IGH i Tehnika neće graditi autocestu u Crnoj Gori, ali Konstruktor bi mogao biti podizvođač
Tekst: J.C.
Foto: Arhiva
ZAHVALJUJUĆI neslužbenim informacijama iz Crne Gore da je hrvatski konzorcij ponovno u igri za izgradnju autoceste Bar-Boljare, trgovanje dionicama IGH i Tehnike na burzi jutros je drastično skočilo. Firma Jure Radića stoga je bila primorana očitovati se o cijeloj priči i priznati da je "posao stoljeća" za njih prošlo svršeno vrijeme.
IGH i Tehnika u Crnoj Gori ipak neće graditi, ali to ne znači da je i Konstruktor (čijim se dionicama na burzi ne trguje) sasvim ispao iz igre. Naprotiv, ova firma tvrdi da je već uplatila 500.000 eura potrebnih jamstava za dionicu od 170 kilometara te navodi da će dodatnih 1,6 milijuna uplatiti uskoro.
Jamstva je Konstruktor navodno nabavio od kineske banke Exim. No, u novom odnosu snaga Konstruktor ne bi bio na čelu konzorcija koji će graditi autocestu u Crnoj Gori, već bi nastupio isključivo kao podizvođač. Ovakav rasplet situacije nameće se zbog problema u koje su Crnogorci ušli tijekom pregovora s izraelsko-grčkim konzorcijem koji je bio drugoplasirani na javnom natječaju.
Oni ne žele spustiti svoju cijenu, koja je za milijardu eura bila veća od ponude hrvatskih građevinara, dok im Crnogorci takvu svotu ne mogu platiti. Zbog toga je crnogorski ministar prometa Andrija Lompar danas najavio da će oko izgradnje autocesta uskoro doći do nekih promjena, čime se otvara prostor za sudjelovanje svima koji su bili u javnom natječaju.
Ukoliko grčko-izraelski konzorcij AKTOR ne pristane spustiti cijenu u nastavku pregovora, Konstruktor bi se mogao vratiti u igru. I to najvjerojatnije kao podizvođač u sklopu jedinstvene ponude za sve tri dionice autoceste, što bi, prema izjavi crnogorskog ministra prometa, bili spremni financirati i Europska investicijska banka i Europska komisija.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati