Autokompanije bi zbog trgovinskog režima EU i Britanije mogle izgubiti 4.3 mlrd. eura
NOVI propisi o trgovini EU i Britanije mogli bi europskim proizvođačima električnih automobila donijeti do 4.3 milijarde eura carinskih troškova ako ne ispune uvjet o porijeklu komponenti i baterija, upozorila je danas udruga ACEA.
Prema novom trgovinskom sporazumu, električna vozila bit će od 2024. oslobođena carina ako je 45 posto njihovih komponenti proizvedeno u Britaniji odnosno u EU. U slučaju baterija udio se penje na 50 do 60 posto.
Ako ne ispune te kriterije, Britanija i EU naplaćivat će uvoz carine od 10 posto.
Proizvođači traže odgodu od tri godine
Europska udruga proizvođača automobila (ACEA) zatražila je danas da se uspostava novog trgovinskog režima odgodi za tri godine, tvrdeći da treba vremena za gradnju europskih kapaciteta za proizvodnju baterija.
Proizvođači automobila trenutno se oslanjaju na baterije i materijale iz Azije.
Prema novim propisima, proizvođači iz EU platili bi u Britaniji kroz tri godine 4.3 milijarde eura carina. Budući da je Britanija odredište gotovo četvrtine izvoza električnih vozila iz EU, to bi moglo značiti do 480 tisuća manje proizvedenih automobila na kontinentu.
ACEA je početkom lipnja pisala Europskoj komisiji, tražeći reviziju propisa o podrijetlu baterija i trogodišnju odgodu.
"EU ne razmišlja o izmjenama"
U udruzi tvrde da će, po procjenama njezinih članova, samo 10 posto električnih vozila u 2024. ispuniti uvjete za bescarinski uvoz, pa će europske kompanije vjerojatno izgubiti utrku s konkurencijom iz Kine i drugih zemalja.
Stellantis je u svibnju upozorio da bi se tvornice automobila u Britaniji mogle zatvoriti ako London i Bruxelles u kratkom roku ne izmijene propise.
Stav je Europske komisije da bi propisi trebali podržati razvoj snažnog lanca vrijednosti u proizvodnji baterija u EU i da je brexit promijenio trgovinske odnose s Britanijom.
Dužnosnik Europske komisije Stefan Fuehring, zadužen za praćenje sporazuma, rekao je na prošlotjednoj konferenciji da propisi EU o podrijetlu "odgovaraju svrsi" i da EU ne razmišlja o izmjenama.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati