Ove žene hit su na Instagramu, zarađuju i do 30.000 dolara mjesečno, ali - ne postoje
"INFLUENCERICE" koje stvori umjetna inteligencija sve su popularnije i češće diljem svijeta. Neki dan je i Hrvatska dobila novu influencericu Lauru Ris, koja ima gotovo 15 tisuća pratitelja. Cilj joj je zavladati domaćim tržištem baš kao što to čine i njezine AI kolegice diljem svijeta.
"Laura Ris je mlada Zagrepčanka u dvadesetima. Voli izlaziti, voli modu, a naravno, kao i svi mladi, sluša i narodnjake. Zamišljena je kao djevojka željna uspjeha, a cilj joj je da u budućnosti može i živjeti od svojih objava na Instagramu.
Činjenica je da danas influenceri uzimaju nerealne iznose za svoje objave, a svi znamo da to nije zahtjevan posao i da su cijene nepotrebno otišle u nebo. Laura je netko s kime testiramo tržište, ali cilj je da AI modeli sutra budu konkurentni na influencerskom tržištu i da se napokon sruše neopravdano visoke cijene", tvrdi tvorac Laure Ris, koji u testnoj fazi želi ostati u tajnosti.
Nije jedina virtualna ljepotica u Hrvatskoj
Prije gotovo dva mjeseca, hrvatski AI umjetnik Tino Nazif stvorio je Slatku Simonu. Ova imaginarna djevojka stvorena je za potrebe promocije filma Slatka Simona redatelja i scenarista Igora Mirkovića.
Nazif je rekao da je želio po uzoru na film potaknuti strasti u virtualnom svijetu, gdje je puno toga maglovito, pa tako i činjenica tko se nalazi "s druge strane žice". "Kao uzor uzet je lik Slatke Simone iz filma, gdje ju glumi Maja Jurić, a onda smo uz kreativne inpute prepustili umjetnoj inteligenciji da stvori ženu iz vaših snova", otkrio je.
Slatka Simona dobila je mnoštvo poruka Hrvata, poput "lijepa si", "ti si moja djevojka iz snova" i "može pusa".
"Nevjerojatne su poruke koje je AI Simona dobivala u inbox, nama nepoznati ljudi pisali su joj kao da je stvarna osoba. O tome govori Slatka Simona - o tajnama naših inboxa. O stvarima koje nikada ne bismo izgovorili, ali ih šaljemo u porukama. Triler o ljudima koji se nikada nisu vidjeli, a izmjenjuju strastvene poruke", komentirao je redatelj i scenarist Igor Mirković.
Milla Sofia
Milla je 24-godišnja AI influencerica iz Helsinkija. Dosad je prikupila 150 tisuća pratitelja. Prema podacima na njezinoj web-stranici, ova virtualna kreacija sa svijetloplavom kosom i plavim očima "razmatra za koji će brand postati modna ambasadorica". Opisuju je kao modela koji "donosi futurističku perspektivu u carstvo stila".
Iako je na stranici navedena kao 24-godišnjakinja, ranije se spominjala kao 19-godišnjakinja. Govoreći za The Independent, njezin "agent", koji je želio ostati anoniman, rekao je da je napravio promjenu jer se čini da "19-godišnjakinja nema dovoljno iskustva za zadatke koji su u planu za Millu".
Milline objave brzo su stekle popularnost. AI influencerica u svojim umjetno stvorenim objavama dokumentira svoje avanture i svakodnevni život, koji uključuje niz luksuznih odmora. U komentarima ispod objava Milla nerijetko dobiva brojne pohvale svojih pratitelja.
Govoreći o zaljubljenosti ljudi u virtualnu influencericu za The Independent, Millin kreator opisao je svoju predanost tome da jasno da do znanja da je ona samo online kreacija. "Opis na njezinim stranicama jasno govori da je ona virtualna influencerica, stvorena umjetnom inteligencijom", rekao je.
Emily Pellegrini
Još jedna AI senzacija privukla je pažnju početkom godine. Dosad je skupila 280 tisuća pratitelja, a objavljivala je fotografije, naravno, u izazovnim izdanjima. No sve te objave sada su nestale.
Profilna fotografija je uklonjena, kao i sve objave na Instagramu. Zasad stoji samo video na kojemu piše "uskoro". Pratitelji, koje je skupila u zadnjih nekoliko mjeseci, pitaju se što se događa s Emily. "Hakirana?", "Što se dogodilo s tvojim objavama?", "Moram znati što se događa", neki su od komentara zabrinutih pratitelja.
Ranije je Emilyjin kreator govorio o njenom nastanku. "Zamolio sam ChatGPT da opiše ženu iz snova prosječnog muškarca. Dobio sam odgovor da je riječ o djevojci sa smeđom kosom i dugim nogama. Napravio sam je prema tom opisu. Htio sam da bude dopadljiva, privlačna i što je moguće stvarnija", objasnio je.
Kazao je kako Emily dobiva poruke od nogometaša, milijardera, tenisača, MMA boraca. "Oni misle da je stvarna, pozivaju je u Dubai, u skupe restorane", objasnio je njezin neimenovani kreator.
Aitana Lopez
I Španjolci imaju svoju AI influencericu. Aitanu prati 302 tisuće ljudi i ona je prvi španjolski model koji je kreirala umjetna inteligencija, a stvorena je kako bi zamijenila influencere i modele koji reklamiraju određene proizvode.
Na tu je ideju došao Ruben Cruz, osnivač agencije The Clueless. Prošle je godine prolazio kroz težak period jer nije imao puno klijenata pa je morao pronaći rješenje.
"Počeli smo analizirati naš rad i shvatili smo da su mnogi projekti stavljeni na čekanje ili su otkazani zbog problema koji su izvan naše kontrole. Često je to bila greška influencera i modela, a ne problem s dizajnom. Zbog toga smo odlučili napraviti vlastiti model koji će reklamirati brendove koji traže naše usluge", ispričao je Ruben, prenosi Yahoo.
Tako je nastala Aitana. Ruben kaže kako ona mjesečno zarađuje i do 10.000 eura, međutim, njena prosječna mjesečna zarada je oko 3000 eura. "Napravili smo to da ne bismo ovisili o drugim ljudima koji samo žele zaraditi novac pozirajući", dodao je.
I njoj pristižu poruke muškaraca. "Nedavno joj je latinoamerički glumac poslao poruku da izađu. On ima oko pet milijuna pratitelja, a neki iz našeg tima gledali su njegove TV serije dok su bili djeca", rekao je Cruz.
Feli Airt
Instagram profil Feli Airt do sada je skupio 317 tisuća pratitelja. Na njemu jasno stoji da su slike kreirane uz pomoć umjetne inteligencije, a nije poznato tko stoji iza profila.
No u komentarima svi pišu da je plavuša - nestvarno lijepa.
Lexi
Britanska tvrtka stvorila je AI model za komunikaciju s usamljenim muškarcima - i ona zarađuje blizu 30.000 dolara mjesečno. Može slati tekstualne i glasovne poruke, čak i fotografije na zahtjev.
Taj virtualni model radi 24 sata dnevno, odnosno u svako doba dana dostupan je za razgovor s obožavateljima koji ga plaćaju. Govori čak preko 30 jezika pa se povezuje s obožavateljima diljem svijeta. Na Instagramu ima više od 35 tisuća pratitelja. Izvršni direktor tvrtke Sam Emara kaže kako je Lexi postala unosan izvor prihoda.
"Lexi ruši barijere i mijenja način na koji komuniciramo s umjetnom inteligencijom. Sa svojom sve većom popularnošću, Lexi je postala unosan izvor prihoda, trenutno zarađujući oko 30.000 dolara mjesečno od svojih interakcija na web stranici.
Ovo je dokaz njezine sposobnosti da se duboko poveže s ljudima i pruži im ispunjavajuće iskustvo poput ljudskog unatoč tome što je AI. Na web stranici Foxy AI, Lexi Love pojavljuje se kao 21-godišnja 'ovisnica o sushiju i plesu oko šipke'", rekao je nedavno Emara.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati