Dosta vam je dosadnih superheroja? Sad konačno imate razloga otići u kino
FILMSKA industrija na brojne načine promijenila se dolaskom streaming servisa, a pandemija je samo dodatno ubrzala proces preseljenja velikog broja žanrova iz kino dvorana na male ekrane. Iako su mnogi filmaši isprva negodovali zbog toga, stvari su se razvijale kako su se razvijale i kina su postala mjesta u kojima se veliku većinu vremena prikazuju gotovo isključivo blockbusteri koji pripadaju nekoj većoj franšizi, uglavnom Marvelu ili DC-ju.
I dok su neki oko toga dizali paniku i tvrdili da je ovo "smrt kinematografije", drugi su bili svjesni da se radi o klasičnoj holivudskoj mužnji trenda koje ima rok trajanja.
To se u određenoj mjeri i dogodilo. Doduše, filmovi o superjunacima i dalje su sveprisutni, ali iz godine u godinu sve više filmova dokazuje da se publika zasitila superjunačke konfekcije i sve više traže nešto novo i drugačije. Ovog ljeta dva velika natjecatelja za pažnju publike nisu Marvelovi i DC-jevi super junaci, već Barbie i Oppenheimer. Prilično je jasno da će Barbie iz utrke izaći kao pobjednik, ali osvježavajuće je vidjeti da se rasprava vodi o filmovima koji ne spadaju u očekivane moderne blockbusterske obrasce.
A pogledamo li listu nadolazećih filmova, vidljivo je i da će oni nezainteresirani za superjunake do kraja godine imati više nego dovoljno razloga za odlazak u kina. Nadajmo se da je to pokazatelj nekog novog trenda, a ako nije i iz ovog samo nadobudno iščitavamo nešto što se ne događa, barem ćemo imati godinu kvalitetnih filmova.
Barbie
Šansa da film o Barbie podbaci teoretski je vrlo mala. Film Grete Gerwig s budžetom od 145+ milijuna dolara, zvjezdanom glumačkom postavom i činjenicom da je utemeljen na već super uspješnom globalnom fenomenu, na papiru djeluje kao savršen recept za unosnu ljetnu razbibrigu. Osim toga, pristup scenarista (Gerwig i Noah Baumbach) je dovoljno zanimljiv da sve ne djeluje kao još jedna holivudska pizdarija, već film koji ispod površine krije malo više od onoga što biste očekivali.
Oppenheimer
Ako film Christophera Nolana postane samo umjeren kino hit, bit će to velik uspjeh ne samo za redatelja već i kompletnu filmsku industriju. Biografski film o teorijskom fizičaru ni u najluđoj fantaziji ne djeluje kao nešto što će privući mase u kina, ali ako se to dogodi, možda se otvore vrata za neke druge, malo hrabrije projekte. S druge strane, radi se o Nolanu i kreativna sloboda koju on ima dostupna je vrlo malom broju redatelja.
Asteroid City
Novi film Wesa Andersona neće postati hit, ali lijepo je vidjeti ga u kinima. Humoristična drama smještena u retro-futurističkoj verziji pedesetih godina prošlog stoljeća je u prvom redu magnet za fanove Andersonova jedinstvenog stila koji se zaista isplati pogledati na velikom platnu.
U SAD-u se pojavio sredinom lipnja i zaradio solidnih 50 milijuna dolara, a ostatak svijeta pogledat će ga tek u kolovozu, što bi moglo rezultirati više nego solidnom prođom (za Andersonove filmove).
Dune: Part II
Tvrdokorni fanovi Herbertovih predložaka vjerojatno imaju listu uobičajenih fanovskih zamjerki, ali Dune Denisa Villeneuvea jedan je od ponajboljih blockbustera unazad deset godina i riječ je o filmskom remek-djelu koje je mnogima vratilo vjeru u koncept blockbustera. Ovaj epski znanstveno-fantastični film ne samo da je okupio izvrsnu glumačku postavu, specijalne efekte podigao na višu razinu i bio uprizorenje kultnog predloška koje smo čekali, već je djelovao i kao "blockbuster veći od blockbustera". Film koji MORATE pogledati u kinu. Nadamo se da je i nastavak na toj razini.
Wonka
Ideja da svaki lik mora imati svoj "origin story", prokleto je iritantna holivudska praksa koja često rezultira nepotrebnim filmovima čiji je jedini cilj eksploatacija i očajnički pokušaj stvaranja nove franšize. No, kad iza filma stoji Paul King čija su dva nastavka Paddingtona neupitni klasici, priča postaje puno zanimljivija. Tu je odlična glumačka postava predvođena talentiranim Timotheejem Chalametom koji će utjeloviti legendarnog izumitelja Willyja Wonku.
Killers of the Flower Moon
Budući da Apple TV+ i dalje nije legitimna streaming opcija u Hrvatskoj, kino dvorane će za "nepirate" biti jedini način da pogledaju 200 milijuna "tešku" epsku vestern krimi dramu Martina Scorsesea s Leonardom DiCaprijom u glavnoj ulozi. Radnja filma prati seriju ubojstava koja su se početkom 20. stoljeća dogodila u Oklahomi, a film čekamo od 2016. kada je Imperative Entertainment otkupio prava na uprizorenje knjige Davida Granna. Film je u Cannesu zaradio devet minuta ovacija, a vidjet ćemo koliko će zaraditi u ograničenoj kino distribuciji u listopadu.
The Killer
Sve što morate znati o trenutnom stanju u filmskoj industriji može se sažeti u podatak da Martin Scorsese i David Fincher ove godine imaju filmove s ograničenom kino distribucijom. Naravno, ne treba biti tragičar i naricati nad sudbinom filma jer oba filma vjerojatno će postići rekordnu gledanost na Apple TV-ju i Netflixu, ali bilo bi odlično da oba filma možemo pogledati u kinima. Uglavnom, Fincher se vraća žanru trileru, a radi se o psihološkom akcijskom trileru utemeljenom na stripu Alexisa Nolenta (Matz) koji prati život isprva neimenovanog plaćenog ubojice. U glavnoj ulozi su Michael Fassbender, Charles Parnell i Tilda Swinton.
Next Goal Wins
Taiku Waititija zavoljeli smo u izvrsnim pomaknutim filmovima kao što su Eagle vs Shark, Boy, What We Do in the Shadows (koja je dobila i odličnu seriju), Hunt for the Wilderpeople i Jojo Rabbit, a nakon izleta u Marvel (Thor: Ragnarok i Love and Thunder), redatelj se vraća s obećavajućom sportskom dramom Next Goal Wins koja prati istinitu priču o nizozemsko-američkom nogometnom treneru Thomasu Rongenu pred kojim je misija da samoansku reprezentaciju koju smatraju jednom od najgorih ekipa na svijetu, pretvori u šampione.
Napoleon
Činilo se da su povijesne drame dobile posljednji čavao u lijesu nakon što je odlični The Last Duel Ridleyja Scotta prošao doslovno nezapaženo (zaradio je samo 30 s budžetom 100+ milijuna dolara). Redatelj je tada krivio mladež koja u kinima gleda samo superjunake, ali naravno, radilo se o kompleksnijem problemu i još jednoj od mnogobrojnih "žrtvi" pandemije. No, Scott se vraća ne jednim, već dva epska povijesna spektakla. O nastavku Gladijatora još ćemo pričati, a prvi na redu je Napoleon koji prati Bonaparteov vojno-politički uspon kroz prizmu turbulentnog odnosa s caricom Jozefinom.
Leave the World Behind
Redatelj Sam Esmail iza sebe ima hvaljeni, ali prespavani Homecoming i daleko popularniju hit seriju Mr. Robot. Ovog puta odlučio se za psihološki triler prema istoimenom romanu Rumaana Alama sa zvjezdanom glumačkom postavom koju predvode Julia Roberts, Mahershala Ali, Ethan Hawke i Kevin Bacon. Radnja filma vrti se oko obitelji čiji se odmora prekida u trenutku kada dolazi do misterioznog zamračenja, a obje obitelji moraju pronaći način kako preživjeti potencijalnu krizu. Iako se radi o filmu u produkciji Netflixa, film će vrlo vjerojatno imati i kino distribuciju kao što je to bio slučaj s Glass Onion: A Knives Out Mystery i White Noise.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati