Bio je jedan od najvažnijih modela Audija. Prije 50 godina spasio je Volkswagen
IZUZETNO kompaktni i lagani Audi 80, koji je ušao u proizvodnju prije više od 50 godina, impresionirao je kupce svojim sportskim upravljanjem i niskom potrošnjom goriva, što ga je učinilo idealnim automobilom u vrijeme naftne krize 1973. godine.
S prvim modelom Audija 80 iz 1972. godine, interno poznatim kao "B1", tvrtka sa sjedištem u Ingolstadtu lansirala je moderan i pouzdan obiteljski automobil. Ovaj model utemeljio je danas izuzetno popularnu B seriju, koja je postala pionir inovativne tehnologije i trendseter. Audi 80 bio je prvi model brenda s četiri prstena koji je dosegao milijunsku tiražu, s više od 12.5 milijuna proizvedenih primjeraka u serijama od B1 do B9.
Osnivač novog segmenta
Audi 80 imao je svjetsku premijeru 1972. godine, u godini Ljetnih olimpijskih igara u Münchenu. U srpnju iste godine predstavljen je medijima, a u rujnu dilerskoj mreži. Model B1 postavio je temelje za novi tržišni segment "kompaktnih limuzina".
Kompaktna limuzina srednje veličine zaokružila je tadašnji asortiman Audija. Inovativna tehnologija ovog modela, poput modularnog dizajna, značajno je doprinijela razvoju drugih modela Volkswagen Grupe, uključujući prvi VW Passat. Njegov četverocilindarski motor s OHC tehnologijom bio je osnova i za Golf te Scirocco. Audi 80 spasio je Volkswagen tijekom krize sedamdesetih godina, postavši model za masovnu zaradu od devedesetih nadalje, piše Klix.ba.
Lagan i štedljiv
Pod vodstvom glavnog inženjera Ludwiga Krausa, svaki je dio automobila bio dizajniran za smanjenje mase bez ugrožavanja kvalitete i čvrstoće. Tako je osnovni model Audija 80 s dvoja vrata imao masu od samo 835 kilograma, što je zajedno s malom potrošnjom goriva učinilo ovaj automobil idealnim u razdoblju energetske krize. Godine 1973. osvojio je nagradu Automobil godine.
Ovaj model postao je i platforma za inovacije koje su obilježile Audijev identitet, uključujući TDI motore, quattro pogon, DSG mjenjače i sportske diferencijale. Njegovi petocilindarski turbo motori postavili su temelje za prvi RS model.
Tehnička inovacija
S međuosovinskim razmakom od 2.47 metara i duljinom od 4.18 metara, Audi 80 bio je kompaktan i funkcionalan. Sustav ovjesa uključivao je McPherson podupirače i torzijsku osovinu, dok su hidraulične kočnice s dijagonalnim rasporedom osiguravale visoku razinu sigurnosti. Motori s pogonom na zupčasti remen nisu zahtijevali održavanje, a nudili su snagu od 55 KS do 100 KS.
Milijunska tiraža
Zahvaljujući novoj generaciji OHC motora, Audi 80 postao je prodajni hit. Do 1978. godine proizvedeno je više od milijun primjeraka modela B1. Zbog velike potražnje, proizvodnja je proširena na Volkswagenove tvornice u Wolfsburgu i Emdenu.
Godine 1973. sportski potencijal serije B1 demonstriran je konceptnim kupeom Asso di Picche, koji je dizajnirao Giorgio Giugiaro. Kasnije iste godine, Audi 80 GT ulazi u proizvodnju, a 1975. ga zamjenjuje model Audi 80 GTE sa 110 KS, koji nagovještava budući sportski smjer marke.
Evolucija do Audija A4
Audi 80 proizvodio se u četiri generacije (B1 do B4) sve do 1994./1995. godine, kada ga zamjenjuje Audi A4 (B5). S ovim modelom Audi uvodi novu nomenklaturu. Posljednja generacija, B9, dostupna je u različitim izvedbama – kao limuzina, Avant, S i RS modeli te A5 Coupe, Sportback i Cabriolet.
Audi 80 ostaje simbol inovacija i uspjeha, cementirajući svoj status kao ključni model u povijesti automobilske industrije.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati