Boris Dežulović piše za Index: Jebala vas repka!
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Montaža Index
CIJELA ova zajebancija s reprezentacijom, savezom i ligom mene podsjeća na onu od prije nekoliko godina, kad je Todorićev Agrokor kupovao slovenski Mercator, i kad su ljubljanski liberalno-korporativni mediji vrištali o rasprodaji Slovenije, a hrvatska liberalno-korporativna braća likovala nad Todorićevim preuzimanjem slovenskog trgovačkog lanca, prikazujući to kao veličanstvenu pobjedu hrvatskog kapitala u gostima, baš kao da je titulom najveće tvrtke u mitološkoj Regiji i naslovom najbogatijeg Regijoslavena Todorić s Agrokorom uzeo Ligu prvaka.
Nema suštinske razlike između navijanja za Todorićev Agrokor i Mamićevu ''Repku''
Mjesecima smo zajedno s nabrijanim medijima i zapjenjenim ekonomskim analitičarima u televizijskim studijima pratili tu uzbudljivu utakmicu, navijali za Agrokor i jebali majku pokvarenim slovenskim fićfirićima što su kmečali na svaki Todorićev malo muškiji start, stvarali nepodnošljiv pritisak na suce i na sve načine pokušavali nam ukrasti pobjedu čistu kao suza. Nedostajalo je još samo da na Rivi ili Jelačića placu osvanu Karlovačko-korneri, navijački šatori u kojima bismo pratili izravan prijenos iz Ljubljanske burze, da na koncu u tijesnim majicama na crvene kvadratiće pijani od sreće i piva poskačemo u more i fontane, slaveći uvjerljiv trijumf Agrokora i osvetu za Piranski zaljev.
Nema, naime, suštinske – nema zapravo ni fizičke - razlike između navijanja za Agrokor i hrvatsku nogometnu reprezentaciju. Potpuno jednako je snažni Todorićev Agrokor nacionalni interes kao što je to nogometna reprezentacija, i potpuno jednako je Hrvatski nogometni savez Mamićev privatni koncern kao što je Agrokor Todorićev.
Dinamo je Tisak, Rijeka je Mercator, a svi ostali su poljoprivredni kombinati
Posve jednako reprezentacija je u tom koncernu ono što je Todoriću Konzum: Dinamo u toj podjeli dođe otprilike Tisak, dnevni izvor svježe gotovine, Rijeka bi, recimo, bila Mercator, a ostali seoski klubovi HNL-a poljoprivredni kombinati što reprezentaciju opskrbljuju govedinom i svinjetinom za izvoz. Davor Šuker poslušni je predsjednik Upravnog odbora, Ante Čačić pouzdani, vrijedni i neambiciozni - dakle idealni - poslovođa SuperKonzuma, a sudac Bruno Marić iskusni vozač viljuškara.
U toj korporativnoj organizaciji navijači su, jasno, točno tamo gdje i u Konzumu: na parkiralištu, tražeći po džepovima dvije kune za kolica, da u golemom hangaru ''kupuju hrvatsko''. Domoljubni koncept, takozvani ''kult reprezentacije'', nije naime ništa drugo doli prizemna, imbecilna korporativno-marketinška prevara tipa ''iz ljubavi prema Hrvatskoj'': Joe Šimunić kao pomoćnik selektora Čačića, primjerice, samo je kartonska reklama nad plećkama i buncekima u mesnici Mamićeva Konzuma – ''navijajmo za hrvatsko''.
Stanić je precizno uočio - uspjeli su u nemogućem, uspjeli su odnaroditi nogomet
Najzad, nije nogomet jedino što su kumovima, netjacima i konjokradicama rasprodali po kunu, podvalivši Hrvatima taj biznis kao grandiozni historijski projekt nacionalne države. Nogomet, naravno, nije isto što i trgovački lanac, brodogradilište, banka ili telekom, ali u toj razlici i jest njihov realno veličanstven uspjeh, onaj što ga je precizno uočio moj prijatelj i bivši susjed Mario Stanić, ustvrdivši kako su vjerojatno prvi u povijesti igre uspjeli nemoguće, dakle odnaroditi nogomet: klinički mrtvoj Hrvatskoj čak ni nogomet ne treba kao pučka, proleterska zabava i anestetik za revolucionare, kakav funkcionira u ostalim nogometnim kulturama. Hrvate zaista nikad ne možeš dovoljno podcijeniti, nije se rodio tko je na njima novac izgubio: oni su ono što je u kladionicama, recimo, Hajvalia iz kosovske Gračanice.
Za Mamićev privatni koncern šaraju se lica trobojnicama i urla se ''Za dom spremni''
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Za takav Mamićev privatni koncern, eto, oni šaraju lica trobojnicama i urlaju ''Za dom spremni!'', nervirajući se kad ''repka'' izgubi od Norveške i gazdi Mamiću spusti cijenu Marka Pjace za milijun i po eura, ili pak mahnito skačući u fontane kad Dinamo pobijedi Arsenal, slaveći točno i samo to što je konjokradica vratio onaj milijun i po, i baš ništa drugo.
''Mrzim repku!'', slavni grafit s vrha splitske Ulice prvoboraca, ili kako se već sad zove, jedini je stoga moralno i etički ispravan stav prema tom korporativno-fašističkom deponiju.
Jebala vas repka.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati