje, odgovorio je kako je po ugovoru tvrtka dužna upravitelju pružati pomoć u održavanju još iduće dvije godine. "To im je garantni rok i tako su koncipirani ugovori, a njihovi ljudi još moraju provoditi obuku", rekao je.
Također je rekao kako nema saznanja o informaciji da Grad Zagreb još nije platio sve troškove.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati