Kako se Francuzi bore protiv jeftinih kineskih električnih automobila
U EUROPI su itekako svjesni da su zakasnili s pripremama za dolazak jeftinijih i nerijetko tehnološki konkurentnih električnih automobila.
I dok se u Europi većina zemalja još koleba i poslovično vozi na dva kolosijeka, Francuzima je izgleda prvima dozlogrdilo. Francuzi su jasno dali do znanja kako su kineski automobili opasnost za njihovo gospodarstvo te su odlučili dodatno zaštititi svoje proizvođače.
Vlada tako uvodi restrikcije za dodjeljivanje subvencija za električna vozila. Odlučili su uvesti pravilo ekološkog otiska automobila, od proizvodnje do prodaje, a ne samo CO2 emisija u vožnji. Kako kineske automobile treba nekako transportirati do europskog tržišta, a pritom je opće poznato i da kineska autoindustrija u proizvodnji velikim dijelom koristi ugljen za dobivanje električne energije, jasno je kako kineski auto više neće moći konkurirati za subvenciju u iznosu od 5000 eura.
Neće ni Tesle Model X i S proizvedeni u Americi, kao ni ostali američki modeli koje treba dovesti do Europe. S druge strane francuski proizvođači se ne trebaju bojati odgovora jer do sada nisu bili previše prisutni na kineskom ili američkom tržištu.
S obzirom na to da su kineski modeli oko 20 posto jeftiniji od europske konkurencije, očekuje se kako će ova odluka imati efekta na sva vozila cijene ispod 25.000 eura. Svi ostali ostat će konkurentni, poput primjerice MG4 koji stoji 30.000 eura ili 3000 eura manje od Renaulta Megane E-Tech s uključenom subvencijom od 5000 eura, naglašava Reuters. I na kraju spomenimo najjeftiniji električni model i ujedno jedan od najpopularnijih u Francuskoj. To je Dacia Spring, a ona se proizvodi u Kini.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati