Lorencin odabrao milijun kuna skuplju ponudu!
Foto: Dragan Matić/Cropix
HRVATSKA turistička zajednica kojom predsjedava ministar turizma Dario Lorencin, odabrala je milijun kuna skuplju ponudu za izradu Strateškog plana hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020.
Na nedavnoj sjednici HTZ-a kojoj je predsjedavao ministar Lorencin, prihvaćena je ponuda tvrtke AHR Asesores en tourismo, Hoteleria y Recreacion iz Barcelone u zajednici ponuditelja s tvrtkom Horwath consulting iz zagreba koju vodi dr. Miroslav Dragičević, u iznosu od 3.781.500,00 kuna bez PDV-a, odnosno 4.551.000,00 kuna s PDV-om.
Druga ponuda, renomirane svjetske tvrtke A.T. Karney, iznosila je 2.697.000,00 kuna bez PDV-a, odnosno milijun kuna manje od odabrane ponude. Treći ponuđač, tvrtka Kohl i partneri eliminirana je zbog nepotpune dokumentacije. Zanimljivo je, kako je njihova ponuda bila samo 81 tisuću kuna manja od one španjolsko-hrvatskih ponuditelja i iznosila je 3.700.000,00 kuna.
Već lani su pričali tko će dobiti!?
U kuloarima turističke zajednice već se lani govorilo da bi tvrtka "Horwath consulting" mogla dobiti spomenuti posao, jer je sudjelovala i u izradi strateškog plana za turizam od 2010-2014. Miroslav Dragičević, voditelj "Horwath consultinga" za Hrvatsku, poznat je i po javnom zalaganju za spašavanje svojevremeno bankrotirane tvrtke Adriatica.net novcem državnih tvrtki. Isti je turistički ekspert izradio i godišnji marketinški plan hrvatskog turizma za 2013., po cijeni od 600 tisuća kuna bez PDV-a.
Predsjednica HTZ-a Meri Matešić, za Index tvrdi kako je natječaj za Strateški marketinški plan hrvatskog turizma za razdoblje 2014.-2020. proveden putem otvorenog postupka nabave, sukladno kriteriju ekonomski najpovoljnije ponude, a ne kriterija najniže cijene. Kriteriji evaluacije ponuda jasno su naznačeni natječajnom dokumentacijom, jednako kao i procijenjena vrijednost nabave. Trinaest najpoznatijih europskih kuća koje se bave consultingom u turizmu bilo je pozvano javiti se na predmetni međunarodni natječaj. Na natječaj su stigle tri ponude, od kojih je jedna bila nevažeća uslijed nezadovoljavanja propisanih tehničkih uvjeta, dok ponuditelj A.T. Kearney nije priložio dokaz o provedbi niti jednog strateškog marketinškog plana za vodeće turističke zemlje. Konzorcij THR/Horwath priložio ih je sedam, gdje se u reference osim same Hrvatske, ubrajaju i vodeće turističke zemlje Mediterana, poput Španjolske i Grčke.
Sveobuhvatne reference konzorcija THR/Horwath consulting puno su šire te obuhvaćaju više od 30 turističkih marketinških planova i projekata za glavna svjetska turistička odredišta. Na sjednici Turističkog vijeća održanoj 27. lipnja 2013. jednoglasno je prihvaćeno obrazloženje i prijedlog stručnog povjerenstva pa je Hrvatska turistička zajednica zadužena za potpis ugovora s izvršiteljem te za daljnje vođenje projekta. U obrazloženju HTZ-a povodom odabira izvođača Strateškog plana hrvatskog turizma stoji kako bi navedeni plan trebao definirati cjelokupni okvir strateškog i operativnog djelovanja HTZ-a u pogledu strategije brenda, strategije marketinga po prozivodima, tržišne komunikacije , distribucije i prodaje vrijednosti.
Drugi ponuđač, američka tvrtka A.T. Kearney, koja po tvrdnjama HTZ-a nije imala dovoljno referenci za dobivanje natječaja iako je njihova ponuda bila milijun kuna niža, ubraja se u 10 najvećih konzultantskih tvrtki na svijetu. Osnovana je 1926. u Chicagu, a osim u Americi djeluje i u 45 ureda u Evropi, Aziji i na Bliskom Istoku i već godinama je strateški partner najpoznatijoj globalnoj konzultantskoj tvrtci McKinsey&Company.
U tijeku je i restrukturiranje HTZ-a koje je uznemirilo duhove zaposlenika jer se započelo s otkazima, a zaposleno je i 14 novih djelatnika. S raznih strana mogu se čuti kritike da vrhunac turističke sezone nije dobro razdoblje za restrukturiranje HTZ-a, dok mnogi turistički stručnjaci kritiziraju način na koji je pripremljena ova turistička sezona u Hrvatskoj.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati