Što znači biti "profesionalno zločest"? Savjeti kako se zauzeti za sebe na poslu
EMILY Rezkalla, karijerna savjetnica iz Vancouvera, pokrenula je raspravu na TikToku o ravnoteži između odlučnosti i profesionalnosti na radnom mjestu. Rezkalla, koja već više od pet godina radi kao savjetnica, pozvala je svoje pratitelje da se riješe pretjerane popustljivosti i prigrle odlučnost na početku nove radne godine.
"Uvijek će postojati netko tko će vas smatrati teškim"
"Vrijeme je da postanete 'zločesti' na poslu jer ste, dragi moji, bili previše ljubazni i popustljivi 2024. godine", izjavila je Rezkalla u TikTok videu. Pojašnjavajući svoj stav, dodala je: "Kada kažem 'zločesti', mislim na asertivnost, izravnost, izražavanje mišljenja... Uvijek će postojati netko tko će vas smatrati teškim, ali ako mjerite uspjeh prema tome koliko vas ljudi vole, ostat ćete popustljivi i pasivni. Zar to nije odbojno?"
Rezkalla, koja je napustila tradicionalnu korporativnu ulogu kako bi se u potpunosti posvetila karijernom savjetovanju, razgovarala je za Newsweek o svom profesionalnom putu i razlozima zašto dijeli ovaj savjet sa svojih više od 200.000 pratitelja na TikToku.
"Biti profesionalno zločest"
Rezkalla ovu filozofiju naziva "Biti profesionalno zločest". Ne radi se o nepristojnosti, naglašava, već o tome da budete "objektivni, konstruktivni, izravni i asertivni - sve one kvalitete koje ljudi izbjegavaju jer previše prioritiziraju tuđu ugodu nauštrb vlastitog rasta", objašnjava. Video je pregledan više od dva milijuna puta te je izazvao raspravu. "Čim sam postala 'zločestija' na poslu, svake godine dobivala sam promaknuće. Neki me vole, drugi me mrze", jedan je od komentara.
"Dvije sam godine bila 'fina' prema nekim kolegama, samo da bih saznala kako iza mojih leđa govore da u poslu puno odugovlačim. Nikada nećete zadovoljiti sve, pa se usredotočite na sebe", "Iako ne idemo na posao sklapati prijateljstva, ljudi koji su ovakvi nisu voljeni; oni se samo toleriraju radi profesionalnosti i održavanja mira", komentirali su.
Koji su rizici?
Timothy Glowa, osnivač HR Braina, upozorio je da asertivnost, ako se primijeni pogrešno, može narušiti radne odnose i kulturu na radnom mjestu. Istaknuo je da pretjerana ili neprilagođena asertivnost može povećati tjeskobu kod zaposlenika te ugroziti vašu reputaciju.
Rezkalla priznaje ove rizike, naglašavajući da asertivnost mora biti profesionalna i prilagođena situaciji. "Biti 'profesionalno zločest' znači zalagati se za sebe i postavljati granice, ali bez narušavanja profesionalnosti ili odnosa", savjetuje.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati