Ljudi prijavili Poštu. Kažu da im poštari ostave odmah žuti papir, javio se HAKOM
SVE JE VIŠE pritužaba na rad Hrvatske pošte. Štoviše, nakon telekomunikacijskih usluga i HEP-a, drže neslavno treće mjesto na ljestvici onih na čiji rad građani imaju najviše primjedbi, piše HRT.
U ovom slučaju problem su preporučene pošiljke. Inspektori HAKOM-a otkrili su slučajeve u kojima su poštari, prije nego što su pokušali uručiti preporučenu pošiljku, ispisali obavijest o dospijeću s naznakama roka i mjesta preuzimanja.
To je čest problem na koji se ljudi žale. Često kažu da su u sandučiću pronašli samo žuti papir da paket podignu u pošti a da im nitko nije pokušao uručiti paket.
Takvo iskustvo ima i gospođa s kojom je razgovarala emisija Potrošački kod. U sandučiću je pronašla obavijest da pošiljku preuzme u pošti, iako je - kaže - uvjerena da je bila kod kuće.
Nije jedina, događa se to svaki dan, kažu u Udruzi za zaštitu potrošača "Korana" iz Karlovca.
"Predavala sam svoju pošiljku kad je gospodin došao stvarno frustriran i na kraju je nastradala službenica koja radi na šalteru, iako su one u tom cijelom lancu najmanje krive. I stvarno je čovjek prigovarao s razlogom, isto tako kaže - bio sam doma, niti su mi zvonili, samo su mi ostavili cedulju", kaže predsjednica udruge Marina Matanić Novaković.
Potrošači sve prijavili HAKOM-u
Tri potrošača s područja Šibenika odlučila su takve slučajeve prijaviti HAKOM-u. Inspektori su utvrdili da su poštari unaprijed ispisali obavijesti o dospijeću s naznakama roka i mjesta preuzimanja, iako još nisu pošiljku ni pokušali uručiti.
"Ističemo kako je ovakvo postupanje suprotno odredbi članka 37. stavka 5. ZPU., što je u svom rješenju utvrdio poštanski inspektor HAKOM-a, a svojom presudom također potvrdio Visoki upravni sud RH. Naime, HP je protiv navedenog Rješenja pokrenuo upravni spor protiv HAKOM-a pred Visokim upravnim sudom RH.
Visoki upravni sud RH donio je presudu kojom je tužbeni zahtjev HP-a odbijen te je potvrđeno rješenje poštanskog inspektora, konkretnije da ispisivanje obavijesti o prispijeću pošiljke bez prethodno izvršenog pokušaja uručenja primatelju ili drugoj zakonom ovlaštenoj osobi predstavlja kršenje odredbi ZPU-a te, slijedom navedenog, isto nije dopušteno", kažu iz HAKOM-a.
Nije riječ o jednom poštaru
Nije riječ o pojedinom poštaru, kažu u Udruzi "Korana" Karlovac, jer se takvi slučajevi događaju u cijeloj zemlji.
"Oni jednostavno nemaju dovoljan broj osoblja doraslog tome poslu. Oni bi s poslovne strane trebali reći: 'Imamo toliko ljudi, osoba koje mogu isporučivati na terenu naše pošiljke, toliko ih možemo primiti.' Oni jednostavno uzimaju prekomjerno posla, čemu nisu dorasli", kaže Matanić Novaković.
Pošta kaže da je moguće da dođe do omaški
U Hrvatskoj pošti, kažu u priopćenju, poštovat će presudu suda, pa time i inspekcijski nalaz.
"Moguće je da prilikom svakodnevnog rada dođe do neznatnog broja omaški, međutim, nepravilnosti prilikom dostave su iznimka, a ne pravilo. Također, redovito provodimo edukacije za poštare kako bismo osigurali kvalitetu dostave i poštivanje svih propisa.
Postoji čak 35 različitih vrsta dostave pošiljaka koje su definirane propisima i poštari ih moraju sve dobro znati kako bi mogli kvalitetno obavljati svoj posao", stoji u priopćenju HP-a.
U HAKOM-u su također potvrdili da primatelj, ako je bio kod kuće, a pošiljka mu nije uručena već vraćena pošiljatelju, može tražiti povrat plaćene cijene poštanske usluge.