Facebook uvodi tri velike promjene: Dogodit će se značajan pad posjeta i prometa
Foto: Shutterstock
NESREĆA nikad ne dolazi sama, pa se tako uz "mobilegeddon", sve češće spominje i "Facebookgeddon". Posljednjih godinu i pola velik broj oglašivača i administratora stranica na Facebooku imalo je koristi od vala prometa koji je na njihove stranice stizao putem društvenih mreža. Nakon što bi na Facebooku objavili sadržaj s linkovima, tisuće a u nekim slučajevima i milijuni korisnika Facebooka bi ih vidjeli i dijelili dalje.
Isto tako, vlasnici Facebook stranica su znali da to neće potrajati i bili su u pravu. Facebook je najavio tri velike izmjene u svom algoritmu koje će rezultirati u izmjenama redoslijeda objave novosti na Facebooku, ali i donijeti značajan pad posjeta stranica, piše Business Insider.
"Želimo vas obavijestiti o promjenama koje će možda utjecati na promet oglašivača i medija", istaknuo je Max Eulenstein, produkt menadžer iz Facebooka, dok je Lauren Scissors iz službe za iskustvo korisnika na blogu napisala da će se u nekim slučajevima dogoditi smanjenje u broju ljudi koji vide određenu objavu te promet prema stranicama.
Ovo su tri velike promjene koje su najavili Scissors i Eulenstein:
1. Korisnici Facebooka će moći vidjeti više od jednog posta zaredom s istog izvora na naslovnici. Dosada to algoritam nije dopuštao. Iz Facebooka poručuju da su "olabavili" ovo pravilo kako bi korisnici koji ne vide mnogo sadržaja mogli vidjeti više.
2. Facebook će na naslovnici prioritizirati sadržaj koji objavljuju prijatelji. "Druga izmjena će osigurati da sadržaj koji objavljuju vaši prijatelji, poput fotografija, videa, ažuriranja statusa i linkova, bude pozicioniran više na naslovnici, kako bi se smanjila mogućnost da ga ne vidite", pojasnili su iz Facebooka. Dodaje se kako ćete i dalje vidjeti sadržaj organizacija i stranica koje vam se sviđaju.
3. Facebook će početi skrivati postove koji otkrivaju što su vaši prijatelji lajkali ili komentirali. Time se želi umanjiti neposredni utjecaj oglašivača i medija. "Ova promjena će omogućiti da se te objave prikazuju niže na naslovnici ili da se uopće ne prikazuju", ističu iz Facebooka.
Prva promjena algoritma oglašivačima će donijeti koristi, jer će korisnici moći vidjeti više od jedne njihove objave. Druge dvije promjene razlog su im za zabrinutost. Ukratko, ako netko više voli objave svojih prijatelja, od onih oglašivača, ubuduće će vidjeti više objava prijatelja, a manje raznih stranica. Treća izmjena mogla bi najviše utjecati na broj ljudi koji vidi neku objavu, s obzirom na to da će se smanjiti broj ljudi koji je neposredno vide. Glasnogovornik Facebooka rekao je da će se ove promjene događati narednih tjedana.
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
bi Vas mogao zanimati