Vodič za navijače: Kako bojkotirati FIFA-u, ali zadržati ljubav prema nogometu
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: Twitter
U SRIJEDU je FIFA doživjela najveći udarac u svojoj povijesti. Masovno hapšenje vodećih ljudi krovne nogometne organizacije zbog reketarenja, iznuda, pranja novca, mita, korupcije, odnosno organiziranog kriminala, dovelo je u pitanje budućnost same FIFA-e, ali je i izazvalo golemo ogorčenje nogometnih zaljubljenika širom svijeta.
The Independent je donio zanimljiv vodič za nogometne navijače u kojem ih kroz nekoliko točaka savjetuje kako se postaviti prema aktualnim događanjima.
Ako ste mislili otići na Svjetsko prvenstvo, nemojte
Naravno, lakše je to reći nego napraviti, premda su Mundijali kruna svega što nogomet nudi, najveći udar na blagajnu FIFA-e bio bi bojkot Svjetskih prvenstava 2018. i 2022., jer čak 93 posto svih prihoda FIFA-e povezano je na ovaj ili onaj način s Mundijalima. "Guska sa zlatnim jajima", kako je opisao Sepp Blatter.
Bojkotirajte i kvalifikacije za Svjetsko prvenstvo
FIFA posjeduje i sva prava emitiranja kvalifikacijskih utakmica, a prihodi koji su se slili u njihovu blagajnu u posljednjih deset godina su se udvostručili. Zarada koja je 2004. iznosila 385 milijuna dolara lani se povećala na 742 milijuna.
Izbjegavajte kupovinu igara i svih suvenira s logom FIFA-e
Ogroman novac Blatter i društvo ubiru od video igrica i sličnih suvenira koji imaju FIFA-inu licencu. U periodu od 2007. do 2010. zarada od tih proizvoda iznosila je 37 milijuna dolara, dok čak osam milijuna dolara FIFA godišnje ubire od lopti s njihovim logom.
Ignorirajte sponzore i tvrtke povezane s FIFA-om
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Ogroman novac FIFA svake godine izvlači od svojih poslovnih partnera, koji masno plaćaju da bi bili njeni sponzori. Najbolji je primjer Sonyja koji je za osam godine vjernosti FIFA-i uplatio čak 280 dolara godišnje. Uz Sony, najjači FIFA-ini ''igrači'' u poslovnom svijetu su i Adidas, Coca-Cola, Visa, Gazprom i Hyundai, dok su pokrovitelji Mundijala i McDonald's te Budweiser.
Ipak, ako baš ne možete promijeniti svoje navike, odbaciti korištenje kreditnih kartica koje godinama posjedujete ili ako ne možete zamisliti mogućnost da tu i tamo ne popijete hladnu Coca-Colu, možete barem izvršiti pritisak na upravna tijela tih tvrtki da one revidiraju svoje ugovore s pokvarenom FIFA-om.
Ovo su adrese preko kojih možete kontaktirati navedene firme i upozoriti ih:
Coca-Cola: Email consumerresponse@cokecce.com ili tweet @COcaColaCo
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Adidas: Contact here ili tweet @adidas
Visa: Email enquiries.europe@visa.com ili tweet @visa
Gazprom: Email gazprom@gazprom.ru ili tweet @GazpromFootball
Hyundai: Contact here ili tweet @hyundai_global
Tekst se nastavlja ispod oglasa
McDonald’s: Contact here or tweet @McDonalds
Budweiser: Contact here ili tweet @Budweiser
Ali, nemojte nikad prestati voljeti nogomet
Nogomet nije FIFA, niti se on igra zbog zarade nogometne mafije.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati