Sintetička goriva ipak nisu tako dobra kao što se mislilo? "To je još jako daleko"
INEOS Automotive je pesimističan oko teze da sintetička goriva mogu produžiti vijek trajanja motora s unutarnjim izgaranjem, čak i nakon što je EU odlučila dopustiti ograničenu upotrebu ugljično neutralne benzinske alternative za nove automobile nakon 2035. godine.
"U ovom trenutku jednostavno nema dovoljno sintetičkog goriva i bit će izuzetno skupo", rekla je šefica te firme Lynn Calder za Financial Times.
Ekološki prihvatljivija opcija
Proizvođač terenskog vozila Ineos Grenadier oštro je kritizirao zabrane EU i UK-a na prodaju novih automobila s pogonskim motorom od 2035., tvrdeći da to prisiljava proizvođače automobila na električne pogone na baterije bez priznavanja alternativa.
Sintetička goriva ili e-goriva, koja se proizvode ekstrakcijom atmosferskog ugljika, reklamiraju tvrtke, uključujući Porsche i Bugatti, kao ekološki prihvatljivu alternativu koja bi im omogućila nastavak prodaje automobila koji imaju motore s unutarnjim izgaranjem. Međutim, Ineos nije siguran da bi sintetička goriva mogla popuniti prazninu.
"Čini se da je to jako daleko"
"Čini se da je to jako daleko, u smislu posjedovanja dovoljno goriva za zamisliti održavanje flote motora s unutarnjim izgaranjem na životu po cijeni koja je ukupni trošak vlasništva za kupce koji bi bio prihvatljiv", dodaje Calder.
Ineos pokreće prototip Grenadiera s vodikovim gorivnim ćelijama. Međutim, osnivač i predsjednik tvrtke Sir Jim Ratcliffe ranije je rekao da vodik također nosi problem visoke cijene, zajedno s nedostatkom infrastrukture za gorivo.
"Vraćate se ekonomiji proizvodnje i potrebnoj infrastrukturi s vodikom", rekao je Ratcliffe na predstavljanju SUV-a Ineos Fusilier.
"U SAD-u proizvodnja vodika košta jednu petinu onoga što košta u Europi, tako da ćete u EU morati platiti 500-600 eura po spremniku za gorivo u odnosu na 120-130 eura po spremniku u SAD-u."
Porshce vodeći u zagovaranju sintetičkih goriva, time se bavi i Rimac
Fusilier će se prodavati s baterijskim električnim i benzinsko-električnim pogonskim sklopovima za produljenje dometa.
Porsche je vodeći proizvođač automobila u smislu zagovaranja sintetičkih goriva. Uložio je 62 milijuna funti u pilot proizvodnju goriva u Čileu krajem 2022., s ciljem od otprilike 130.000 litara godišnje.
Izvršni direktor Oliver Blume rekao je da bi sintetička goriva mogla produljiti vijek trajanja Porschea 911 s motorom s unutarnjim izgaranjem do kraja desetljeća.
Bugatti, koji je sada u djelomičnom vlasništvu Porschea i Rimca, također gleda na e-goriva kako bi produžio vijek trajanja motora s unutarnjim izgaranjem u tvrtki za hiperautomobile, rekao je izvršni direktor Mate Rimac na konferenciji Financial Timesa.
Tvrtka bi potencijalno mogla napraviti "prekrasne Bugatti benzinske postaje" za vlasnike da sintetiziraju vlastito e-gorivo kod kuće, rekao je Rimac.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati