Testirali smo Hondu HR-V, svjetski bestseler
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Foto: M.N.
HONDA je oživljavanjem legendarnog modela napravila odličan posao, pa usprkos brojnoj konkurenciji odlično kotira na najjačim svjetskim tržištima.
HR-V je u svojoj prvoj generaciji bio pionir klase urbanih terenaca, gotovo ispred svog vremena. Njegov nasljednik stiže nakon gotovo desetljeća duge pauze, i to u najbrže rastući segment kompaktnih SUV-ova naglašenog urbanog karaktera gdje već godinama stoluju Nissan Qashqai i ostatak društva.
Kompaktan i profinjen
Honda je još jednom svoj DNA pretočila u SUV segment po receptu kao što je stvoren posljednji CR-V. Najkraće rečeno, Hondini SUV-ovi nisu terenci ograničenih sposobnosti, već povišeni automobili sa aspiracijama monovolumena.
Upravo takav je HR-V. Atraktivan izvana djeluje skuplje od svojih rivala, i u neku ruku tehnički rafiniranije. Osim agresivno skrojene prednjice dojam će podići detalji poput rezanih stražnjih bočnih vrata sa skrivenom ručicom, ili pak kromiranih pragova smještenih ispod istih tih vrata. Naravno, alu naplatci su sastavni dio vozila, kao i masivni retrovizori i mesnati odbojnici. S druge strane minimalni prevjesi i kompaktne mjere dodatni su plus na ljestvici najtraženijih karakteristika kod kupaca.
Kvaliteta i komfor
Pogled u kabinu otkriva tradicionalni Hondin potpis, što u prijevodu znači da je kokpit vozački orijentiran, a kvaliteta materijala i izrade na prepoznatljivoj razini. Prednjom armaturom dominiraju kružni mjerni instrumenti odlične vidljivosti, dok središnji greben okupira 7-inčni zaslon infotainment sustava osjetljiv na dodir. Iako obiluje opcijama, a uključuje i prikaz sustava pomoći pri parkiranju prijevod na hrvatski jezik nije odrađen optimalno, a logika upravljanja ponekad traži privikavanje.
Ponuda prostora je vrlo izdašna, možda i najbolja u klasi, a isto vrijedi i za stražnju klupu. Dvodijelni prtljažnik ravnih stranica kapacitetom od čak 435 l u potpunosti zadovoljava obiteljske apetite, a tu je i mogućnost preklapanja sjedala po receptu iz Civica (tzv. "Magic seats"). Preglednost i ergonomija su zadovoljavajući, a tek će dugonogi putnici zamjerku dati na račun prekratke sjedeće površine.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U pogledu opreme Honda nikad nije štedjela, a kad je drugi paket po redu u pitanju doista nema razloga za razočaranje. Gotovo sve je uključeno, pa i sigurnosni elementi kao što su Sustav upozorenja pri napuštanju prometnog traka (LDW), sustav prepoznavanja prometnih znakova (TSR), te sustav Sustav upozorenja na opasnost od frontalnog sudara (FCW). Jedino što nedostaje je satelitska navigacija za koju je potrebno doplatiti.
Zaigrani benzinac
Honda ne filozofira u ponudi motora nudeći dvije opcije, benzinsku i dizelsku. Sa obzirom da smo Hondinu ergelu dobrano izjahali znamo da će benzinac biti sasvim dovoljan, a dizelaš tek za one koji traže i voze više.
Tako je i bilo. Novi 1.5 VTEC razvija 130 KS i 155 Nm, a posao odrađuje bez previše muke. Performanse su i više nego solidne, a potrošnja goriva na razini od 7 l/100 km, što sa obzirom da auto nismo štedjeli odličan rezultat.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Iako je mjenjač odličan, kao i prateća mehanika, pomalo nas je iznenadila nerafiniranost motora, koji svojim razigranim, gotovo sportski apetitima nije u suglasju sa formom modela. Slično iskustvo imali smo i na pomalo zaboravljenom FR-V, gdje se vožnja u visokim okretajima baš i ne slaže sa monovolumenskim konceptom.
U svakom slučaju HR-V će biti ugodan na duge staze. U dinamičnoj vožnji ne zaostaje za kompaktima, a jedini problem predstavljaju poprečne neravnine na koje tvrdo posloženo podvozje reagira blagim poskakivanjem. No ponašanje je osjetno zrelije od Jazza čiju modificiranu osnovu koristi. Danak je to čvrsto podešenog ovjesa koji s druge strane pruža odličnu dinamičku stabilnost. Nećemo puno promašiti ako kažemo da se HR-V u vožnji ponaša više kao kompakt, a manje kao SUV. 10,2 sekundi za sprint do 100 km/h i 192 km/h maksimalne brzine u potpunosti će zadovoljiti većinu potencijalnih kupaca.
Cijena je glavna prepreka hrvatskom uspjehu
Honda HR-V na hrvatskom tržištu starta cijenom od 187.990 kn, dok je testna izvedba sa drugim po redom paketom opreme stigla do granice od 200.000 kn, koliko ujedno stoji i dizelska opcija sa Comfort paketom opreme.
Nema sumnje kako je HR-V vjerojatno najskuplji model u segmentu, ali zato uz standardne Hondine kvalitete nudi komforan i fleksibilan interijer, te prvoklasnu opremu kakvu konkurencija zna itekako naplatiti. Uostalom ne čudi što zbog ovog modela Honda ima slatkih muka u zadovoljavanju potražnje.
Ovo je .
Homepage nacije.
ovdje. Atraktivne fotografije i videe plaćamo.
Imate važnu priču? Javite se na desk@index.hr ili klikom
Želite raditi na Indexu? Prijavite se
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati
Izdvojeno
Pročitajte još
Učitavanje komentara
Tražimo sadržaj koji
bi Vas mogao zanimati
bi Vas mogao zanimati