Zagrepčani prešli na novi model parkiranja. "Sada sam lakše našla mjesto"
U POSLOVNICI Zagrebačkog holdinga jučer je bila velika gužva. Na redomatu smo odabrali opciju "parking" i dobili listić s brojem. Ispred nas su u redu bile 82 osobe. I to je još dobro, kažu nam ljudi koji u ponedjeljak, jedini dan kad poslovnica Holdinga u Vukovarskoj ulici radi do 19 sati, nisu stigli doći na red. Tada je, kako nam kažu, u redu bilo 300 ljudi.
"Čekao sam sat i pol, to je još dobro kako je bilo u ponedjeljak. Tada sam dobio kaznu jer nisam mogao kupiti kartu u aplikaciji ZagrebParkinga, kao što inače kupujem. Parkirališna karta mi je istekla u subotu, a u ponedjeljak u 7 ujutro mi je već napisana kazna. U Holdingu su mi rekli da ju moram platiti, rekli su da sam mogao doći u subotu produžiti parkirališnu kartu", ispričao nam je jedan mladić koji je izlazio iz poslovnice Holdinga.
Razlog za gužve novi je režim parkiranja u glavnom gradu koji je u ponedjeljak stupio na snagu, blokovski režim za nositelje povlaštenih parkirališnih karata (PPK), odnosno stanare. PPK su tako prestale vrijediti za cijele parkirališne zone (prvu, drugu i treću) i sad vrijede za samo jedan blok u zoni.
"Koji blok da odaberem?"
Oni koji žive na granici bloka mogu kupiti kartu za susjedni blok ako se on nalazi u istoj ili nižoj (jeftinijoj) zoni parkiranja, no moraju se odlučiti samo za jedan blok. Upravo su ti stanari i najnezadovoljniji novim režimom, pogotovo s obzirom na to da im je parking jako teško naći u bilo kojem bloku, pa ne znaju koji bi trebali odabrati.
"Živimo kod ruba bloka 5, blizu bloka 4. Kada nismo uspjeli naći parking u blizini svoje zgrade u prvoj zoni, parkirali bismo se u drugoj zoni, koja je sada blok 4. Inače nam je jako teško naći parking, znamo kružiti oko zgrade i po pola sata. Ne znamo kako bismo sada trebali odabrati u koji ćemo blok", komentirao nam je jedan stanar Prilaza Gjure Deželića.
"Čini mi se da je blok 2 posebno zakinut"
Žale se i stanari koji su po novom pripali bloku 2. Jedna nam je stanarka objasnila da mnoge ulice u tom bloku uopće nemaju parking, a neke su pretvorene u pješačke zone.
"Taj blok mi se čini posebno zakinut. Nije nam lakše pronaći parking, kaos u kaosu. Imam invalidsku kartu. Taj tren kad se maknem s invalidskog mjesta, dođe i parkira se bilo tko od bilo kuda i stoji danima. Ako nije to, onda su građevinari uzurpirali baš invalidska mjesta jer ta im baš najviše odgovaraju. U većini slučajeva nema radova na tom mjestu, ali parking ne možeš koristiti i pritom se nitko nije sjetio izmjestiti ga, pa da invalidi ne budu zakinuti.
Nakon što se Stara Vlaška pretvorila u pješačku zonu bez alternative za nas vozače, pogotovo one koji žive u sjevernom dijelu, ovo je sad točka na i. I moram spomenuti kako vozače bicikla, romobila i ostale nitko nigdje ni za što ne kažnjava", rekla nam je.
"Generalno, ništa se nije promijenilo"
Nezadovoljna je i jedna naša sugovornica iz Medulićeve. "Kartu sam kupila, umjesto na webu, na šalteru, i čekala sam tri sata. Nema nikakve promjene jer parkinga nema dosta. Pola Medulićeve ulice je zauzeto skelama, imamo 51 mjesto na 250 stanova. U Medulićevoj je od 106 mjesta 56 konstantno zauzeto. 17 je za invalide i 7 zauzeto (ambasada, Obrtnička komora, policija, udruga slijepih). Više od 50 posto ulice je za nas neupotrebljivo.
Niže dolije je bio kafić kojem su maknuli terasu, no sada su dali restoranu koji ima terasu na cesti, a nikada ju nije imao. Generalno, ništa se nije promijenilo. Model je tragičan. Nitko se ne bavi izgradnjom, samo oduzimanjem. Ja dolazim doma svaki dan oko 17:30, nekad mi treba 15 minuta da nađem parking, nekad 45, za vrijeme adventa sat i pol. Jednom sam ostala bez benzina kružeći po kvartu", rekla nam je Ksenija Remenar Vekić.
"Danas sam ponovo našla mjesto, treba pričekati"
No, ima i onih koji nisu nezadovoljni novim modelom. "Živim u centru, blizu Branimir centra. Petkom i subotom je noćna mora naći parking. Ja podržavam novi model parkiranja, za stanare je to dobro. No, ono što Grad uvijek radi je da plasiraju lažne informacije, pa su ljudi nezadovoljni. Rekli su da su povećali broj parkirnih mjesta, ali povećali su i broj podzemnih spremnika za smeće, pa su ta mjesta izgubljena", rekao nam je jedan sugovornik kojeg smo sreli ispred poslovnice Holdinga.
Pričali smo s još jednom stanarkom centra koja nije u potpunosti nezadovoljna novim modelom. "Danas sam ponovo našla mjesto, prije je to bila nemoguća misija. Mislim da je to kratko vrijeme od uvođenja do ovih dana. Ja bih pričekala još koji dan, nakon Svih svetih. Činjenica je da su stanari centra zakinuti, ne znam je li ovo prava riječ, za ne baš male novce. Moramo držati svoje pozicije u bloku i moramo dodatno plaćati za kretanja po gradu. Ali možda je to djelomično rješenje problema kretanja po gradu i parkiranja", poručila je.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati