Generacijske razlike na poslu: Priča dviju zaposlenica o radu u telekom gigantu
Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska
ONA ima 25 godina i zove se Tereza Benčić. S druge strane, Danijela Mašić Zorić njezina je vršnjakinja, iako ne po godinama, već po stažu. Obje rade u istoj tvrtki i po svim kategorijama između njih postoji generacijska razlika. Dok Tereza Benčić tek stvara svoju budućnost, Danijela Mašić Zorić je zaposlenica od samih početaka. Doznali smo kako dvije različite generacije funkcioniraju u poslovnom okruženju unutar velike korporacije.
Tereza Benčić otprilike je znala što želi u svojoj karijeri već po završetku fakulteta.
"Zapravo me privukla pozicija Product Ownera i odgovornosti koje je ona za sobom nosila. Završila sam Organizaciju poslovnih procesa na Fakultetu organizacije i informatike i znala sam da se želim baviti razvojem digitalnih proizvoda u nekom obliku," ispričala je svoje početke Benčić.
Prva digitalna generacija
Prema godištu, Tereza pripada generaciji Z, odnosno pojedincima koji su rođeni između sredine 1990-ih i ranih 2010-ih godina. Istraživanje koje je proveo McKinsey & Company, inače globalna konzultantska tvrtka koja se između ostalog bavi i istraživanjem trendova, o ovoj generaciji upućuje na to da generacija Z voli neovisnost, ali i dinamično radno okruženje te poslovnu fleksibilnost s jasnim financijskim ciljevima koje mogu potaknuti brži razvoj karijere i napredovanje. Riječ je prije svega o prvoj potpuno digitalnoj generaciji koja je odrasla s tehnologijom kao integralnim dijelom svakodnevnog života.
Nasuprot mlađe Tereze, u 90-im godinama i u vrijeme kada se zaposlila u tvrtki, za Danijelu je mobilna telefonija bila velika tehnološka prekretnica.
"Telefonija je 1999. bila čudo koje je počelo biti dostupno svima pa se tako i brzo proširila vijest da se u Hrvatskoj pojavio Vipnet. U ono vrijeme svi smo bili spremni prihvatiti izazov novog telekoma na tržištu. Atmosfera u kompaniji bila je vrlo kreativna, puna mladih ljudi voljnih i željnih stvaranja", pojasnila je svoje početke Danijela Mašić Zorić.
Danijela pripada generaciji X, u nju spadaju pojedinci rođeni između 1960. i 1980. godine. Pripadnici ove generacije svjedoci su ranih tehnoloških inovacija poput uvođenja prvih računala i korištenja mobilne telefonije. Za razliku od mlađe generacije, odrasli su prije digitalne ere i prilagodili su se sustavno tehnologiji u odrasloj dobi.
Za njih se piše da su kao generacija privrženi poslu i u načelu preferiraju rad u jednoj kompaniji. Teže stabilnosti i sigurnosti posla.
Brojna istraživanja o ovim generacijskim razlikama sugeriraju da generacija X obično obnaša srednje ili visoke funkcije u kompanijama, a zadovoljavaju ih, također, fleksibilni radni uvjeti te pogodnosti vezane uz djecu i obitelj.
I dok mlađa, generacija Z, preferira digitalnu komunikaciju, pripadnici starije generacije X češće koriste direktnu komunikaciju kao što su telefonski pozivi i sastanci licem u lice.
Dvije generacije, isto zadovoljstvo
Obje zaposlenice predstavljaju različite generacijske perspektive u radnom okruženju. Rade u A1 Hrvatska koji ove godine slavi i 25 godina postojanja u Hrvatskoj. Njihova isksutva i perspektive pokazuju kako različiti pristupi mogu koegzistirati na jednom radnom mjestu.
Danijela Mašić Zorić je tijekom 25 godina rada stekla prijatelje, iskustvo i, kako u šali kaže, mobitele. Tereza Benčić s druge strane nije bila sigurna je li velika kompanija uopće za nju.
"Ideja rada u velikoj korporaciji poput A1 me čak malo odbijala na početku jer nisam bila sigurna je li to za mene. Ali sada sam stvarno zadovoljna svojom odlukom i volim raditi u kompaniji za koju svi znaju, koja raspolaže velikom količinom resursa i omogućuje mi da iskusim različite procese i teme", iskreno je priznala svoju nedoumicu Tereza Benčić. Iako je karijeru tek počela, komentirala je da kao pripadnica generacije Z ne krije zadovoljstvo kolegama.
"Jako je lijepo imati oko sebe iskusnije kolege koji me mogu usmjeriti, pomoći mi riješiti svaki problem, ali me i uvjeriti da neki problemi nisu tako veliki kako mi se možda čine. U kreiranju hipoteza i pretpostavki tijekom razvoja novih funkcionalnosti, lako je upasti u zamku 'svi razmišljaju kao ja'. U tim je trenucima stvarno korisno imati kolege iz različitih generacija i različitih interesa koji mi mogu dati drukčiju perspektivu. Stvarno se osjećam prihvaćeno i kao da doprinosim sa svojim znanjem i perspektivom", otvoreno je rekla Tereza Benčić.
Danijela Mašić Zorić nije imala iskusnije kolege uz sebe tijekom svojih početaka jer je A1 Hrvatska do 1999. godine bila tvrtka u fazi startupa. Ova kompanija, poznata kao prvi privatni mobilni operator Vipnet, s komercijalnim radom započela je 1. srpnja 1999. Do kraja te godine Vipnet je imao 496 zaposlenih i 150.000 korisnika te je preuzimanjem 48.3 posto tržišta ostvario najbolji ulazak drugog GSM operatora u Europi.
Tijekom godina, A1 Hrvatska uvela je niz inovacija, uključujući prvu korisničku službu koja radi 24/7, prepaid opcije, SMS parking, MMS i videopozive.
"Moj put unutar tvrtke počeo je uz kolege iz Radio Frequency Engineeringa. Kasnije sam prešla u odjel Project Officea, a onda i u Izgradnju mreže. Od samog početka moj je posao bio izrada izvještaja za osiguranje i podizanje kvalitete mreže. U tom periodu radili smo non-stop i gdje je god trebalo pojačanje, prelazili smo iz odjela u odjel kako bismo održali što bolju organizaciju. Tako sam se ponovo vratila u Project Office i na kraju završila u Transformaciji mreže. Bogato iskustvo u kratko vrijeme svakako mi je pomoglo u daljnjem razvoju karijere", prisjetila se Danijela.
Poslodavac koji razumije generacije
A1 Hrvatska kao kompanija pogodna je za razne generacije željne napretka, što potvrđuju i podaci. Naime, osvojila je prvo mjesto kao jedan od najpoželjnijih poslodavaca u ICT i telekom sektoru u Hrvatskoj za 2024. godinu, prema nezavisnom nacionalnom istraživanju "Poslodavac prvog izbora" koje se provodi tijekom cijele godine na portalu MojPosao.
Do nagrade je, između ostalog, došlo i zbog činjenice da A1 Hrvatska ide na ruku zaposlenicima. Naime, kompanija nudi brojne pogodnosti za zaposlenike, poput privatnog vrtića, Flexibaby programa, MultiSport članarine, dodatnog i dopunskog osiguranja te programa pomoći zaposlenicima.
Ipak, svoje mjesto u društvu potvrdila je i društveno odgovornim inicijativama kao što su, primjerice, crowfunding platforma Čini pravu stvar. Ona postoji od 2016. godine te financira projekte udruga preko angažmana ambasadora. Prikupljeno je dosad gotovo 387.000 eura za inicijative koje omogućavaju djeci da vide more, kupnju vozila za osobe s invaliditetom i pružanje besplatnih psihoterapija. Platforma je 2023. redizajnirana kako bi nastavila podržavati zajednicu.
Osim ove inicijative, A1 Hrvatska vodi projekt GigaBEEtno za očuvanje solitarnih pčela, postavljajući hotele za pčele u Zagrebu i Varaždinu. Također, projekt #BoljiOnline nastoji učiniti internet sigurnijim i pozitivnijim mjestom za sve korisnike. Ovi projekti, zajedno s drugim inicijativama, potvrđuju predanost A1 Hrvatska stvaranju bolje zajednice.
Kao kompanija koja u Hrvatskoj djeluje 25 godina, ostavila je trag na korisnike kojima je postala dio svakodnevice, na gospodarstvo i tržište općenito te na svoje zaposlenike, potvrđuju to i zaposlenice Tereza Benčić i Danijela Mašić Zorić.
Iako je između ovih dviju zaposlenica spomenuta generacijska razlika, obje se slažu da ih u radu unutar A1 Hrvatska najviše motivira dobra atmosfera u kolektivu.
"Osim mog tima, koji se uvijek trudi napraviti nešto dodatno, motivira me osjećaj postignuća kada vidim da funkcionalnosti na kojima radimo donose vrijednost korisnicima i da su napravljene slijedeći najbolje prakse. Drago mi je i kada dobijemo službena priznanja poput MIXX Best Website nagrade," objasnila je Tereza. Inače, riječ je o nagradi za najbolju digitalnu platformu ili stranicu, koje je A1 Hrvatska dobitnik 2023. godine.
Zadovoljstvo radom u A1 Hrvatska ne krije ni Danijela Mašić Zorić i nakon 25 godina rada.
"Osobnim uspjehom definitivno smatram svoje odnose u radnom okruženju. Održati pozitivne odnose kroz 25 godina karijere nije lako jer nije sve uvijek med i mlijeko. U kriznim se trenucima stvaraju napetosti i velik je uspjeh ne podleći negativi koja uništava radne odnose i ugrožava uspjeh tvrtke", objasnila je.
Na kraju, iako razlika u generaciji formalno postoji, pripadnica generacije Z Tereza Benčić to uopće ne osjeća.
"Mislim da većina razlika između mene i drugih kolega uopće ne potječe iz toga da smo različitih generacija, više se vidi u količini iskustva i znanju. To znanje se svi uvijek trude prenijeti dalje i vjerujem da će to nastaviti biti trend. Nadam se da će spremnost pružanja savjeta, uskakanja u pomoć i odlično mentoriranje biti vještine koje ću i ja usvojiti i moći primijeniti nekad kasnije u radu s mlađim kolegama," potvrdila je Tereza Benčić.
Sponzorirani sadržaj donose Index i A1 Hrvatska u skladu s najvišim profesionalnim standardima.
bi Vas mogao zanimati
Uvjetima korištenja i Pravilima o privatnosti