Stupica u stupici: DORH ispituje bušenje tunela na cesti Makarska - Vrgorac
Foto: Ivo Ravlić / Cropix
HRVATSKE CESTE već tjedan dana taje za koliko će Viadukt bušiti tunel na predjelu Stupica! Prvo su tražili da sačekamo sklapanje ugovora sa izvođačem, što je i napravljeno prošlog četvrtka, dan uoči početka radova, a onda su - zašutjeli.
HC optužuje za klevetanje, a taje ugovor sa Viaduktom
Glasnogovornica Ivana Bekavac u petak je molila za malo strpljenja, da bi u ponedjeljak lakonski rekla kako od traženih podataka nema ništa. "Sazvat ćemo tiskovnu konferenciju na kojoj ćete dobiti sve potrebne informacije", kazala nam, i to nakon što je Index optužila za klevetanje.
Nije nam bilo jasno zašto se oklijeva sa informacijama i zašto sad tiskovna, kad smo upit postavili prije tjedan dana. "Ima još novinara koji se raspituju, niste jedini", imala je Bekavac spreman odgovor.
Čudi kako uz toliki interes javnosti i propitivanje posla na Stupici u Saboru, HC još uvijek šuti. Što im je sad? Zar ne znaju što su napisali u ugovoru sa Viaduktom, tvrtkom kojoj je posao povjeren ne javnim, već pozivnim natječajem?
Za Kalmetu politiziranje, a za članove Uprave HAC-a zatvor!
U međuvremenu se oglasio i ministar Božidar Kalmeta. Našao je za shodno komentirati istup svog starog oponenta Ivice Pančića, koji na Kalmetine muljaže upozorava već godinama. "Pa ako se slučaj toliko ispolitizira, onda ćemo ići na raspisivanje javnog natječaja", bubnuo je ministar čiji sektor ima najveći broj korupcijskih afera.
Nevjerojatan je taj diskurs ministra Kalmete. Njemu je vjerojatno ispolitizirano i ponovno pritvaranje bivših članova Uprave HAC-a Prskala i Lovrinčevića, koji sjede u ćeliji zbog bušenja žive stijene na odmorištu Ploče.
Upravo identičan postupak pod krajnje netransparentnim uvjetima događa se i na Stupici. I ovdje se, kao i u slučaju odmorišta Ploče, bira puno teže i skuplje rješenja problema.
Sanacija ceste za trećinu cijene izgradnje tunela
Zlatko Marinović, magistar građevine iz Makarske, drži da se uklanjanje gromade sa ceste te sanacije cijele padine može obaviti za trećinu cijene izgradnje tunela. Kaže da se ta padina i stijena ionako moraju riješiti, čak i u slučaju gradnje tunela, i to zbog opasnosti koja prijeti kućama u podnožju! Tako svako računica oko jeftinije gradnje tunela naprosto gubi smisao.
Stručnjaci Radićevog IGH nekim su čudom došli do potpuno drugačijeg rezultata. Njima se čini da je jeftinije bušiti brdo, nego ukloniti stijenu sa ceste. Koliko je to točno jeftinije, nismo uspjeli doznati zbog šutnje Hrvatskih cesta. Zbog istog razloga ne znamo ni koliko je Viadukt bio povoljniji od ostalih ponuđača.
Šutnja u HC-u zbog DORH-a?
Sa dokumentacijom Stupice od ovog tjedna raspolaže i Državno odvjetništvo. I njih je privukla genijalna zamisao ministra Kalmete o probijanju tunela. Pažnja DORH-a vjerojatno i jest razlog šutnje Hrvatskih cesta, što samo po sebi dosta kazuje. Ako su zaista toliko uvjereni da je sve po zakonu i pošteno, zašto šute?
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati