Reuters: Index je medij broj 1 u Hrvatskoj
REUTERSOVO godišnje istraživanje o stanju digitalnog medijskog biznisa proglasilo je Index medijem broj 1 u Hrvatskoj.
Čak 87% građana Hrvatske vijesti najviše konzumira preko online medija, navodi Reutersovo istraživanje Digital News Report.
Najviše njih, 56%, vijesti čita na Indexu. Slijede 24sata (49%), Jutarnji.hr (39%), Dnevnik.hr (38%), Net.hr (37%), Tportal.hr (31%), Večernji.hr (29%), RTL.hr (19%), Dnevno.hr (19%), Telegram (18%), Slobodna Dalmacija (16%) i HRT (15%).
Online mediji prvi, televizija na drugom mjestu
Online medije slijedi televizija, preko koje se informira 68% građana, društvene mreže su na 60%, a tisak je pao na 29%. Od televizija najviše građana Hrvatske informira se preko Nove TV (52%), RTL-a (50%), HRT-a (50%).
Indexu vjeruje 46% Hrvata, a ne vjeruje mu 30%. Najviše Hrvata (58%) vjeruje Novoj TV i RTL-u, a najmanje povjerenje bilježi portal Dnevno, kojem vjeruje 38% ispitanika, a ne vjeruje mu 28%.
Značajan pad tiska
Informiranje putem tiska je, nakon što je doživjelo velik pad od 2017. godine (kad je 43% ispitanika reklo da se informira putem tiska), do 2021. godine (kada je ta brojka pala za 14%), ostalo na istoj razini od 29%.
Zanimljiv je i podatak da osam posto ljudi u Hrvatskoj plaća za sadržaj online medija, jedan posto više nego prošle godine.
Vijesti preko društvenih mreža, aplikacija za dopisivanje i maila dijeli 45% građana Hrvatske.
Dominacija pametnih telefona
Internet je i dalje glavni izvor vijesti, s rastom društvenih medija koji odgovara sličnom padu TV-a. Tisak je stabilan na 29%. Korištenje računala za pristup vijestima je palo za 17% pa je dominacija pametnog telefona sada potpuna (82%).
Pad povjerenja u medije
Prema Reutersovom istraživanju, povjerenje građana u medije je palo s 45%, koliko je iznosilo prošle godine, na 38% u 2022. godini. Građani nešto više vjeruju u medije koje prate, njima vjeruje 41% građana.
Što se tiče televizija, ispitanici znatno više vjeruju Novoj TV i RTL-u (58%) nego HRT-u (32%). Portal kojem se naviše vjeruje je Index.hr s 46%.
"Sveukupno povjerenje u medije je palo za 7%, što Hrvatsku svrstava u donju polovinu zemalja iz istraživanja, ali su padovi u povjerenja na razini brenda puno ozbiljniji, u rasponu od 9 do 18%, a najveći gubitak bilježe dnevne novine i komercijalne TV, koje pomno prati i javni servis HTV", piše Reuters.
Da su mediji neovisni o politici vjeruje 18% građana (3% više nego 2017.), dok ih 20% vjeruje da mediji ne ovise o tvrtkama i oglašivačima (4% više nego prošle godine).
Hrvatska druga po cinizmu
Broj građana koji vijesti prate na društvenim mrežama snažno je porastao od prošle godine (54%) te sada 60% građana vijesti prati na ovaj način.
Hrvatska je na drugom mjestu nakon Grčke među 46 zemalja po cinizmu prema vijestima, odnosno postotku građana koji smatraju da većina novinskih organizacija stavlja komercijalne ili političke interese ispred onoga što je najbolje za društvo.
Veliko istraživanje koje Reuters provodi godinama
Istraživanje već godinama provodi institut Reuters za istraživanje novinarstva sa Sveučilišta Oxford s ciljem boljeg razumijevanja načina na koji ljudi konzumiraju vijesti.
Samo istraživanje provela je britanska međunarodna tvrtka za istraživanje tržišta i analizu YouGov krajem siječnja i početkom veljače.
Index je u 1000 najposjećenijih stranica na svijetu
Podsjetimo, Index je, prema Similarwebu, vodećem svjetskom neovisnom istraživanju posjete, Index.hr je ovaj mjesec ušao u 1000 najposjećenijih stranica na svijetu. Te podatke možete pogledati ovdje https://www.similarweb.com/website/index.hr/#traffic.
Indexov uspjeh u globalnim razmjerima događa se u dvadesetoj godini postojanja Indexa.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati