Jesu li sponzori preuzeli ovogodišnje Olimpijske igre?
Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
NA ovogodišnjim Olimpijskim igrama u Parizu pobjednički sportaši primaju svoje medalje na pladnjevima Louis Vuitton, a zatim u ruke dobiju i novi Samsung Flip telefon kako bi mogli snimiti pobjednički selfie. Sve to najavilo je novu eru korištenja proizvoda tijekom Olimpijskih igara, trend koji se planira dodatno razviti na sljedećim igrama u Los Angelesu, piše Reuters.
Samsung je za Reuters izjavio da su razgovori s Međunarodnim olimpijskim odborom započeli 18 mjeseci prije Igara kako bi osmislili kampanju za plasman svojih proizvoda.
Nove prilike za promociju
Način na koji su LVMH i Samsung iskoristili Olimpijske igre u Parizu pokazuje kako sponzori traže nove prilike za promociju svojih proizvoda unatoč strogim pravilima o oglašavanju unutar prostora za natjecanja.
Samsung je istaknuo da su ovakvim pristupom htjeli povećati globalnu prepoznatljivost svog novog modela telefona, Galaxy Z Flip6, iako detalji o prodaji od početka Olimpijskih igara nisu objavljeni.
S druge strane, pretrage za LVMH skočile su za 43% u Sjedinjenim Državama tijekom prvog tjedna Igara, prema podacima digitalnog analitičara Captify. Na svečanosti otvaranja, zvijezde poput Lady Gage, Aye Nakamure i Celine Dion nosile su odjeću brenda Dior, koji je također dio LVMH grupe.
Ovaj trend nastavit će se i na idućim Igrama
Tijekom događaja prikazan je i video koji detaljno prikazuje kako Louis Vuitton dizajnira i izrađuje olimpijske kutije za plamen i pladnjeve za medalje. "Pariz je napravio velik korak naprijed i stvorio pravu arenu za brendove", komentirao je Steve Martin, osnivač marketinške agencije MSQ Sport and Entertainment.
Olimpijske igre u Parizu 2024. godine pokazale su kako se sponzori i televizijski prijenosi sve više oslanjaju na proizvode, utjecajne osobe i slavne komentatore poput repera Snoop Dogga kako bi privukli mlađu publiku i proširili tržište.
Međunarodni olimpijski odbor je ovog tjedna izjavio da podržava ovaj trend i pridonosi njegovom razvoju.
Organizatori Igara u Los Angelesu 2028. godine navode da će njihove Igre, s budžetom od 6.9 milijardi dolara, biti privatno financirane kombinacijom sponzorstava, prihoda od ulaznica, televizijskih prava i prodaje robe, bez upotrebe novca poreznih obveznika.
Povećano reklamiranje moglo bi potaknuti rasprave
Povećana prisutnost proizvoda na Olimpijskim igrama u Parizu 2024. vjerojatno će potaknuti rasprave o tome koliko daleko treba ići s njihovim reklamiranjem.
Michael Payne, bivši direktor marketinga Međunarodnog olimpijskog odbora (IOC), upozorio je na rizike prekomjernog oglašavanja. Primjerice, otvoreno izlaganje proizvoda LVMH tijekom ceremonije otvaranja i fotografije pobjednika sa Samsungovim preklopnim telefonima mogli bi prekoračiti granice prihvatljivosti.
"Drugi sponzori mogli bi se zapitati zašto i oni ne mogu biti istaknutiji na dodjeli medalja", rekao je Payne i dodao da je kasnije teško zaustaviti takvu praksu ako se jednom dopusti.
Anne-Sophie Voumard, izvršna direktorica za televiziju i marketinške usluge u IOC-u, naglasila je namjeru organizacije da nastavi s ovim pristupom. "Ovo je smjer kojim namjerno krećemo i vidjet ćete kako će se stvari razvijati u budućnosti", izjavila je Voumard novinarima ovoga tjedna.
Martin Sorrell, osnivač i bivši izvršni direktor globalne oglašivačke grupe WPP, smatra ovaj pomak "ohrabrujućim".
Harry Poole, potpredsjednik za marketinška rješenja u Excel Sports Managementu, istaknuo je privlačnost Los Angelesa kao glamuroznog, bogatog i luksuznog grada za sponzore. "Ne postoji bolje tržište za komercijalizaciju", dodao je Poole.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati