Novi trend na TikToku je underconsumption core, evo o čemu je riječ
Pri kreiranju rubrike Index Shopping nastojimo izdvajati odlične proizvode koji se i nama sviđaju te odlične akcije i popuste. Ne objavljujemo proizvode koje i sami ne bismo kupili ili smatramo da njihova promocija nije u skladu s profesionalnim standardima. Neki proizvodi u rubrici Index Shopping mogu biti sponzorirani.
MNOGI korisnici TikToka promijenili su mišljenje te sada umjesto prekomjerne potrošnje zagovaraju štednju i minimalistički način života.
Kao i ostali korisnici, Meghan Pexton bila je neprestano bombardirana videozapisima influencera koji su joj sugerirali što bi trebala kupiti - poput kompleta za vježbanje i kauča od 4000 dolara - uz životni stil koji prati te predmete, piše New York Times.
Tijekom vikenda za praznik 4. srpnja, kada joj je TikTok prikazivao niz sadržaja s luksuznim scenama iz Hamptonsa u New Yorku, Meghan je dosegla svoju granicu. "Je li itko već umoran od ere influencera?" upitala je svoje pratitelje na TikToku.
"Ne mogu više. Ne mogu gledati videozapise ljudi koji idu na pilates u 5 ujutro, piju zelene napitke i temeljac, hodaju po gradu, šalju e-mailove i odlaze u Hamptons na praznike."
Nije bila jedina.
Korisnici TikToka isprobavaju nešto novo
Nakon godina slušanja savjeta o tome što trebaju kupiti, korisnici TikToka isprobavaju nešto novo: kupuju i koriste samo ono što im je stvarno potrebno. Trend "underconsumption core" smatraju najnovijim korakom udaljavanja od kulture influencera.
Umjesto savršeno organiziranih polica hladnjaka, torbica s najnovijim proizvodima i praćenja modnih trendova, korisnici sada objavljuju slike običnih ormara, rabljene odjeće koja traje godinama te minimalnih kolekcija šminke i proizvoda za njegu kože.
Da, normalnost je sada u trendu. Ipak, neki smatraju da je to samo jedan od odgovora na razdoblje ekonomskih teškoća.
Mnogi od takvih videozapisa nastoje romantizirati korištenje onoga što već imate, recikliranje te korištenje proizvoda do kraja prije nego što se prijeđe na sljedeći. Obično su popraćeni pjesmama Nore Jones.
Trend je proizašao iz "de-influencinga", u kojem kreatori sadržaja dijele negativna iskustva s trendovskim i viralnim proizvodima te savjetuju pratiteljima da ih ne kupuju.
Korisnici TikToka navode nekoliko razloga zašto se okreću od preporuka influencera. Mnogi su izjavili da nije realno ni moguće živjeti kao influenceri koje prate, dok su drugi istaknuli ekonomske poteškoće ili želju za održivijim načinom života.
"Ipak, u svijetu u kojem sve postaje trend - i dodavanje riječi 'core' na kraj bilo koje riječi može ju pretvoriti u trend - ovaj najnoviji pokret može se smatrati dijelom šireg obrasca potrošnje koji postoji već 50 godina", izjavio je Brett House, profesor ekonomije na poslovnoj školi Sveučilišta Columbia.
Nakon ekonomske krize dolazi do trenda povratka osnovama
Prema Houseu, nakon velikih ekonomskih padova, koji se obično događaju svakih desetak godina, dolazi do trenda povratka jednostavnosti i osnovnim stvarima. Naprimjer, tijekom financijske krize 2008. godine ljudi su se okrenuli rukotvorinama umjesto masovnoj proizvodnji velikih brendova.
Nedavni ciklus potrošnje započeo je "osvetničkom potrošnjom" nakon ukidanja lockdowna, kada su ljudi počeli kupovati veće količine proizvoda kako bi nadoknadili propušteno tijekom pandemije covida-19.
"Nakon tog razdoblja intenzivne potrošnje pojavio se trend 'vibecession', odnosno zabrinutost potrošača zbog ekonomske situacije. Kao rezultat tih promjena mnogi ljudi su počeli smanjivati svoje troškove, što je dovelo do trenda underconsumption core", objasnio je House.
House je izjavio da smanjenje potrošnje ne znači da potrošači troše premalo, već pametnije i promišljenije. "Ne radi se o nečemu novom, osim što dajemo različite nazive promjenama u potrošačkom ponašanju, koje uzrokuju ekonomske promjene. Brzo prelazimo s jednog trenda na drugi", rekao je.
Gospođa Wiebe, 30-godišnja menadžerica za komunikacije u pravnoj neprofitnoj organizaciji u Ohiju, počela je obraćati pažnju na svoje potrošačke navike krajem prošle godine. Sada se smatra de-influencericom i snima videe u kojima ističe proizvode koji su nepotrebni.
"Jako sam uzbuđena što je ovo postalo trend u posljednje vrijeme jer je to dobar način da se pokaže kako prekomjerna potrošnja nije norma za većinu ljudi", rekla je Wiebe u intervjuu za Times. "Underconsumption core odbacuje kulturu influencera te tvrtke koje stoje iza njih i koje nas uvijek pokušavaju natjerati da kupujemo i trošimo više", rekla je.
"Održivost je način života, a ne nešto što možete kupiti"
Hannah Siegel, 28-godišnjakinja koja radi na pola radnog vremena kao direktorica dječjih aktivnosti u crkvi, rekla je da ih je inflacija natjerala da se na neki način vrate u prošlost i cijene stvari kakve su nekad bile.
"Mislim da ljudi jednostavno uživaju u sporijem tempu života i ne traže stvari koje bi ih ispunile. Postaju kreativniji", izjavila je. Također žele biti drugačiji, dodala je Siegel. "Umorni smo od pokušaja da izgledamo kao svi ostali", rekla je. "Potpuno bijela kuća je bezdušna i dosadna - želimo boje, uzorke i više karaktera."
"Zbog povećane zabrinutosti oko klimatskih promjena i troškova života, prikaz bogatstva kakav je nekad bio poželjan sada djeluje neosjetljivo i izvan dodira sa stvarnošću", rekla je za Times Jade Taylor, kreatorica TikToka koja objavljuje o održivoj modi.
Neki koji zagovaraju koncept underconsumptiona možda ne shvaćaju poantu - uključujući one koji još uvijek predlažu proizvode za kupnju kao dio trenda, bacaju još uvijek korisne proizvode i dijele snimke kolekcija čaša za vodu.
Ipak, Taylor je rekla da pozdravlja underconsumption kao trend ako može potaknuti više ljudi da žive održivo. "Underconsumption se vatrom bori protiv vatre, istovremeno naglašavajući činjenicu da je održivost način života, a ne nešto što možete kupiti."
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati