Plakate "Samo slabiči dobiju depresiju" u Zagrebu postavio Unicef. Uklonjeni su
U ZAGREBU je posljednjih dana osvanulo više plakata na kojima piše "Samo slabiči dobiju depresiju". Plakati su se pojavili na desetak mjesta te su izazvali reakcije u javnosti. Jučer su uklonjeni. Danas se otkrilo da iza kampanje stoji Unicef Hrvatska.
"U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju", piše Unicef.
"Djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često se suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline te smo kampanjom željeli utjecati na stavove i predrasude, svjesni da je to dug, složen i zahtjevan zadatak", objavili su iz Unicefa.
Opisali što su željeli postići
"Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – tzv. "teaser" sa šokantnim porukama te tzv. "otkrivanje". U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu.
U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poveznicom koja vodi na internetske stranice s pojašnjenjima učestalih „mitova“ i sadržajima koji pomažu u razumijevanju mentalnog zdravlja", kažu iz Unicefa.
"Važan dio ove kampanje su i događanja uživo te komunikacija na društvenim mrežama. U prvoj fazi smo izazvali reakciju javnosti porukama koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan.
Osjećaj koji smo u tri dana izazvali kod dijela javnosti konstantan je osjećaj osoba koje imaju problema s mentalnim zdravljem, a koji su okruženi društvom koje nema informacije kako im pružiti podršku te nailaze na nerazumijevanje", kažu.
"Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo "slabići".
Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih. Prilažemo i cjelovita rješenja oglasa koja su trebala biti objavljena u drugoj fazi kampanje", dodali su.
Uklonili plakate zbog reakcija javnosti
Oglase su, kažu, jučer uklonili zbog reakcije javnosti.
"Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom o važnosti mentalnog zdravlja nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti "teaser" oglasi su jučer uklonjeni", kažu.
"Ured UNICEF-a za Hrvatsku će u suradnji s partnerima nastaviti s kampanjama i programima za podršku mentalnom zdravlju djece i mladih. Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu", dodaje se na kraju.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati